Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Ingardj: Du er ond som kommer med så flotte bilder hele tiden synes jeg, selvom det er veldig inspirerende :p

 

Endelig holdt regnet seg unna lenge nok til at jeg kunne få gå ut og ta noen bilder, i dag så er det håndholdt skarphet som gjelder :p

 

Blomsterflue, denne stakkaren var veldig sliten når jeg fant han, orka ikke engang holde seg fast til veggen og begynte å rote seg inn i spindelvev, så følte jeg måtte redde han, noe jeg gjorde, putta han på steinene. Som takk lot han meg få ta et par bilder av han. Han fløy sin vei like etterpå =)

 

100mm, f/5, 1/200s, ISO 100

post-15829-1247691240_thumb.jpg

 

Enda en krabat som måtte ha hvilepause, var fordi h*n hadde en kamerat å leke med denne gangen. De hadde det mye moro både før og etter bildet ble tatt. Skulle ønske det var flere typer sommerfugler her men

 

100mm, f/4, 1/200s, ISO 100

post-15829-1247691536_thumb.jpg

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Blomsterflue, ...
Dette var _veldig_ nært. Hvor mang meter med mellomringer hadde du? Du har ikke klart å bare croppe deg inn så nært?

 

Er nok kun mitt 1000D og 100mm på 1:1, ikke noe magikk her, 100% crop ofc, hadde jeg brukt mellomringer hadde jeg nevnt det, men har ikke det (enda) dessverre

 

 

 

På tur med hunden i dag, fant jeg denne karen, veldig fargerik, ble bare et bilde før han fløy sin kos men, så ble bare det ene bildet, som ofc var helt bom på fokus, men jeg synes resultatet ble morsomt allikevel =)

 

100mm, f/3.2, 1/160s, ISO 200

post-15829-1247749131_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fra igår, en litean teaser :D

VM i feilfokus? :p

Neida, skarpt nok det. Problemet var at klokka var rundt 11 da bilde ble tatt :p Sleit litt med fokusering ja. Skal muligens få pritna noen bilder til en fashion spalte. Dette bilde skal ikke bli printa det kun var couple shots jeg tok som skal ut.

Lenke til kommentar
Veeeenteer på mellomringer:-(

Så i mellomtiden......

Oi, Petteram...den var fantastisk flott, nydelige farger, bra focus og fint komponert...den kunne jeg gjerne hatt på veggen i Glasshuset mitt...jeg må øve på å få til noe slikt? :yes: Lurer på hva jeg må anskaffe da. Eller om noe av det jeg har, kan gi noe tilnærmet? (Du har øvd flittig i det siste, skjønner jeg)

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...