Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt kveldsstemning fra byen Windsor. I venstre kant en liten del av et ikke helt ukjent slott (eller egentlig borg, spør du meg - og en diger en i tillegg).

 

post-126935-1248129375_thumb.jpg

1/6s, f/4, 25mm, ISO 800

 

Oly E-620 og 25mm f/2.8 pancake. Gjett om jeg har blitt overbevist om at bildestabilisering er tingen ;)

 

Tom

 

Dette bildet gikk meg hus forbi! Fra 2004-05 bodde jeg i en blokk rett bak de husene du har tatt bilde av. En fordømt herlig by, hvor man har den enda koseligere byen Eaton på andre siden av elva.

 

Dette slottet er gigantisk, og alle som bor i Windsor får lov til å besøke slottet én gang gratis i året :)

 

Et flott bilde!

Lenke til kommentar
I dag er det bare en skål med bringebær..

 

 

hva gjør du med bildene dine? du har en sånn fin "glow" / soft effekt på bildene som jeg digger:P

 

Holder på med fargene en del i PS. Cameraraw er veldig kjekt. Og så legger jeg av og til et lag med gult over eller en annen varm farge.

RAW er fantastisk. Fargene er så tøybare at jeg blir fascinert hver gang.

post-141153-1248276672_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg skulle selge et objektiv og satte kameraet på JPEG (for første gang på evigheter) for bare å sende bilder i epost med en gang.. Glemte det av neste gang jeg tok opp kameraet, og fikk bildene i jpeg. Visste ikke hva jeg skulle gjøre med dem en gang :p Forkastet alt. Jeg hater jpeg. Bruker det aldri, uansett om jeg må redigere 100 bilder individuelt. RAW er det eneste formatet seriøse hobbyfotografer bør bruke :p Skal aldri sette kamreaet på driten igjen..

 

Har du forresten lagt det bildet ut på flickr? Flickr er som RAW, må bare brukes :D

 

3746718236_113b476dd8.jpg

 

5D, zuiko 50mm (sigmaen er endelig inne på service-verkstedet)

 

Edit: Og jeg skrev en annen plass at jeg ikke tar bilder i sola, men når det er kveld er det unntak :p

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Humle på jobb

 

Tatt i Trondheim for et par uker siden, midt på dagen med sterk sol. Forsiktig editert i the Gimp, med laptop med dårlig skjerm og touchpad... Litt rotete bakgrunn, synd med blomstene nede til venstre, deler av kløverblomsten er utbrent, men ellers er jeg ganske fornøyd selv, altså :)

 

post-141583-1248287410_thumb.jpg

Exif: D80 m/18-55mm @ 55mm, 1/320 sec, F/6.3, ISO 100

Lenke til kommentar
...

Hvor er forresten PMnormal når vi trenger ham? Han tror jeg ville hatt svar på dette.

Jeg tror han er adm på et annet forum. Sikkert travelt opptatt der.

 

Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke.

 

Kald photoshoot i dag. Huff a meg.

Rått, well done. :)

Enig, og for en fantasi. Hvordan i alle dager finner du på sånt?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke.

 

3746224551_e101662340.jpg?v=0

 

3746224555_47b77a6363.jpg?v=0

 

Kald photoshoot i dag. Huff a meg.

Rått, well done. :)

 

Takk :D Litt irritert på at foten og deler av hånda på det ene bildet er kutta da. For første gang i hele mitt liv er jeg for lang.

 

 

...

Hvor er forresten PMnormal når vi trenger ham? Han tror jeg ville hatt svar på dette.

Jeg tror han er adm på et annet forum. Sikkert travelt opptatt der.

 

Det er jo ikke krise hvis man ikke får raw en gang innimellom, men raw er helt klart å foretrekke.

 

Kald photoshoot i dag. Huff a meg.

Rått, well done. :)

Enig, og for en fantasi. Hvordan i alle dager finner du på sånt?

 

Hehe. Vet ikke? Jeg bare vet at jeg skal ta det og det bildet.

Lenke til kommentar

Gikk ut i går kveld, og fant den mest fantastiske plassen jeg har sett i hele kommunen. Det var som å være i en liten tropisk regnskog i Norge. Dagens note til alle sammen bør være: Man kjenner aldri hjemmeområdet sitt godt nok.

post-107204-1248349780_thumb.jpg

post-107204-1248349807_thumb.jpg

Huff jeg er altfor dårlig på etterarbeid/oppskarping. Syns jeg ikke får ut potensialet i bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...