Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Awesome! - Det får en si, det var interessante bilder. Jeg likte best det siste. Det ble jo på en måte ikke et bilde som forteller en historie, men et slags fotografisk stilleben av typen "mann, blits og reflektor". Den første var ikke helt min greie, men så har jeg ikke helt samme forhold til vår mann Knopfler som du har...

 

Takk for det :) Likte helt klart det siste best jeg og, men måtte nesten ha med det første for å akkompagnere teksten.

 

@ Awesome!; din lille avhandling inspirerte meg til å sette på Alchemy :D!

 

Det siste bildet var det kuleste IMO. Har du brukt rear curtain sync?

 

Francis

 

 

Blitsen sto faktisk ikke på rear, men effekten er jo nesten slik.

Lenke til kommentar
Søøøt.

 

Minner meg om min nylig avdøde katt. For det minner fortjener du en kokosnøtt, men jeg er nok ikke i stand til å levere den.

 

Kondolerer på det sterkeste :( Her er det litt mer hundlige motstykket i huset. De klarer ikke helt å være i samme rom ennå, så det største dyret må belage seg på litt tid i bur når det regner. Savnet du ser i øynene er en blanding av mangel på aktivitet og mangel på katt i munn!

post-106773-1248045963_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Søøøt.

 

Minner meg om min nylig avdøde katt. For det minner fortjener du en kokosnøtt, men jeg er nok ikke i stand til å levere den.

 

Kondolerer på det sterkeste :( Her er det litt mer hundlige motstykket i huset. De klarer ikke helt å være i samme rom ennå, så det største dyret må belage seg på litt tid i bur når det regner. Savnet du ser i øynene er en blanding av mangel på aktivitet og mangel på katt i munn!

post-106773-1248045963_thumb.jpg

Takker så meget, pen hund. :)

Lenke til kommentar

Satte meg fore å kun bruke LX3-en min denne helga, og se hvordan den klarte seg til innendørsportretter. Jeg ble meget imponert over kvaliteten og hvor skarpe bildene ble, så lenge jeg holder meg til laveste ISO. Her måtte jeg opp på ISO 400, men det fungerer likevel OK selv uten støyreduserende tiltak.

 

Helgen ble forøvrig brukt til å fikle på en nikkormat, et flott Minolta rammesøkerkamera (avbildet her) og et polaroidkamera. Ble så inspirert av polaroidkameraet at jeg skal prøve å få tak i litt film. Fant ut at Batterystore fører polaroidfilm til hele 299,- for en 10-pack, rimelig heftig...

 

3735992369_785690d55d.jpg

 

1/80 sek - f/2.8 - 60mm - 400 ISO

Lenke til kommentar
Ingardj: Den der er en opplagt kandidat til en skrivebordsbakgrunn! (langt ord) :)

Nydelig.

 

Spasertur i "villmarka" utenfor Finnsnes i dag, :)

 

Takk :)

Hvordan får du til de fine bakgrunnene dine Inardj? *Misunnelig*

 

Veldig liten dybeskarphet gir ofte bakgrunner uten mye detaljer. Og så justerer jeg hvor mye detaljer med f-tallet. Her burde jeg brukt større f-tall for å få mer av blomsten i fokus. Irriterende at noen av frøene ikke er i fokus..

 

Edit: Og jeg tar aldri aldri bilder midt i sola.. ;)

Tur til fjellet i helga:

post-54293-1248079101_thumb.jpg

Nydelig!

 

post-3088-1248080922_thumb.jpg

Wow! Antar hun ble fornøyd med det der ja..!

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Hvordan får du til de fine bakgrunnene dine Inardj? *Misunnelig*

 

Veldig liten dybeskarphet gir ofte bakgrunner uten mye detaljer. Og så justerer jeg hvor mye detaljer med f-tallet. Her burde jeg brukt større f-tall for å få mer av blomsten i fokus. Irriterende at noen av frøene ikke er i fokus..

 

Edit: Og jeg tar aldri aldri bilder midt i sola.. ;)

 

Jeg kjenner godt til bruk av blender, men jeg tenkte mer spesifikt. På forrige bilde hadde du en nydelig blå bakgrunn med noe nyansegraderinger. Hva er det forno?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...