Gå til innhold

Billigste skjermkort som klarer Command & Conquer: Gener


Anbefalte innlegg

Kommer til å kjøpe nevnte spill og er i den forbindelse usikker på om mitt eksisterende skjermkort vil klare oppgaven.

 

Jeg har et Matrox g400 (usikker på om det er 16mb eller 32mb)

 

Jeg har lest mange poster her på forum, men de fleste dreier seg om skjermkort i prisklassen 1000+. Jeg vil ha et billig kort, men som greier spillet uten større problemer.

 

Såvidt jeg husker spesifikasjonene til spillet, er det at kortet må kunne ta 3D-grafikk og ha min. 32mb minne. Tror også det var anbefalt Geforce 3 eller bedre (kommer ikke inn på nettsidene deres nå, for å sjekke spesifikasjonene, desverre)

 

Pcen min brukes ellers stort sett til surfing og photoshop og jeg trenger vel da ikke det værste grafikkortet? Økonomien er også røten, så alternativet er et billig skjermkort, eller ikke skjermkort. Har dog planer om en større oppgradering om et års tid, så kortet trenger ikke ha lengre levetid enn som så.

 

Jeg ser at komplett.no har en drøss geforce mx kort som er billige 5-800,- Er disse kortene brukbare nok til å greie strabasene, eller er det bortkastede penger? Er det realistisk av meg å tro at jeg kan få et såpass billig kort som funker til formålet?

 

Isåfall, om det er noen av disse billigste kortene som er brukbare, hvilket er minst dårlig? Anbefalinger og andre synspunkter mottas med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at komplett.no har en drøss geforce mx kort som er billige 5-800,- Er disse kortene brukbare nok til å greie strabasene, eller er det bortkastede penger?

 

Styr langt unna alle skjermkort som inneholder "mx" i beskrivelsen :wink:

 

 

Ellers må vi nesten få vite resten av specs'n din for å klare å "skreddersy" et skjermkort til deg, men radeon 9500prononpro kan jeg alltids anbefale :yes:

Lenke til kommentar

Ellers må vi nesten få vite resten av specs'n din for å klare å "skreddersy" et skjermkort til deg, men radeon 9500prononpro kan jeg alltids anbefale :yes:

 

Selvsagt.. :oops:

 

Har forhåpentligvis lagt specsen inn i signaturen min nå (er det annen info som er interessant, si ifra.).

 

Hva er så ille med mx? Vil det ikke fungere til mitt bruk, eller er det mye feil og andre problemer med det?

 

Og et generelt spørsmål egentlig; hva skjer om man bruker et skjermkort som ikke er godt nok? Vil spillet ikke fungere i det hele tatt, eller vil det bare fungere tregere/mer hakkete?

 

Og ja: det er Generals som er målet.

Lenke til kommentar
Hva er så ille med mx? Vil det ikke fungere til mitt bruk, eller er det mye feil og andre problemer med det?

de er bare tregere enn de andre korta i serien :p

 

Og et generelt spørsmål egentlig; hva skjer om man bruker et skjermkort som ikke er godt nok? Vil spillet ikke fungere i det hele tatt, eller vil det bare fungere tregere/mer hakkete?

spillet vil alltids fungere, men desto dårligere skjermkort desto mere hakking kan du vente deg (lønner seg forsåvidt å se på innstillingene til spillet oxo da)

 

men alt fra og med geforce3 skal fungere godt, har 1.4Ghz t-bird 512DDR og en GF3 selv, og generals flyter fint her ;)

Lenke til kommentar

Hadde et GeForce 2 MX440 og Generals gikk helt fint de første 10min.

Men når det kom flere units ble alt bare surr.Spille med 7 andre på et stort brett var helt umulig.Selv Ti4200 kortet sliter litt når jeg har spilt en stund med 8 stykker.Så kraftig skjermkort som du har råd til anbefales.

Hvis du har 1500-1600kr kan et 9500/9500pro anbefales.

Og som en annen sa tidligere:Styr unna MX kortene

Lenke til kommentar
du får gf4 ti 128 ddr for 1400+ da

 

Ja, det er mye bra i den prisklassen har jeg forstått, men det er nok litt for mye penger i denne omgang. 600-850,- er prisklassen jeg sikter på..

 

Geforce 3 ti200 - Radeon 9100

Hvilke av disse er best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...