Teardrop Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei, Skulle kopiere 406 GB (ca 110 000 filer) fra ett platelager til et annet. Det tok 31t 7min! Er ikke det lang tid selv om det er mye data? Jeg brukte nesten ikke maskinen til noe annet samtidig heller da jeg ville unngå at prosessen skulle stoppe mitt oppi. Lagrene står koblet til via USB 2. Maskinen har en Intel Core 2 T7200 2Ghz CPU, 2,5GB med RAM, men det har vel ikke så mye å si når det gjelder noe så enkelt som kopiering? Kjører Windows Vista SP2 og brukte Microsoft RichCopy til kopieringen. Det som var ekstra frusterende var at ikke alle filene lot seg kopiere, så jeg måtte kopiere en del av dem manuellt etterpå. Fikk feilmeldingen "The system cannot find the path specified", men å kopiere dem etterpå gikk greit. At noe som skulle være enkelt skulle være så omstendelig:( Hva er deres erfaringer med kopieringer av store datamengder? Hvilke programmer bruker dere? Hvordan få det til å gå mest mulig knirkefritt? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Bruker alltid Teracopy til kopiering av store datamengder. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det blir 3.625 MB/s. Ikke akkurat raskt, men er vel innenfor det man kan forvente med USB. Gjenomsnittshastighet blir veldig påvirket av antall filer. Den teoretiske maxhastigheten på 57 MB/s er ikke oppnåelig for USB disker. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det kommer også litt an på hvilke filer det er snakk om. Dersom det er mange små filer vil det ta lengre tid. Og spesielt om disse er spredt over store deler av disken. Selv har jeg hatt opp til 30MB/s på USB2, men svært sjeldent det skjer. Vanligvis ligger det på mellom 10 og 20MB/s. Da er det snakk om filer stort sett på roten av partisjonene. Med det sagt har Vista en del problemer med filoverføringer. Det har kommet en del fikser på dette riktignok, men alle problemene er ikke rettet på. Siden du har SP2 er det nok ikke tilfellet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå