Gå til innhold

Trenger ny strømforsyning med 2 8 pins

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere har en anbefaling av strømforsyning. Jeg trenger minst 2 8-pins kabler og en 6-pin for å drive hovedkort og skjermkort (og selvfølgelig til harddisker og andre drev).

Helst litt billig, men ønsker selvfølgelig litt kvalitet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke komponenter skal du kjøpe?

Du bruker ikke samme kabel til skjermkortet som til hovedkortet!

Om det er et helt vanlig oppsett (enkelt grafikkort) klarer du deg sikkert fint med em Corsair 550/650 eller 750......

4890 bruker 2 x 6-pin PCI-E kabler. Det følger også med en overgang fra molex til PCI-E så i realiteten trenger du bare en PCI-E om du har to molex ledig. Er da alltids greit å ha 2.

Lenke til kommentar

Den bruker 370W load. Du burde ha min 32 ampere på 12v linjen.

550w wil du bare angre på, i min server satte jeg inn en 650 og den går på max 24/7 og det bråker og den vil ha kort levetid. Hardware der er 1x 295 og 3 disker.

Lenke til kommentar

Kortet har en 8-pin og en 6-pin, og begge må være koblet i for at det skal fungere. I tillegg er det jo en 8-pin på hovedkortet.

Sett bort fra skjermkortet er det en c2d 3ghz cpu, to harddisker, 4 gb ram, en dvd-spiller, lydkort og vifter i kabinettet.

Hovedkortet er et Asus P5E x38.

Trenger dere noe mer?

Lenke til kommentar

Hm, 370W er altfor mye for et HD4890, siden et HD4870X2 bruker ca. 260W under last. (Dette har jo to GPUer i tillegg). Ville nok si at 150-160W er mer realistisk. En 6-700W PSU er nok i haugevis, de fleste gode PSUer i dag har 6+2-pins PSUer. Har en Corsair TX650 liggende som har en 6-pins og en 6+2 pins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...