Tiresias Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg driver å installerer RedHat 9 på en maskin, og så når jeg skal partisjonere disken, så skal jeg velge "automatically partition" eller "partition manually with DiskDruid". Hvorpå jeg selvfølgelig velger sistnevnte. Problemet med DiskDruid er at den driver å flytter om på fysisk plassering av partisjoner helt av seg selv. Jeg får ikke til å spesifisere akkura hvor på disken denne partisjonen skal være, og denne, så denne. Utrolig irriterende. Er det noen som vet om det er mulig å bruke fdisk under installasjonen av redhat 9, og hvordan? Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Er enda et alternativ som bruker fdisk. Har hvertfall 3 valg på min red hat . Du kan også åpne annet konsollvindu med alt + f2 og skrive fdisk /dev/xxx når du er ferdig er det bare å trykke alt +f1 for å komme tilbake. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Jeg fikk ikke frem det tredje alternativet med fdisk, jeg fikk det i redhat 7.1, 7.2, 7.3 og 8.0 med ikke i 9.0. Av en eller annen merkelig grunn. Men jeg gjorde som du sa, trykket alt+f1 for å åpne et konsollvindu og kjøre fdisk derfra. Funket fint, men når jeg skulle gå tilbake så klikket det for anaconda eller X og jeg måtte restarte, men det var ikke noe problem fordi jeg fikk skrevet partitions table'en. Takker og bukker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå