jaadd Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Fra toppen av Årbostadtinden, siste dag av Tour de Andørja. 10mm 1/125 f/8 ISO 100 Lenke til kommentar
dextercf Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Fra toppen av Årbostadtinden, siste dag av Tour de Andørja. 10mm 1/125 f/8 ISO 100 Nyyydelig! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Et lite forsøk på fokus-stacking (3 bilder). Hva har du brukt for å stacke de? CombineZM. Vanskelig å få det 100% perfekt (i hvert fall uten å jobbe en del, noe jeg ikke orket). Men siden jeg ga programmet en til dels vanskelig oppgave synes jeg det gjorde en svært bra jobb. Med "vanskelig oppgave", mener jeg at det var litt forskjellig perspektiv på de forskjellige bildene (Micro-Nikkor AF-S 105mm VR endrer drastisk brennvidde når man justerer med fokusringen i nærområdet). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vakkert som alltid Randi:-) Takk, takk, på de to siste prøvde jeg for første geng en 22mm L, og ser man kan få til mye der. (Dette var helt uten øving ) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 A postcard (or three) from Reading ...Først en reprise av Uke 50mm ... 1/400s, f/8, ISO 200 Tom Den var morsom, så ikke ut som naboene i det huset var mye enig, i hvert fall ikke om husmaling :!: RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Et lite forsøk på fokus-stacking (3 bilder). Hva har du brukt for å stacke de? CombineZM. Vanskelig å få det 100% perfekt (i hvert fall uten å jobbe en del, noe jeg ikke orket). Men siden jeg ga programmet en til dels vanskelig oppgave synes jeg det gjorde en svært bra jobb. Med "vanskelig oppgave", mener jeg at det var litt forskjellig perspektiv på de forskjellige bildene (Micro-Nikkor AF-S 105mm VR endrer drastisk brennvidde når man justerer med fokusringen i nærområdet). Har også tenkt å prøve meg på stacking, men har på en måte glemt det når jeg har vært ute i felten. I tillegg mye vanskeligere når dyret sitter på et strå eller blad som beveger seg i vinden. Gret forsøk deg k.n.b. Skarpt er det i hvertfall! Men som du sier, skal du først stacke, må søren meg hele motivet være i fokus. Og litt kjipe omgivelser da... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Veldig fint det tredje, Randi Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Fra toppen av Årbostadtinden, siste dag av Tour de Andørja. 10mm 1/125 f/8 ISO 100 For å si det slik jeg ville sagt det i det virkelige liv. Det var jævlig fint. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) En liten flue, tatt i dag tidlig. Begynner å nærme seg Mr. Olsen-stil her nå? Endret 14. juli 2009 av IceFox Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Veldig pent! Jeg ville kanskje justert litt på grønnfargene for å få det til å poppe skikkelig.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Gret forsøk deg k.n.b. Skarpt er det i hvertfall! Men som du sier, skal du først stacke, må søren meg hele motivet være i fokus. Og litt kjipe omgivelser da...Må og må. Det kommer vel an på hva man ønsker å oppnå. Jeg hadde foretrukket og hatt hele kroppen i fokus akkurat her, men det er et problem å få disse modellene til å sitte stille lenge nok. Omgivelsene var ikke de beste nei, den satt på en stein. Men jeg hadde lyst til å se hva disse stacke-programmene klarer å få til. Morsomt å prøve noe nytt, så får vi se om resultatet blir bedre neste gang... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 e-510, sigma 105.. Ett før jobb.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 En liten flue, tatt i dag tidlig. Begynner å nærme seg Mr. Olsen-stil her nå? Helt fantastisk, liker stilen din...lurer på hva slags utstyr jeg må kjøpe nå for å få til noe slikt. Holder vel ikke bare med min 60mm macro med ringer. Egner seg best for nært på planter den... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Veldig fint det tredje, Randi Takk for det, er ganske fornøyd selv med den spesielle Tircyrtis'n der...og ettersom det er første gang jeg prøvde Helena sin 24mm...den var også spesiell. RandiA e-510, sigma 105.. Ett før jobb.. Elegant den der..... RandiA Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Overskudd fra Sånn Cirka Normal-uken, tirsdag. Også dette er albumcover. Reversert 28/2.0 @ f/4.0. Ser folket hva det er? Hvis ikke kan man vel antyde at det er noe som skyter ut og kverker mange mus hvert år. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 En liten flue, tatt i dag tidlig. Begynner å nærme seg Mr. Olsen-stil her nå? Helt fantastisk, liker stilen din...lurer på hva slags utstyr jeg må kjøpe nå for å få til noe slikt. Holder vel ikke bare med min 60mm macro med ringer. Egner seg best for nært på planter den... RandiA Mange takk! 60mm med ringer gir deg vel ikke akkurat ønsket arbeidsavstand, nei. Da er du vel faktisk utrolig nære! Men det er selvfølgelig mulig, men en brennvidde over 100mm er å anbefale. Jeg merker i hvertfall at insektsbildene mine er sterkt forbedret etter at jeg fikk 80mm ekstra! Eller ca. 10 cm ekstra arbeidsavstand. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Mange takk! 60mm med ringer gir deg vel ikke akkurat ønsket arbeidsavstand, nei. Da er du vel faktisk utrolig nære! Ja, skjønner jeg kommer for nært med min da...så jeg må tenke i noe lengre "objekt-baner" hvis jeg skal begynne med insekter også.RandiA Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Fra toppen av Årbostadtinden, siste dag av Tour de Andørja. 10mm 1/125 f/8 ISO 100 Nyyydelig! Fra toppen av Årbostadtinden, siste dag av Tour de Andørja. 10mm 1/125 f/8 ISO 100 For å si det slik jeg ville sagt det i det virkelige liv. Det var jævlig fint. Takk takk. Var virkelig spektakulært oppå der! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 luftpistol kule. Luftgevær, faktisk. Men er jo egentlig det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå