Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få billån?

mushi

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en bil jeg skal kjøpe og skal i banken (ikke bestemt hvilken enda) for å ta opp lån med kausjonist på fredag morgen. Lånet er på 50k og jeg vil gjerne få kjøpt bilen i helga, siden bilen jeg bruker på jobb streika idag.

Er det mulig å få lånet før banken stenger på lørdag? Hvordan fungerer overføringen? Setter de inn penger etter kontrakt er skrevet under eller får man en slags "sjekk"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, etter mine erfaringer:

Når jeg har kjøpt bil med forhandler så overfører banken pengene til forhandler etter kontrakten er skrevet og fakset til banken.

Når jeg har kjøpt hos privatperson har jeg betalt ved overlevering av bil, har du ikke nok kontanter er et oppgjør i bank med kjøper og selger greit, eller bruk av finansieringsbevis om selger godtar dette.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Fikk meg finansiertingbevis etter mye diskutering og unødvendige omveier for å få tak i pengene. Skal ikke være lett å få lån til veteran :p Hadde jeg kjøpt en ny bil til dobbelte av det den kostet, hadde jeg fått det på dagen, men for å få penger til den måtte faren min ta det på toppen av huslånet. Rareste jeg har vært borte i :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...