NgZ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Hei, driver og skal ha engelsk innhold inn på en i utgangspunktet norsk side. Fremgangsmåten var tenkt å være å lage en templates med header, menyer, bunntekst o.l., som de ulike sidene kunne baseres på. På de enkelte "undersidene" vil mye av den engelske teksten bli klippet&limt inn i stedet for den norske, for å misnke arbeidsmengden og dra nytte av bilder o.l. som allerede ligger der. Jeg trenger en mal så jeg kan flytte elementer i menyene etterhvert som noe kommer til, eller viser seg å høre bedre hjemme et annet sted, uten å måtte oppdatere dette i hver enkelt fil manuelt. Den engelske siden er ikke likt struktert som den norske per i dag, så jeg er avhengig av å kunne gjøre endringer underveis, mens jeg flytter innhold inn på de ulike undersidene. Jeg prøvde kompozer, men der detaches sidene fra templaten når du lagrer dem, og det er ikke mulig å oppdatere alle sidene basert på en template med et tastetrykk. Hvrdan kan jeg lettest få til dette? Dremweaver har en template-funksjon, vet jeg, så hvis noen kan fortelle meg akkurat hvordan den fungerer til mitt bruk, hadde det vært kjempefint. Tips til andre programmer mottas også med takk. WYSIWYG er ikke et krav, men det er en fordel med split-view av kode/WYSIWYG for enklere tekstkopiering. Hvis noe var uklart eler forvirrende, er det bare å spørre. I hodet mitt er det ihvertfall klart hva jeg vil, men det blir jo ikke alltid like klart for andre når man skriver det ned På forhånd takk til hjelp. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Ja, til andre ting, men det er uaktuelt i dette tilfellet. For det første er det for mye jobb, for det andre trengs det ikke. Siden det er snakk om, forresten (den norske). Og den engelske som skal inn på samme layout. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå