Gå til innhold

Ram til M4A79T + Phenom II 955BE?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe DDR3 ram til mitt nye hovedkort og vet ikke hvilken jeg skal kjøpe..

Jeg har hørt at man kan kun bruke 1066 på dette kortet..

men andre kilder sier at jeg kan bruke 1333 og 1600 også..

så jeg tenkte at jeg kunne spørre noen hær, slik at jeg ikke ender opp

med ram som blir klokket ned eller ikke fungerer.

og hvis jeg må overklokke for å få 1333/1600 ram til å fungere.. hvordan kan jeg gjøre dette og hvor mye?

(kan noen flytte denne over ram seksjonen hvis dere synes at dette hører hjemme dær?)

Endret av Larsen91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DDR3 1333MHz er det som offisiellt støttes, men har hørt 1600MHz støttes "u-offisiellt". Hvorvidt hastigheten støttes rett_ut_av_esken avhenger vel også av hovedkortet. Her må du i tilfelle høre/research hva slags erfaring andre har hatt.

Lenke til kommentar

OBS!

Var akuratt innom Newegg, flere kjøpere av M4A79T + PII 955 BE, melder om at de ikke engang får bootet opp nybygd maskin med den kombinasjon, fordi Bios-versjon på HK er gammel (0705). Medmindre du har mottatt et hovedkort med nyere datert Bios, kan du dermed få problemer..

Retur/bytte ?

Lenke til kommentar

:| så harware.no gir ikke rette opplysninger -.-

har du noen eksempler om ram da?

+nå ser jeg noen dårlige nyheter at man kan kun bruke en 1333mhz brikke per kanal.. altså kun 2 brikker totalt og da blir det kun 4gb ram :|

kilde: http://hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2803

men vet ikke om dette har blitt/blir fixet gjennom bios siden artikkelen er over 4 månender gammel.

Lenke til kommentar

Er bare å lete i vei :yes:

p.s. De Crucial brikkene jeg linket til er OK/1333/4 DIMM's på en (AM3) MSI Qvl-list jeg sjekket. Ville forundre meg om de ikke er OK på Asus/Gigabyte også.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...