Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det trygt å bruke kondom?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Hei

Jeg og dama har sex ganske ofte, men hun vil ikje begynne på P-piller. Så vi må bruke Kondom.

Men jeg synes ikke det virker så trygt...

Hva om jeg tar på min penis før jeg setter på kondomen, så har det kommet ut en liten sædselle, så tar jeg etterpå på kondomen, slik at sædsella kommer på den... Så setter jeg den inn i hun.

Eller hvis det kommer noen sædseller på når jeg setter den på penisen min...

Er kondom trygt?

Jeg vil så SYKT ikke at hun skal bli gravid!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg forstår likevel (sjølv om det somsagt er 99.9% sikkert) at du er bekymrer deg. Hadde nok vært utruleg paranoid hadde eg vært i dine sko. Tenk hvis ditt, tenk om datt.

Men som du sikker vett burde ein jo nytte kondom samen med p-piller (ettersom eg har forstått/lest, eg har ikkje erfaring), så prøv å snakk med ho. Sei akkurat korleis du har det, og kva du er redd for. Ho forstår nok, og samen finn dei nok ei løysning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Verken p.piller eller kondom er 100% sikkert, det går an å bli gravid allikevel, selv om sjansen er liten.

Hvis dama di ikke vil gå på p.piller, synes jeg hun må få bestemme det selv. Det er mange bivirkninger den første tiden, og dersom hun glemmer å ta pille en dag, så kan dere bli gravid. .

Lenke til kommentar

Så lenge ein er påpasselig med når ein tar kondomen på og av samt ikkje sprekker den så bør det vel være sikrare enn pilla?

Skulle du være så uheldig å få litt utanpå kondomen er framleis sjansen for at ein av cellene klarer jobben ganske liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...