Solvik12 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Noen som kan forklare meg hvorfor jeg har dårligere bildekvalitet på ASROCKEN enn det jeg har på min popcornhour C200??? Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Nå er splash pro ute for nedlasting, så da vil jeg anbefale alle å laste ned denne media playeren. for meg så lagger det med motion2 dessverre... Her kan du laste ned Splash pro: http://mirillis.com/en/products/splashpro.html Endret 25. juni 2010 av eple65 Lenke til kommentar
tamasox Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig. Er det ingen som vet dette? Lenke til kommentar
potlos Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig. Jeg tror du vil ha et problem med dette. MCE kontrollen virker først ETTER at CIR-drivere har blitt installert. En tre-tapp funksjon virker først etter å ha installert ekstra programvare. Etter søk på Google kommer dette opp: RemoteKC HyperRemote Men, disse er dessverre programmer du må installere etter installasjonen. Har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke om virker. Etter at du har testet, kan du rapportere tilbake til forum? Endret 26. juni 2010 av potlos Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Akkurat bestilt 330. Har siste stabile versjon av XBMC støtte for dxva2? Hvor i innstillingene ligger dette? Tenkte å kjøre Win 7. Noe enkelt, greit og ressursfattig antivirus program å anbefale? Lenke til kommentar
potlos Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Akkurat bestilt 330. Har siste stabile versjon av XBMC støtte for dxva2? Hvor i innstillingene ligger dette? Tenkte å kjøre Win 7. Noe enkelt, greit og ressursfattig antivirus program å anbefale? Se kommentar #230. Du finner svar der. XBMC 9.11, Camelot, er siste stabile, men det har ikke DXVA. Nyere eksperimentelle (stabile) versjoner funker. Du må aktivere dxva2 i systeminnstillingene. Når det gjelder antivirus så er det bare å lete på internett. Det finnes bedre fora for det spørsmålet Du har AVG, Windows Defender og andre som sikkert virker. Endret 30. juni 2010 av potlos Lenke til kommentar
tamasox Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kan man bruke den medfølgende fjernkontrollen til å skrive inn enkel tekst? Som f.eks den info man må legge inn i win 7 ved første oppstart. Venter på Sandberg mini keyboard med touch (bestillingsvare), og har ikke annen usb keyboard tilgjengelig. Jeg tror du vil ha et problem med dette. MCE kontrollen virker først ETTER at CIR-drivere har blitt installert. En tre-tapp funksjon virker først etter å ha installert ekstra programvare. Etter søk på Google kommer dette opp: RemoteKC HyperRemote Men, disse er dessverre programmer du må installere etter installasjonen. Har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke om virker. Etter at du har testet, kan du rapportere tilbake til forum? Det fungerte for såvidt greit med RemoteKC. Bytter mellom standard fjernkontroll, mus og keyboard med "*" tasren, men det blir fort litt knotete. Har fått tak i et mini tastatur med trackball, og det fungerer glimrende Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 tamasox: hvilket tastatur er det forresten? Vurderer et selv, men har foreløbig sett meg ut dette fra Tandberg. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Kan anbefalle Logitech DiNovo Mini, bruker det selv og synes det er er strålende tastatur. http://www.logitech.com/no-no/keyboards/keyboard/devices/3848 Lenke til kommentar
tamasox Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 tamasox: hvilket tastatur er det forresten? Vurderer et selv, men har foreløbig sett meg ut dette fra Tandberg. Bruker dette tastaturet http://fid.no/vis/72298863/Deltaco.html Funker helt greit, men ville foretrukket touchpad fremfor trackball. Lurte på Sandberg selv, men det er ikke sluppet for salg ennå. Har forøvrig også testet ut Boxee, som går Media center en høy gang Lenke til kommentar
oysf Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har nå fått til å styre XBMC helt uten problemer, utenom et punkt, jeg klarer ikke å starte XBMC med fjernkontrollen. Har prøvd å se etter muligheter til å omprogrammere F-tastene slik at jeg kunne legge inn at f.eks. F7 starta XBMC, for så å programmert harmonyen til det, men får det ikke til. Det nærmeste jeg har kommet er at jeg har programmert harmonyen til å starte "My Music", men da får jeg bare opp Windows Mediacenter... Noen som har noen ide'er? Lenke til kommentar
potlos Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Har nå fått til å styre XBMC helt uten problemer, utenom et punkt, jeg klarer ikke å starte XBMC med fjernkontrollen. Har prøvd å se etter muligheter til å omprogrammere F-tastene slik at jeg kunne legge inn at f.eks. F7 starta XBMC, for så å programmert harmonyen til det, men får det ikke til. Det nærmeste jeg har kommet er at jeg har programmert harmonyen til å starte "My Music", men da får jeg bare opp Windows Mediacenter... Noen som har noen ide'er? Nå er jeg ikke hjemme for tiden slik at jeg får ikke sett på oppsettet. Slik jeg husker det så løste jeg det ved å legge til en shortcut på XBMC-programikonet/startfilen (f.eks CTRL + SHIFT + X). Deretter la jeg inn dette "keyboardtastetrykksignalet" på en av knappene på fjernkontrollen (STORE GRØNNE WIN-KNAPPEN). Nå vet jeg ikke om trikset virket på din Logitech, men prøv. Endret 8. juli 2010 av potlos Lenke til kommentar
Ubrilium Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) hvordan får dere fjernkontrollen som følger med til å virke? funker den bare i xbmc eller noe? Kanskje det er lurt å kjøpe en ny? sykt lei av testatur og mus... Endret 4. august 2010 av eple65 Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg sliter litt med interlacing-problemer på denne maskinen. Problemet oppstår ved avspilling av mkv-filer i xbmc(win7 64bit). Noen som vet hvordan man kan fikse dette? Lenke til kommentar
Wiseguy87 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei, Ser at det var mye hjelp å få her inne så jeg prøver meg Har en Asrock ion 330 bluray, med win7 + XBMC, storfornøyd! Jeg har en filserver hvor jeg har all media o.l lagret, som jeg da streamer over nettverk via kabel. Med dette setupet har jeg problemer med å streame 1080p filmer, uansett format. Filmen "lagger" og stopper opp hele tiden, nesten som den må buffres underveis. Den klarer lett å streame 720p uten problemer. Det første som slo meg var nettverksproblemer, men ved nærmere sjekk bruker den ikke mer en 10-20% av nettverkskapasiteten under streaming av 1080p, også i mer krevende scener som Transformers etc. Any tips? Kjører 32bit, da jeg ikke har en 64bit windows key. tviler litt at dette er problemet uansett. Lenke til kommentar
Wiseguy87 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Ingen som har erfaringer eller andre tips til meg? Har prøvd og testet litt, og tror det er noe galt med Asrocken. Da jeg koblet in min gamle Syvio 200a uten å skifte noe i setup, så spilte den av 1080p uten noe stress. Eneste driverene jeg har installert er dem som er tilgjengelige på nettsiden dems. Er det noen andre jeg burde hatt også? som en chipset driver eller nettverks driver o.l som kansje kan være årsaken? Ville gjerne hørt hvordan noen andre med asrock ion 330 + win7 har av erfaringer med nettverk streams. Funker det hos andre? Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg har ikke den Asrock-maskinen, men en selvbygd maskin med ganske like specs (Asus AT3IONT-I hovedkort med Atom330 og ION). Jeg fikk ikke skikkelig flyt på ting før jeg installerte en "nightly build" av XBMC. Da dukket det opp et nytt valg under System > Video > Playback som heter "Allow hardware acceleration (DXVA2)". Etter jeg aktiverte det gikk alt så meget bedre Det er vel verdt et forsøk? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hakking i 1080p kommer definitivt av mangel på GPU-akselerasjon av video. Dette støttes ikke i siste stabile versjon av XBMC. Prøv en "nightly build" som nevnt over, mulig det løser problemet. Kjører selv samme maskinen og kjører filmene fra en filserver, men har Ubuntu i bunnen, noe som gir meg GPU-akselerasjon. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Har tenkt å kjøpe meg en av disse selv. Hvilken software mener dere funker best i Windows XP/Windows 7 spesielt mtp. videoavspilling? (Skal spille 1080P) Liker veldig godt XBMC, men det virker som dette ikke fungerer i 1080P på Windows-operativsystem. Stemmer dette? (Som fyren under meg påpeker) Hva er alternativene for en som blir vettskremt av Linux o.l.? Mediaportalen er vel kanskje en kandidat? Fikk det anbefalt av en kompis, er det noen ulemper med dette programmet? Synes også XBMC Live virker spennende, men dette er vel ikke noe fullverdige operativsystem. (Kan jeg surfe på nett osv med dette?) Setter pris på alle tips, det greieste hadde vært om jeg kunne ha kjørt Windows med en aller annen variant av XBMC smertefritt, uten å bruke eksterne programmer til mediavspilling. Endret 3. september 2010 av Jakoozie Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg har ikke denne maskinen selv enda, men har hørt at Windows og XBMC fint klarer 1080p. Men man må laste ned en "nightly build" av XBMC, som har støtte for DXVA2 under innstillingene. Siste stabile versjon har ikke dette inkludert, og 1080P vil da by på problemer pga høy GPU-load. Er det noen ny versjon av NetTop på vei? Skal selv ha en snart, men blir sikkert ikke før til jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå