Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt kveldsstemning fra byen Windsor. I venstre kant en liten del av et ikke helt ukjent slott (eller egentlig borg, spør du meg - og en diger en i tillegg).

 

post-126935-1248129375_thumb.jpg

1/6s, f/4, 25mm, ISO 800

 

Oly E-620 og 25mm f/2.8 pancake. Gjett om jeg har blitt overbevist om at bildestabilisering er tingen ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Så det hjelper det altså? Flott lysvirkning i bildet ditt :yes:

RandiA

Dette bildet hadde bare vært skrot uten bildestabilisering. I og med at du har en 50D, så vil jeg tro at du kunne brukt ISO 3200; så da hadde du kommet unna det (eller brukt monopod). Men ISO 3200 på E-620 er å be om bråk ;)

 

Holder på å finjustere autofokus; tror jeg ikke er helt i mål enda ...

 

post-126935-1248131112_thumb.jpg

1/200s, f/8, 150mm, ISO 320

 

Noen som vet hva slags fugl dette er? Bråker fælt ihhvertfall. Og ungene er direkte snåle:

 

post-126935-1248131234_thumb.jpg

1/125s, f/8, 137mm, ISO 800

 

tom

Lenke til kommentar
ja han var ikke fulstendig heldig med venstre foten. Er dessverre ikke mange som kan stå korrekt. Takk takk :)

 

Han? Det må jeg si! Trodde det var en hun jeg...

 

jaja.. HUN da :p

haha. Jeg hadde en nevø (8) på besøk tidligere i dag, han kom innom da jeg satt å studerte bildene dine, pjokken syns det var utrolig at det kunne være en mann. Det syntes forresten jeg og. Men i dag vet man jo aldri..

Lenke til kommentar
Litt kveldsstemning fra byen Windsor. I venstre kant en liten del av et ikke helt ukjent slott (eller egentlig borg, spør du meg - og en diger en i tillegg).

 

post-126935-1248129375_thumb.jpg

1/6s, f/4, 25mm, ISO 800

 

Oly E-620 og 25mm f/2.8 pancake. Gjett om jeg har blitt overbevist om at bildestabilisering er tingen ;)

 

Tom

Nydelig.

 

Og det er på en måte et bilde man ikke kunne ta håndholdt i de gode gamle filmtidene. f/4 med 35mm film gir for lite DOF, og ISO800 var ikke alltid helt digg heller.. osv.

 

:)

Lenke til kommentar
Kjeda meg i halv tre tiden i går natt - alle var ute på fylla, og jeg hadde roligkveld for en gangs skyld. Satt og hørte på Dire Straits og tenkte at jeg måtte ut å ta et lite bilde med Straten.....

 

Kaller man en Squier for Strat? Jeg har en Epiphone Dot, men man kaller jo ikke denne for Gibson ES-335 (Som Dotten er en kopi av), selv om man gjerne skulle ønsket at det var en slik en ;)

 

Uansett veldig stilige bilder og glimrende blitsbruk!

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

ES-335 er av de fineste halvakustiske imho!

 

Har ikke Gibson selv, men har Epiphone LP som jeg har byttet ut alt av elektronikk og humbuckere på med EMG 81/85 så den låter jævlig bra! Bare synd at det er EP fjøl ;)

 

EDIT: For å være litt OT da så må jeg si jeg likte bildet ditt Tom. Fine linjer som fører blikket inn dit man vil. Good!

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Kjeda meg i halv tre tiden i går natt - alle var ute på fylla, og jeg hadde roligkveld for en gangs skyld. Satt og hørte på Dire Straits og tenkte at jeg måtte ut å ta et lite bilde med Straten.....

 

Kaller man en Squier for Strat? Jeg har en Epiphone Dot, men man kaller jo ikke denne for Gibson ES-335 (Som Dotten er en kopi av), selv om man gjerne skulle ønsket at det var en slik en ;)

 

Uansett veldig stilige bilder og glimrende blitsbruk!

Hehe, godt observert ;) Det er jo ikke en original Strat, men den er jo som du sier en kopi designmessig, og da blir det ikke helt feil alikevel. Hadde jeg putta Fender foran så hadde det vært noe annet :p

 

Takk for komplimentet! Nettopp begynt med trådløs blitsing, morsomme saker ;)

Lenke til kommentar

Hva betyr egentlig begrepet negativ flate? At et bilde har negativ flate.

 

Brukte det i et innlegg nettopp, og ble jeg i stuss etter at jeg posta.

 

Selv så bruker jeg det om store åpne ensarta flater, som står i kontrast til hovedmotivet. Et motiv som slår, satt opp mot ensarta blå himmel, er kanskje et eksempel.

 

Noen billedanalytikere som har tanker om dette?

Hvor er forresten PMnormal når vi trenger ham? Han tror jeg ville hatt svar på dette.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...