Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Får nesten henge meg på her jeg også. Jeg er helt ny på fotografi, men kjøpte endelig et kamera i dyp feriepengerus. Valget falt på et Olympus E-520 og jeg er strålende fornøyd foreløpig! (på den annen side så tror jeg at jeg hadde blitt enormt fornøyd med et hvilket som helst speilrefleks, men det er nå så.)

 

Her ser dere et motiv av Knøttet - den nye katta i huset. Han er fortsatt ung og skeptisk til menneskelig kontakt. Jeg håper jeg klarte å fange et snev av den følelsen her. I tillegg til at jeg synes det er på tide med andre slags dyr enn insekter her, med andre slags bakgrunner enn blomster! hehe.

 

post-106773-1247954952_thumb.jpg

Søøøt.

 

Minner meg om min nylig avdøde katt. For det minner fortjener du en kokosnøtt, men jeg er nok ikke i stand til å levere den. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ut et til fra fotorunden jeg hadde her om dagen..

post-42788-1247997292_thumb.jpg

 

EXIF i spoiler

 

 

Make - Canon

Model - Canon EOS 350D DIGITAL

XResolution - 240

YResolution - 240

ResolutionUnit - Inch

DateTime - 2009:07:19 00:22:30

Artist - unknown

ExifOffset - 184

ExposureTime - 1/800 seconds

FNumber - 5.60

ExposureProgram - Manual control

ISOSpeedRatings - 100

ExifVersion - 0221

DateTimeOriginal - 2009:07:17 16:14:35

DateTimeDigitized - 2009:07:17 16:14:35

ShutterSpeedValue - 1/800 seconds

ApertureValue - F 5.60

ExposureBiasValue - 0.00

MaxApertureValue - F 5.60

MeteringMode - Multi-segment

Flash - Flash not fired, compulsory flash mode

FocalLength - 55 mm

FocalPlaneXResolution - 3954.23

FocalPlaneYResolution - 3958.76

FocalPlaneResolutionUnit - Inch

CustomRendered - Normal process

ExposureMode - Manual

White Balance - Auto

SceneCaptureType - Standard

 

Thumbnail: -

Compression - 6 (JPG)

XResolution - 72

YResolution - 72

ResolutionUnit - Inch

JpegIFOffset - 648

JpegIFByteCount - 19286

 

 

Lenke til kommentar

Luxen er inne til justering. Denne var helt fin og er det enda. Men jeg bruker aldri AF til makro. Ingen av bildene på flickr er med AF. Synes det er forferdelig hemmende. :/

 

Men det tror jeg kommer av at da jeg startet begynte jeg med noen manuelle objektiver på olyumpusen. Og så har jeg bare ikke rørt AF siden. Så det var merkelig å bruke AF på sigmaluxen. Og får jeg den tilbake uten at AF er i orden, så er ikke det så nøye.

 

Tenker jeg kjøper 85mm f1.8 i tillegg. Så kan jeg heller bruke den når AF er viktig.

Lenke til kommentar

Kjeda meg i halv tre tiden i går natt - alle var ute på fylla, og jeg hadde roligkveld for en gangs skyld. Satt og hørte på Dire Straits og tenkte at jeg måtte ut å ta et lite bilde med Straten. Skrev like greit ei lita tekst og.

 

Bilde nr. 2 viser hva som skjer om man ikke passer på vinden ;)

 

Tekst fra flickr:

 

"Mark Knopfler to me is an superb musician with great lyrical skill aswell as his unique way of playing the guitar. I have listened to his music almost every day since three-four years ago and I can't get tired of it. These days I think he is an underappreciated man - he has so much great work on his resumé, yet it seems the general masses think his best songs are Money for Nothing or Walk of Life. He has done a lot better than that. But it's like that with other bands too, like Pink Floyd who are behind masterworks such as Shine On You Crazy Diamond, Echoes ++ yet they only seem to gain recognition from their later stuff like Another Brick in the Wall or Learning to Fly. Basically what I'm trying to say is that great artists like Mark Knopfler are worth exploring beyond their Best Of-albums.

 

Dire Straits' earlier albums, such as Dire Straits and Communique are really fantastic albums. So is the 1984 live album Alchemy which includes in my opinion many of their best, lenghty songs such as Tunnel of Love, Once Upon a Time in the West, Telegraph Road, and the mind-blowing guitar-orgasmic extended version of Sultans of Swing.

 

Think of a guitar when you hear Mark Knopfler and the red Stratocaster probably comes to mind - not surprising considering its appearance on Dire Straits' best of album."

post-141153-1248019481_thumb.jpg

post-141153-1248019500_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Awesome! - Det får en si, det var interessante bilder. Jeg likte best det siste. Det ble jo på en måte ikke et bilde som forteller en historie, men et slags fotografisk stilleben av typen "mann, blits og reflektor". Den første var ikke helt min greie, men så har jeg ikke helt samme forhold til vår mann Knopfler som du har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...