Simon Aldra Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Får nesten henge meg på her jeg også. Jeg er helt ny på fotografi, men kjøpte endelig et kamera i dyp feriepengerus. Valget falt på et Olympus E-520 og jeg er strålende fornøyd foreløpig! (på den annen side så tror jeg at jeg hadde blitt enormt fornøyd med et hvilket som helst speilrefleks, men det er nå så.) Her ser dere et motiv av Knøttet - den nye katta i huset. Han er fortsatt ung og skeptisk til menneskelig kontakt. Jeg håper jeg klarte å fange et snev av den følelsen her. I tillegg til at jeg synes det er på tide med andre slags dyr enn insekter her, med andre slags bakgrunner enn blomster! hehe. Søøøt. Minner meg om min nylig avdøde katt. For det minner fortjener du en kokosnøtt, men jeg er nok ikke i stand til å levere den. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Pen katt. Og fint å se annet enn insekter og blomster ja.. Endret 19. juli 2009 av pybalto Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Så mye røyk, og så ingenting som kommer fra pistolen? wtf? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 ble også litt feil med røyken bak henne også Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Likte dette, meget fint bilde. Iexo. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Legger ut et til fra fotorunden jeg hadde her om dagen.. EXIF i spoiler Make - Canon Model - Canon EOS 350D DIGITAL XResolution - 240 YResolution - 240 ResolutionUnit - Inch DateTime - 2009:07:19 00:22:30 Artist - unknown ExifOffset - 184 ExposureTime - 1/800 seconds FNumber - 5.60 ExposureProgram - Manual control ISOSpeedRatings - 100 ExifVersion - 0221 DateTimeOriginal - 2009:07:17 16:14:35 DateTimeDigitized - 2009:07:17 16:14:35 ShutterSpeedValue - 1/800 seconds ApertureValue - F 5.60 ExposureBiasValue - 0.00 MaxApertureValue - F 5.60 MeteringMode - Multi-segment Flash - Flash not fired, compulsory flash mode FocalLength - 55 mm FocalPlaneXResolution - 3954.23 FocalPlaneYResolution - 3958.76 FocalPlaneResolutionUnit - Inch CustomRendered - Normal process ExposureMode - Manual White Balance - Auto SceneCaptureType - Standard Thumbnail: - Compression - 6 (JPG) XResolution - 72 YResolution - 72 ResolutionUnit - Inch JpegIFOffset - 648 JpegIFByteCount - 19286 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Så mye røyk, og så ingenting som kommer fra pistolen? wtf? Hun har jo nettopp blåst den bort! Duh! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Så mye røyk, og så ingenting som kommer fra pistolen? wtf? Neida. Det er dama som er smoking hot. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Elsker flora bildene dine! Bruker du 105mm på de fleste? Arbeidet ditt med flora minner mye om en foto-venn av meg Andreas Stridsberg. Fortsett sånn! Vil se mer :!: Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja, 105mm.. Beste investeringen jeg har gjort Men nå skal den selges og 150mm komme i stedet. Intern fokus hadde vært digg! Jeg er ganske sikker på at du får se mer Takk for lenka, han var skikkelig flink! Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 150mm er digg. Bruker bare 50mm med mellomring til makro pr. dags dato og er ikke alltid det det beste til det resultatet jeg vil ha. Stemmer det, du har sliti med manuellfokus? Eller var det sigmaluxen? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Luxen er inne til justering. Denne var helt fin og er det enda. Men jeg bruker aldri AF til makro. Ingen av bildene på flickr er med AF. Synes det er forferdelig hemmende. :/ Men det tror jeg kommer av at da jeg startet begynte jeg med noen manuelle objektiver på olyumpusen. Og så har jeg bare ikke rørt AF siden. Så det var merkelig å bruke AF på sigmaluxen. Og får jeg den tilbake uten at AF er i orden, så er ikke det så nøye. Tenker jeg kjøper 85mm f1.8 i tillegg. Så kan jeg heller bruke den når AF er viktig. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Skjønner! Bruker skjelden AF på 50mm f1.8 selv under makrofotografering da den er treig og ikke minst bråkete. Bruker dog AF når motivet er lenger unna. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2009 Sant nok. Savner ikke AF når jeg arbeider med noe som er nært, men når noe er 2-3 meter unna er det pain å få fokus til å sitte på f/2.0 med 28/2.0.. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kjeda meg i halv tre tiden i går natt - alle var ute på fylla, og jeg hadde roligkveld for en gangs skyld. Satt og hørte på Dire Straits og tenkte at jeg måtte ut å ta et lite bilde med Straten. Skrev like greit ei lita tekst og. Bilde nr. 2 viser hva som skjer om man ikke passer på vinden Tekst fra flickr: "Mark Knopfler to me is an superb musician with great lyrical skill aswell as his unique way of playing the guitar. I have listened to his music almost every day since three-four years ago and I can't get tired of it. These days I think he is an underappreciated man - he has so much great work on his resumé, yet it seems the general masses think his best songs are Money for Nothing or Walk of Life. He has done a lot better than that. But it's like that with other bands too, like Pink Floyd who are behind masterworks such as Shine On You Crazy Diamond, Echoes ++ yet they only seem to gain recognition from their later stuff like Another Brick in the Wall or Learning to Fly. Basically what I'm trying to say is that great artists like Mark Knopfler are worth exploring beyond their Best Of-albums. Dire Straits' earlier albums, such as Dire Straits and Communique are really fantastic albums. So is the 1984 live album Alchemy which includes in my opinion many of their best, lenghty songs such as Tunnel of Love, Once Upon a Time in the West, Telegraph Road, and the mind-blowing guitar-orgasmic extended version of Sultans of Swing. Think of a guitar when you hear Mark Knopfler and the red Stratocaster probably comes to mind - not surprising considering its appearance on Dire Straits' best of album." Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Awesome! - Det får en si, det var interessante bilder. Jeg likte best det siste. Det ble jo på en måte ikke et bilde som forteller en historie, men et slags fotografisk stilleben av typen "mann, blits og reflektor". Den første var ikke helt min greie, men så har jeg ikke helt samme forhold til vår mann Knopfler som du har... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 @ Awesome!; din lille avhandling inspirerte meg til å sette på Alchemy ! Det siste bildet var det kuleste IMO. Har du brukt rear curtain sync? Francis Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Her er noen bilder fra worldwide photowalk fra min side =) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Flotte bilder Cruel! Liker den dramatiske looken du har fått til . Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå