Gå til innhold

DiskDruid til frustrasjon

Anbefalte innlegg

Jeg driver å installerer RedHat 9 på en maskin, og så når jeg skal partisjonere disken, så skal jeg velge "automatically partition" eller "partition manually with DiskDruid". Hvorpå jeg selvfølgelig velger sistnevnte.

Problemet med DiskDruid er at den driver å flytter om på fysisk plassering av partisjoner helt av seg selv. Jeg får ikke til å spesifisere akkura hvor på disken denne partisjonen skal være, og denne, så denne. Utrolig irriterende.

Er det noen som vet om det er mulig å bruke fdisk under installasjonen av redhat 9, og hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enda et alternativ som bruker fdisk. Har hvertfall 3 valg på min red hat .

Du kan også åpne annet konsollvindu med alt + f2 og skrive fdisk /dev/xxx når du er ferdig er det bare å trykke alt +f1 for å komme tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke frem det tredje alternativet med fdisk, jeg fikk det i redhat 7.1, 7.2, 7.3 og 8.0 med ikke i 9.0. Av en eller annen merkelig grunn.

Men jeg gjorde som du sa, trykket alt+f1 for å åpne et konsollvindu og kjøre fdisk derfra. Funket fint, men når jeg skulle gå tilbake så klikket det for anaconda eller X og jeg måtte restarte, men det var ikke noe problem fordi jeg fikk skrevet partitions table'en.

Takker og bukker for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...