Lmthaman Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 jeg har et MSI K9A2GM hovedkort, med integrert hdmi kontakt, men jeg får ikke denne til å fungere(tv'n motar ikke signal). har 10 meter kabel, kan ikke skjønne at kabelen er for lang da en kamerat av meg også kjører med 10 meter kabel fra pc til tv(også et msi kort). jeg har prøvd ganske mye på å søke etter drivere og den slags men ikke funnet noe som har hjulpet, eller hvert riktig driver. jeg er litt lost på dette her. på toppen av dette så er cd'n som fulgte med hovedkortet ødlagt. ellers av speccs på datan: geforce 6800 ultra en eller annen phenom prosessor 4gb ram noen som har peiling? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har kameraten også hdmi utgangen på hk,og et skjermkort i PCI Express x16 slot som du har? Får du bilde når setter Primary Graphic’s Adapter til Internal i bios?Kan hende du mister bilde fra geforce 6800 ultra,og må bruke VGA utgangen på hk. Hvis cd til hk er ødelagt,så kan du laste drivere ned her! Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 sorry at det har tatt meg så lang tid å svare. kameraten min har hdmi på hovedkort ja, men jeg tror ikke han har skjermkort i pci-e slot nå om dagen. har vært inom bios å sjekka, integrerte kortet sto allerede som primary, byttet til 6800 og tilbake uten noen forandring. har lagt inn det som er å legge inn av drivere fra den siden, uten at det hjalp. med andre ord, jeg er litt lost. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Trur det blir litt trøbbel med at det intregerte skjermkortet bruker Ati driver,og det eksterne bruker nvidia driver.Jeg har samme problem med lydkort intregert/ekstern. Prøv å koble pc skjermen til vga på hk(ikke dvi-d,fordi jeg har sett hk hvor du ikke kan bruke den samtidig med hdmi),og sett Internal i bios,hvis du må. Gå i Enhetsbehandling/Skjermkort/finn nvidia skjermkort og deaktiver det.Se først at ati er aktivert! Åpne Ati kontrollpanel,og sett opp en til skjerm! Fordi jeg ikke er kjent med ati,så legger jeg ved en litt simpel link:Guide: PC til TV Du bør også opplyse eksakt hvilken tv du har,fordi det er mange tv'er som ikke støtter hdmi fra pc(les tv manual),og hvilket operativsystem du bruker. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Når du setter inn et PCI-express grafikk kort deaktiveres onboard grafikk løsningen med mindre det er et ATI/AMD hybrid crossfire enablet/kapabelt eksternt grafikk kort du benytter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå