Svish Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Finnes det noe ok gratisprogram hvor en kan lage HDR bilder? Vet jeg kan google på naturligvis, men anser det som en fordel dersom det er et noen faktisk har testet ut med gode resultater også... --- Fant en side som ser ut som et ok utgangspunkt, men er fortsatt interessert i om noen her har noen erfaringer å dele http://www.techsupportalert.com/best-free-...Selection_Guide Endret 1. juli 2009 av Svish Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har ikkje prøvd mykje HDR, men eg har brukt ein plugin til LR som benytter seg av eit program som heiter Enfuse, og som gjev greie resultat. EnfuseGUI er eit frittståande program for HDR der Enfuse vert brukt – du kan jo teste det, og sjå korleis det fungerer. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Qtpfsgui er et gratis HDR program med mange muligheter. http://qtpfsgui.sourceforge.net/download.php Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Open Source og disse fengende navnene på programvaren sin, er en del som har gått markedsføring i det miljøet Lenke til kommentar
Svish Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Open Source og disse fengende navnene på programvaren sin, er en del som har gått markedsføring i det miljøet Litt usikker på hva du mente med det... Uansett, om det er open source eller ikke eller hvor fancy navnet er bryr meg egentlig ingenting så lenge det ikke koster en formue (slik som adobe sine programmer gjør for eksempel... noen som har en cs4 samling til overs? ). Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Open Source prosjekter har for vane å lage ubrukelige navn for å ha et unikt navn i pakkebrønner o.l. En aldri så liten "pet peeve" fra min side. Om du vil investere i gode HDR-verktøy er Photomatix å anbefale, kan prøves ut gratis. Ellers er Lightroom et langt bedre alternativ for de fleste fotografer enn hva Photoshop er. Endret 6. juli 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Lightroom klarer ikke HDR da. I alle fall ikke uten plugins (som også koster penger, tror jeg). Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Pluginen LR/Enfuse (del av Photographers toolbox), som eg nemnte tidlegare, kan du få tilnærma gratis, då det er «donationware». Du betaler akkurat so mykje som du sjølv vil, anten det er éi krone eller tusen. Prøveversjonen begrenser storleiken på resultatet til 500 pikslar langs lengste side. Lenke til kommentar
peamlie Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vet at Gimp har plugins som fikser HDR også, men har ikke testet dem selv. Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg prøvde Photomatix, men ble ikke så begeistret at jeg kjøpte det. Jeg hadde nesten glemt hele HDR greia helt til jeg snublet over en snutt på youtube om hvordan man kan lage HDR rett ut av kameraet. Har gjort noen spede forsøk, men er fremdeles ikke sikker på at det er verdt bryet! http://www.youtube.com/watch?v=1EoRbVX7Drk...feature=related Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå