potetskrell Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det gjør du! Finner ingen sommerfugler! Ble flott det der, men kanskje mindre f-tall ville gjort susen Takk Randi, Tom og fototim Tenkte jeg skulle ta noen svære utskrifter Tom. Og ramme inn. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) prøvde meg med mindre f-tall, men da ble ytterkanten av sommerfuglen blurry, jeg liker å ha hele "tingen" jeg tar bilder av i fokus, kanskje en av mine svakheter:P edit: imorgen skal det bli fotodag! kommer malere hit og jeg flykter fra stua her da:P (wohoo, sjekka yr.no og blir fotovær, sol bak sky og vindstille:D) Endret 23. juli 2009 av Zaft Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Da kan jukse litt i ps for å lage "blur" bakgrunn Ingardj jukser litt han oxo Endret 23. juli 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 mine ps skills suger:P har prøvd å bli flink i det men blir aldri no fint Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hmm, trodde jeg hadde lagt ut her, men her er ett kattebilde : Lenke til kommentar
Peach_Pork Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 hmm, trodde jeg hadde lagt ut her, men her er ett kattebilde : Flott kattebilde. Spennende farger! Jeg tenker kanskje jeg er klar for å legge ut et blomsterbilde selv nå, selv om blomsternivået er i verdensklasse her! Fått lysten på å kjøpe et macroobjektiv av å se på resultatene her Jeg var også ute for et par netter siden og prøvde nattbilde for første gang. Grunnen til at skyene er noe uklare er på grunn av den avsindelige lange lukkertiden. Lyssettingen er med håndholdt blitz. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Fant denne blomsten i veikanten på vei hjem fra jobb: f/8, 1/200, ISO200, 50mm Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng Exif ligger i bildet. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Dagens humlebilde fra meg. Tatt i Trondheim midt på dagen med sterk sol, og harde skygger som følge. Lett redigert i the Gimp (crop, levels og oppskarping). Ingardj: Fy fabian så flink du er! D80 m/18-55 VR @ 55mm, F/6.3, 1/250 sec, ISO 100 (ønsker meg macro-objektiv ja...) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng "Smittsomt" det der...legger ut mine første traktoregg jeg da, tatt på siste foto-treff, Trondheim/Rødde: RandiA Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng Exif ligger i bildet. Traktoregg kan det gjøres mye artig med. Men jeg har en liten utfordring til dere traktoreggfotografer, nemlig å fotografere kurtise og parring mellom to traktorer. Bilde av det har jeg aldri sett. Men eggene må jo innebære parring. Ellers ville de ikke vært fruktbare. Kanskje selve parringa foregår i vognskjulet Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Da kan jukse litt i ps for å lage "blur" bakgrunn Ingardj jukser litt han oxo Men akkurat det har jeg aldri gjort.. Og by the by, det du sier er juks, kaller jeg fremkalling Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng Ligger endel sånne her i skogen utafor bygda, men de er veldig småe. Reineiere som transporterte dem 1 km ut i skogen for en 4-5 år siden og dumpa dem der. Må vel være en 15-20 stk. Forsøpling. Har aldri giddet å ta bilde av det. Kanskje jeg skal lage en serie. "Ting som irriterer meg i nærmiljøet". Traktoregg, piggtråd, nedfalte gjerder, knust glass, forfalt lysløype og bygdelagets tursti. Ja, og naboen.. den tosken må man ikke glemme. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 På tide med reggis.. Jeg er vel ikke den eneste som tenker "på tide med tannregulering" når jeg ser sånt noe? I (mer) sammenheng: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Noen snapshots fra pågående tur i anonym*) europeisk hovedstad: Grand palais Ved Invalides - observerte en megastjerne på nært hold under lønsjen på bistroen i bakgrunnen. Obligatorisk. Synes det er noe steampunk over kikkertene - alle som har sett A View To A Kill-videoen vet jo at de også kan brukes til å skyte med! ..Og i helsike som det er langt ned!! Turkamerater: 5DmkII, 24-70L og etterhvert lettere irritert kone. *) Nesten hemmelig hvilken! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Eiffeltårnet fra den vinkelen er ikke ofte. Tøft bilde, blir shaaaky av å titte ned... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Traktoregg kan det gjøres mye artig med. Men jeg har en liten utfordring til dere traktoreggfotografer, nemlig å fotografere kurtise og parring mellom to traktorer. Bilde av det har jeg aldri sett. Men eggene må jo innebære parring. Ellers ville de ikke vært fruktbare. Kanskje selve parringa foregår i vognskjulet Produksjon av traktoregg foregår etter insimasjonsmetoden,noe bonden driver med i sene natterstimer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Dårlig med traktor-egg der jeg er om dagen ... Men de har grafitti 1/100s, f/5.6, 42mm, ISO 640. Tom Lenke til kommentar
ulyden Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Et lite bilde tatt tidligere i juli da vi hadde et innslag av lokal tåke i bygda. Bildet er forøvrig tatt av min søster opp igjennom takluka på bilen i fart 1/200s, f/2.8, 17mm, iso1600 -Ulyden Endret 24. juli 2009 av ulyden Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 feil fokusområde, men synes bildet funka uans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå