Gå til innhold

Optimal bærebar PC for HD redigering

Anbefalte innlegg

Noen som kan komme med gode forslag til en bærbar PC som vil fungere greit med Pinnacle Studio 12+ hd for redigering av HD video? Gjerne med link til produkt.

Ser ut som jeg må oppgradere pc. Jeg har en prøve demo av Pinnacle men video hakker på min Pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du tenker deg et kamera som filmer i 24 mb/s, så har canon/pinnacle et "minimumskrav" på Quadcore @ 2,66 GHz, 4GB ram, 512MB dedikert skjermkortminne. Dette er jo også bare et "minimumskrav", så for den helt gode flyten kan du fint gå bananas når du speccer laptop til ditt formål. Dog ville jeg anbefalt stasjonær til HD-redigering pga hva du faktisk får for dine surt ervervede kroner.

Hvilket kamera har du tenkt til å kjøpe deg?

en passende laptop: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100560%3bfl%3a0

-endre prosessor til Q9550 (eller ta den største av dem, liten prisforskjell).

-sett harddisk til 2 x 250GB 7200RPM (legg til i kommentarfelt at du ønsker RAID oppsett på disse når det bestilles).

-legg til ønsket operativsystem i 64-bit versjon.

20K med frakt.

-Øivind-

edit: glemte linken

Endret av branick
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg har kjøpt Canon Hr200.

Prisklasse jeg hadde sett for meg er ca 12000,-. 20000 var kanskje i dyreste laget selv om den du linket til branick, har sikkert voldsomt med kraft.

Jeg har ennå ikke kjøpt redigeringsprogram så jeg er åpen for alternativer.

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Jeg har kjøpt Canon Hr200.

Prisklasse jeg hadde sett for meg er ca 12000,-. 20000 var kanskje i dyreste laget selv om den du linket til branick, har sikkert voldsomt med kraft.

Jeg har ennå ikke kjøpt redigeringsprogram så jeg er åpen for alternativer.

Og da regner jeg egentlig med at du mente canon HF200 og ikke HR200?

Men fra spøk til alvor, kjøp deg en stasjonær til redigeringen, og en liten netbook for de andre gjøremålene, så havner du mer i den prisklassen du har sett deg ut.

Legg 12000 i en stasjonær maskin med minimum:

-I7 920.

-6GB DDR3 ram.

-2stk HDD i raid til arbeidsområde for redigeringen.

-1 stk liten harddisk til OS (bruk gjerne win7 som er gratis frem til 1.mars)

-ATI 4850 (512MB minimum).

Dette skulle ihvertfall gi deg nok å leke med på redigeringsfronten for en stund :)

-Øivind-

-Ekstern lagring etter behov.

Lenke til kommentar

Javel men det er det beste som finnes av BÆRBAR som han ber om. Finn en fornuftig Quad til bærbar og 12 K selv da eller hold truten. Alltid lett å hakke - men kom med bedre alternativ da skal jeg komme med konstruktive tilbakemeldinger.

Og forresten du overdiver noe enormt effekten av Quad til denne bruken hos privatpersoner - 12-14 timer - han er vel ikke proff - vel da snakker vi noe helt annet og et annet budsjett.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...