Gå til innhold

Hvilket abb skal jeg velge til iphone?

Anbefalte innlegg

Hei. Da min iphone er knust (åpen uten binding) fikk jeg brev om at jeg kunne hente ut en ny iphone på forsikringen fra telenor. Da jeg må binde meg for å få ta det på forsikringen må jeg velge rett abb. da jeg går fra gratisabb.

Ringer endel og har mndspris på ca 400kr i mnd.

Dette er de jeg står imellom

- Djuice zero 99 kr i mnd. 0.49 pr min og 0.49 i sms

- Djuice zero 99 kr i mnd og bruke onecall full pakke på 299 kr i mnd + 200mb data til 100 kr (499 tilsammen)

- Djuice explore 349 i mnd 0.49 i ringerid og sms/ 500 mb inkludert

- Surfprat M til 389 med 100 sms/500mb inkludert og 0.49 pr min.

- Djuice zero 99 kr i mnd + onecall faktura 0 mnd (90 sms gratis og 120 min gratis) +200 mb for data 100 kr + opstartavgift og slikt tilsammen 199 kr i mnd. regner med kanskje 350 kr i mnd der.

- Djuice zero 99kr i mnd + onecall aktiv (0.39 i oppstart, pr min og sms) + 200 mb for 100 kr = 199 i mnd + forbruk.

(telenor lar kundene sine fjerne opratørsperren gratis sålenge man ikke bryter binding)

Ringer: fra 150 til 250 min i mnd

sms: ca 150 - 250 sms i mnd

Jeg har brukt alt ifra 50 mb til 300 MB pr mnd men den bruken kan jeg sikkert klare å forminske.

Kan noen hjelpe meg med rett valg?

Nå heller jeg imot denne løsningen:

- Djuice zero 99 kr i mnd + onecall faktura 0 mnd (90 sms gratis og 120 min gratis) +200 mb for data 100 kr + opstartavgift og slikt tilsammen 199 kr i mnd. regner med kanskje 350 kr i mnd der.

Er det det beste tror dere?

Full pakka løsninge til onecall virker litt dyr hvis man ikke ringer så sykt mye

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg må binde meg for å få ta det på forsikringen[...]

Hvorfor må du binde deg? Hvis det dekkes av forsikringen så tviler jeg på at Telenor kan kreve at du må binde deg i 12 måneder hvis du ikke har bindingstid i dag.

Forøvrig så finner du sikkert frem til riktig abonnement hvis du bruker priskalkulatoren på telepriser.no.

Lenke til kommentar

Det tror jeg rett og slett ikke de har rett til å kreve, uten at jeg på noen måte er en ekspert på området. Om det fortsatt er avtaletid på abonnementet som telefonen ble solgt med så skal denne fortsette å løpe etter den opprinnelige avtalen. Dersom avtaletiden på abonnementet som telefonen ble kjøpt med er utløpt eller betalt ut så har du allerede betalt for telefonen, og skal ikke betale for den på nytt, som er det du faktisk gjør hvis de krever avtaletid på abonnementet. Når du i tillegg betaler for en forsikring, pluss en egenandel for å få den nye telefonen, så vil "en tilsvarende gjenstand" være en ny opplåst telefon uten abonnement og avtaletid.

Jeg har lest avtalevilkårene for forsikringen nå, og finner ingen punkter der som skulle tilsi at Telenor/Gjensidige kan kreve dette.

Lenke til kommentar

Hvis din iPhone var åpen uten binding så skal du ha så mye penger av forsikringsselskapet at du kan skaffe deg samme produkt pånytt igjen. Kompisen min mistet iPhonen sin og brukte reiserforsikringa, fikk tilbake 4000kr. Dette for at man kan få den slik på billigste måte: Pris + Oppsigelsesgebyr.

Lenke til kommentar

Har sendt klage til forsikringen nå. Forsikringen skal jo dekke lik mobil. altså uten binding til egenandel av 399 kr. Egenandelen blir jo sykt mye høyere da ejg må betale for mobilen i form av mnd pris på abb da ejg ikke får den uten binding. det er nesten kr 2000 kroner for egenandel pluss djuice complete.

Snakk om dårlig vilkår for en bruker! mnd avgift er jo nedbetaling på telefonen. jeg har jo betalt den allerede. så da har jeg en syk egenandel pris på kr 2000 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...