Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøvde meg med mindre f-tall, men da ble ytterkanten av sommerfuglen blurry, jeg liker å ha hele "tingen" jeg tar bilder av i fokus, kanskje en av mine svakheter:P

edit: imorgen skal det bli fotodag! kommer malere hit og jeg flykter fra stua her da:P

(wohoo, sjekka yr.no og blir fotovær, sol bak sky og vindstille:D)

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
hmm, trodde jeg hadde lagt ut her, men her er ett kattebilde :

3725586061_ba5f841166.jpg

Flott kattebilde. Spennende farger!

Jeg tenker kanskje jeg er klar for å legge ut et blomsterbilde selv nå, selv om blomsternivået er i verdensklasse her! Fått lysten på å kjøpe et macroobjektiv av å se på resultatene her :dribble:

post-106773-1248380461_thumb.jpg

Jeg var også ute for et par netter siden og prøvde nattbilde for første gang. Grunnen til at skyene er noe uklare er på grunn av den avsindelige lange lukkertiden. Lyssettingen er med håndholdt blitz.

post-106773-1248380562_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dagens humlebilde fra meg. Tatt i Trondheim midt på dagen med sterk sol, og harde skygger som følge. Lett redigert i the Gimp (crop, levels og oppskarping).

Ingardj: Fy fabian så flink du er! :thumbup:

post-141583-1248381921_thumb.jpg

D80 m/18-55 VR @ 55mm, F/6.3, 1/250 sec, ISO 100

(ønsker meg macro-objektiv ja...)

Lenke til kommentar
Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng :)

post-151946-1248381649_thumb.jpg

Exif ligger i bildet.

Traktoregg kan det gjøres mye artig med. Men jeg har en liten utfordring til dere traktoreggfotografer, nemlig å fotografere kurtise og parring mellom to traktorer.

Bilde av det har jeg aldri sett. Men eggene må jo innebære parring. Ellers ville de ikke vært fruktbare. Kanskje selve parringa foregår i vognskjulet :)

Lenke til kommentar
Det har vært dårlig med traktor-egg her i år,så her kommer en gjeng
Ligger endel sånne her i skogen utafor bygda, men de er veldig småe. Reineiere som transporterte dem 1 km ut i skogen for en 4-5 år siden og dumpa dem der. Må vel være en 15-20 stk. Forsøpling. Har aldri giddet å ta bilde av det. Kanskje jeg skal lage en serie. "Ting som irriterer meg i nærmiljøet". Traktoregg, piggtråd, nedfalte gjerder, knust glass, forfalt lysløype og bygdelagets tursti. Ja, og naboen.. den tosken må man ikke glemme.
Lenke til kommentar

Noen snapshots fra pågående tur i anonym*) europeisk hovedstad:

Grand palais

post-71211-1248389271_thumb.jpg

Ved Invalides - observerte en megastjerne på nært hold under lønsjen på bistroen i bakgrunnen.

post-71211-1248389290_thumb.jpg

Obligatorisk. ;)

post-71211-1248389691_thumb.jpg

Synes det er noe steampunk over kikkertene - alle som har sett A View To A Kill-videoen vet jo at de også kan brukes til å skyte med!

post-71211-1248390094_thumb.jpg

..Og i helsike som det er langt ned!!

post-71211-1248389438_thumb.jpg

Turkamerater: 5DmkII, 24-70L og etterhvert lettere irritert kone.

*) Nesten hemmelig hvilken!

Lenke til kommentar
Traktoregg kan det gjøres mye artig med. Men jeg har en liten utfordring til dere traktoreggfotografer, nemlig å fotografere kurtise og parring mellom to traktorer.

Bilde av det har jeg aldri sett. Men eggene må jo innebære parring. Ellers ville de ikke vært fruktbare. Kanskje selve parringa foregår i vognskjulet :)

Produksjon av traktoregg foregår etter insimasjonsmetoden,noe bonden driver med i sene natterstimer :)

Lenke til kommentar

Et lite bilde tatt tidligere i juli da vi hadde et innslag av lokal tåke i bygda. Bildet er forøvrig tatt av min søster opp igjennom takluka på bilen i fart :)

post-79204-1248433608_thumb.jpg

1/200s, f/2.8, 17mm, iso1600

-Ulyden

Endret av ulyden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...