d0ppler Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 OT: Godt øl der? Selvfølgelig er det det, vi snakker england jo. Så lenge man holder seg til de lokale bryggeriene så får man utmerket søtt og mørkt øl, og slipper den lyse pilsneren. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Litt kveldsstemning fra byen Windsor. I venstre kant en liten del av et ikke helt ukjent slott (eller egentlig borg, spør du meg - og en diger en i tillegg). 1/6s, f/4, 25mm, ISO 800 Oly E-620 og 25mm f/2.8 pancake. Gjett om jeg har blitt overbevist om at bildestabilisering er tingen Tom Dette bildet gikk meg hus forbi! Fra 2004-05 bodde jeg i en blokk rett bak de husene du har tatt bilde av. En fordømt herlig by, hvor man har den enda koseligere byen Eaton på andre siden av elva. Dette slottet er gigantisk, og alle som bor i Windsor får lov til å besøke slottet én gang gratis i året Et flott bilde! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 OT: Godt øl der? Selvfølgelig er det det, vi snakker england jo. Så lenge man holder seg til de lokale bryggeriene så får man utmerket søtt og mørkt øl, og slipper den lyse pilsneren. Nåjo, sant nok. Forøvrig syns jeg Tom burde ta en tur med tog en helg. http://www.pubsulike.co.uk/real_ale_pubs/D...imdon%20Station Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 I dag er det bare en skål med bringebær.. hva gjør du med bildene dine? du har en sånn fin "glow" / soft effekt på bildene som jeg digger:P Holder på med fargene en del i PS. Cameraraw er veldig kjekt. Og så legger jeg av og til et lag med gult over eller en annen varm farge. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 I dag er det bare en skål med bringebær.. hva gjør du med bildene dine? du har en sånn fin "glow" / soft effekt på bildene som jeg digger:P Holder på med fargene en del i PS. Cameraraw er veldig kjekt. Og så legger jeg av og til et lag med gult over eller en annen varm farge. RAW er fantastisk. Fargene er så tøybare at jeg blir fascinert hver gang. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Ja, jeg skulle selge et objektiv og satte kameraet på JPEG (for første gang på evigheter) for bare å sende bilder i epost med en gang.. Glemte det av neste gang jeg tok opp kameraet, og fikk bildene i jpeg. Visste ikke hva jeg skulle gjøre med dem en gang Forkastet alt. Jeg hater jpeg. Bruker det aldri, uansett om jeg må redigere 100 bilder individuelt. RAW er det eneste formatet seriøse hobbyfotografer bør bruke Skal aldri sette kamreaet på driten igjen.. Har du forresten lagt det bildet ut på flickr? Flickr er som RAW, må bare brukes 5D, zuiko 50mm (sigmaen er endelig inne på service-verkstedet) Edit: Og jeg skrev en annen plass at jeg ikke tar bilder i sola, men når det er kveld er det unntak Endret 22. juli 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jepp, det ligger på flickr Gjort jpg-tabben en gang jeg og, skulle ikke mye røring ved slider'n før bildet drukna i støy. Fantastisk bilde forresten, fargene og lyset er herlige! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Er jpeg virkelig så krise for folk? Har brukt det med uhell ett par ganger. Men ser ikke noen forskjell på end resultatet, uansett. Du kan jo tilogmed redigere de i samme raw programvaren Oo Enest om du skal hente inn mye fra eksponeringa det har noe spesielt å si. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg måtte ta frem en liten tele i dag, det kom stadig sommerfugler svevende. Tror de likte at solen kom tilbake etter noe juli-regn. Så vidt jeg kan se er den lyse en Pieris rapae, og den brume en Nymphalis urticae. RandiA Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke. Kald photoshoot i dag. Huff a meg. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Humle på jobb Tatt i Trondheim for et par uker siden, midt på dagen med sterk sol. Forsiktig editert i the Gimp, med laptop med dårlig skjerm og touchpad... Litt rotete bakgrunn, synd med blomstene nede til venstre, deler av kløverblomsten er utbrent, men ellers er jeg ganske fornøyd selv, altså Exif: D80 m/18-55mm @ 55mm, 1/320 sec, F/6.3, ISO 100 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Regn på spindelvev. Endret 22. juli 2009 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke. Kald photoshoot i dag. Huff a meg. Rått, well done. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 ...Hvor er forresten PMnormal når vi trenger ham? Han tror jeg ville hatt svar på dette. Jeg tror han er adm på et annet forum. Sikkert travelt opptatt der. Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke. Kald photoshoot i dag. Huff a meg. Rått, well done. Enig, og for en fantasi. Hvordan i alle dager finner du på sånt? Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke. Kald photoshoot i dag. Huff a meg. Rått, well done. Takk Litt irritert på at foten og deler av hånda på det ene bildet er kutta da. For første gang i hele mitt liv er jeg for lang. ...Hvor er forresten PMnormal når vi trenger ham? Han tror jeg ville hatt svar på dette. Jeg tror han er adm på et annet forum. Sikkert travelt opptatt der. Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke. Kald photoshoot i dag. Huff a meg. Rått, well done. Enig, og for en fantasi. Hvordan i alle dager finner du på sånt? Hehe. Vet ikke? Jeg bare vet at jeg skal ta det og det bildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hehe. Vet ikke? Jeg bare vet at jeg skal ta det og det bildet. Slik taler en ekte kunstner - kjempebra Tom Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hehe. Vet ikke? Jeg bare vet at jeg skal ta det og det bildet. Slik taler en ekte kunstner - kjempebra Tom Haha! Jeg antar jeg skal smile pent og si "takk". Så da gjør jeg det: Takk Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Gikk ut i går kveld, og fant den mest fantastiske plassen jeg har sett i hele kommunen. Det var som å være i en liten tropisk regnskog i Norge. Dagens note til alle sammen bør være: Man kjenner aldri hjemmeområdet sitt godt nok. Huff jeg er altfor dårlig på etterarbeid/oppskarping. Syns jeg ikke får ut potensialet i bildene. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Kunde bilde, og disse hadde det helt klart hvordan de skulle foran kamera. Kropping og redigering utført utifra kundens ønske Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Han fremste ser ut som en dukke av Cesc Fabregas. For meg var dette way to much, men kunden bestemmer alltid Endret 23. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå