tom83 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Har en Garden Fox gressklipper som har begynnt å oppføre seg litt underlig. Turtallet går opp og ned hele tiden slik at det er umulig å klippe. Tror min bror har fylt etter med 2-takts olje da jeg var på ferie uten jeg er helt sikker at det var så mye at det skulle lage problemer. Uansett har jeg byttet olje, tennplugger og renset luftfilter uten hell. Merket meg at tennpluggen var sotet. Og at motoren går greit like før jeg går tomt for bensin. Noe som kansje tyder på for mye bensin? Hvordan fixer jeg det? Noen som tror dem kan ha en løsning på mitt problem. Endret 1. juli 2009 av tom83 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Plukk av luftfilteret og sjekk at fjærene på regulatoren er på plass. Lenke til kommentar
danielh Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 -Er det 2takts motor? De fleste plenklippere har vel 4-takts motor? Dersom din plenklipper har 4-takter tenker jeg slik: Hvis han har fylt 2takts olje på motoroljepåfyllingen bør du tappe av og bytte til 4-takts igjen.. Hvis han har fylt 2takts olje i bensinen, kan det muligens forklare symptomene du beskriver.. Få på rein bensin, se om det blir bra. Hvis ikke må evt forgasser renses. Lenke til kommentar
tom83 Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Plukk av luftfilteret og sjekk at fjærene på regulatoren er på plass. Da jeg renset luftfiltret kunne jeg se fjærene. Virket kansje litt slakk men ok. Lenke til kommentar
tom83 Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) -Er det 2takts motor? De fleste plenklippere har vel 4-takts motor? Dersom din plenklipper har 4-takter tenker jeg slik: Hvis han har fylt 2takts olje på motoroljepåfyllingen bør du tappe av og bytte til 4-takts igjen.. Hvis han har fylt 2takts olje i bensinen, kan det muligens forklare symptomene du beskriver.. Få på rein bensin, se om det blir bra. Hvis ikke må evt forgasser renses. Det er en 4-takter. Byttet ut oljen etter jeg så at 2-takts oljen sto fremme på benken. Men var vell kansje for sent. Men kan dette ha noe med at den har slik en ujevn gange. Tenker på dette jeg sa tidligere ang bensin. Virker som den får litt for mye da den kommer seg igjen like før den går tom. Endret 2. juli 2009 av tom83 Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Soting av plugg; Kan bety gammel plugg, eller for feit blanding mellom O2 og bensin over tid (bør da justeres). Ujevn gange; For meg høres det ut til at det er en automatchoke på klipperen som har fått spader. Kontroller at alle spjell fungerer som normalt, og at alle fjærer og koblinger er som de skal. Om det har vært brukt 2taktolje i bensinen, vil dette stort sett kun føre til massevis av soting, og massevis av røyk mens en bruker dette. Om denne olja har vært brukt i stedet for vanlig olje til smørring, skal en nok bruke klipperen ei stund før en merker skade på lager og stempelringer - og den skaden merkes nok på en annen måte enn at turtallet blir variabelt. Lenke til kommentar
tom83 Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Takker for alle svar. Gjorde det enkelt. Jeg kjøpte meg en ny klipper:o) Ble Honda denne gangen da. Har ingen erfaringer med Honda klipper fra før av men har aldri hørt annet en skryt. Kunne likevell tenkt meg å fått igang den gammle igjen, da det sikkert vil bli bruk for den et annet sted(hytteklipper). Blir vell et par timer i kveld med litt mekking og banning. Er heldigvis fredag så da kan jeg roe meg ned med en kald pils etterpå.;o) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Det er to motorprodusenter man virkelig kan stole på når det gjelder gressklippere (og industrimotorer) - Honda og Brigss&Stratton. Begge disse lager motorer som går og går. Lenke til kommentar
tom83 Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Det er to motorprodusenter man virkelig kan stole på når det gjelder gressklippere (og industrimotorer) - Honda og Brigss&Stratton. Begge disse lager motorer som går og går. Synes jeg husker enkelte på dette forumet snakket at det var forskjell på Brigss&Stratton motorene også. Billig motorene av Brigss&Stratton var ikke helt dem samme som dem litt dyrere modellene. Uten at jeg har den store kunnskapen eller erfaring om dette. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Selvsagt, dette gjelder de fleste produsenter. En gressklipper til privat bruk går ikke så mange timer i sin levetid og slitestyrken er tilpasset dette, motorer av såkalt industrikvalitet er langt mer slitesterke og beregnet på daglig bruk og kanskje en levetid på endel tusen timer. Lenke til kommentar
Ståle p Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Har en garden fox 6/63. Hvilken type motor er det som står i den? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Ståle p skrev (34 minutter siden): Har en garden fox 6/63. Hvilken type motor er det som står i den? 12 år siden tråden ble opprettet, kan anta at problemet enten er løst eller at TS har gitt opp for minst 11 år siden og kjøpt en ny. Lukkes. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg