husum Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Siiter å jobber med en innleveringsoppgave i MFC. Måtte grunnet en kjip lærer bruke Document/View, som suger. (Kunne vært gjort mye lettere...) Vel uansett. Sitter å sliter med følgende metode: void CBoxDialog::OnOK() { int h=GetDlgItemInt(IDC_EDIT_BOX_HOYDE); int w=GetDlgItemInt(IDC_EDIT_BOX_BREDDE); int d=GetDlgItemInt(IDC_EDIT_BOX_DYBDE); double height = (double)h; double width = (double)w; double depth = (double)d; CWnd* pWnd =AfxGetMainWnd(); CDC* pDC = pWnd->GetDC(); Box myBox; myBox.setValues(height, width, depth); CString str1, str2, str3, str4, str5, str6; str1.Format("Box"); str2.Format("Height: %.2f",height); str3.Format("Width: %.2f",width); str4.Format("Depth: %.2f",depth); str5.Format("Volume: %.2f",myBox.findVolume()); str6.Format("Surface: %.2f",myBox.findArea()); pDC.TextOut(10,20,str1); pDC.TextOut(10,40,str2); pDC.TextOut(10,60,str3); pDC.TextOut(10,80,str4); pDC.TextOut(10,100,str5); pDC.TextOut(10,120,str6); CDialog::OnOK(); } og får konstant samme feilmelding når jeg prøver å kompilere: error C2228: left of '.TextOutA' must have class/struct/union type pDC, skal være device context'en som er i hovedvinduet, tror jeg har den rett. Når jeg frovde standard dc'en (CClientDC dc(this) så kom strengene delvis opp rund omkring i dialogen. Vil ha dem i hovedvinduet. Begynner å bli noe lei. Noen som som kan se en løsning på problemet mitt? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 pDC er en peker, så du må bytte ut alle "pDC.TextOut" med pDC->TextOut", det fikser kompileringsfeilen (skulle jeg tro).. Lenke til kommentar
husum Skrevet 9. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2003 Paull: Takker, det gjorde susen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det. Har sitti noen timer å skrivd kode og debugget. Må trolig ha sett meg blind. :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå