Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LG E500 - verste dritet jeg har vært borti

Anbefalte innlegg

Ok, etter flere problemer med denne pcen her, har jeg nå sett meg lei. Jeg har opplevd at skjermen har falt av (hurray for bra kvalitet), at den har lekt død, og utallige andre feil. Nå har den da sluttet å virke igjen. Det vil si, jeg får ikke startet den, og hvis jeg får startet den, slår den seg vrang etter noen minutter. Det kom en beskjed opp på skjermen hvor det sto at jeg burde få tatt en backup av alle filene mine, men det lar seg ikke gjøre. Hvis jeg sender pc-en inn på reprasjon med en ekstern harddisk, tror du at de overfører filene mine til harddisken? En ting er i hvertfall sikkert, og det er at jeg ikke har tenkt å beholde den drittpcen der. Er nesten slik at jeg ikke har lyst å sende den inn på reprasjon, men heller slå løs på den med en hammer - bare for å gjøre slutt på marerittet. Det finnes virkelig ikke så mye positivt å si om pcen. Det er nesten ingenting som fungerer som det skal. Jeg skal ikke engang gå nærmere inn på det enn så. Noen som har noen tips på løsninger, slik at jeg får beholde det som er på den nåværende harddisken? Og er det slik at jeg kan ta ut harddisken og så montere den inn i en annen pc, eller bryter det garantien?

God damnit :hrm:

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke skader maskinen eller disken, eller bytter disk i maskinen, bryter du ikke garantien. En løsning kan være å kjøpe en IDE/SATA til USB-adapter, men E500 bruker SATA-disker og da må du også ha en SATA-strømkabel koblet til. Har vært borti noen sånne problemer nylig på jobb, og de fleste har gått fint å koble opp på en annen PC, men andre igjen har prestert å kræsje hele Windows Explorer. Når det engang er gått så langt at maskina di krever at du tar backup (Hard disk drive failure imminent blablabla) gir jeg deg dårlige odds. Men lykke til. Kan forresten si meg enig i at LG E500 er noen merkverdige maskiner..

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke skader maskinen eller disken, eller bytter disk i maskinen, bryter du ikke garantien. En løsning kan være å kjøpe en IDE/SATA til USB-adapter, men E500 bruker SATA-disker og da må du også ha en SATA-strømkabel koblet til. Har vært borti noen sånne problemer nylig på jobb, og de fleste har gått fint å koble opp på en annen PC, men andre igjen har prestert å kræsje hele Windows Explorer. Når det engang er gått så langt at maskina di krever at du tar backup (Hard disk drive failure imminent blablabla) gir jeg deg dårlige odds. Men lykke til. Kan forresten si meg enig i at LG E500 er noen merkverdige maskiner..

Basicly I'm screwed? Jeg tror ikke jeg har fått en 'hard disk drive failure imminent', men det sto at jeg burde ta en backup for å ikke miste alt ved en mulig katastrofe. Jeg tror heller ikke at harddisken er problemet i seg selv. Når pcen funker i de minuttene jeg får den til å funke, fungerer jo det meste (bortsett fra det tydelige hovedsaklige problemet). Hadde jeg bare hatt tid, kunne jeg jo ha overført alt til en ekstern harddisk. Den krever ikke at jeg gjør det, den bare forteller meg at jeg burde gjøre det :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...