MantaRay Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har planer om å installere nyeste Debian Linux, men er hardwaren min godt støttet i Debian, eller vil det bli driverproblemer? CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 MBB: Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366 RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB (3x kit) GFX: Asus GeForce 9600GT 512MB Silent PhysX HDD: Samsung SATA harddisker Vil mitt onboard lydkort (Realtek ALC888 7.1 Surround) virke i linux? Eller har noen gode forslag til et godt støttet lydkort? Etter det jeg har lest er Creatives SB X-Fi og SB Audigy SE ikke spesielt bra støttet (ennå). Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Bruk en live-cd og test selv, så får du svar. Debian legger ikke til rette for bruk av propritære drivere til skjermkortet, noe du sannsynligvis ønsker å gjøre. Men ingen umulighet å løse akkurat, bare litt vanskeligere enn feks Ubuntu. Onboard lydkortet ditt er med 97% sannsynlighet HDA Intel kompatibelt, og dermed godt støttet. SB Audigy (og det ene X-Fi kortet som bruker samme chip) skal visstnok være godt støttet. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Audigy SE er veldig godt støttet. Bruker det selv i mediasenteret mitt Hardwaren ser godt støttet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå