Gå til innhold

Trenger et Rename-program

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har følgende oppgave å gjøre på jobben:

Scanne en bunke med kontrakter, scanneren lagrer alle ark i ett pdf-dokument med hvert ark som hver sin side. Dette blir sendt til min datamaskin, der jeg splitter filen i flere filer, med en kontrakt per fil.

Jeg skal rename navnet på hver kontrakt til kundenummeret det gjelder. Nummeret står nederst på hver kontrakt, håndskrevet.

For tiden sitter jeg ved en pc med bunken kontrakter foran meg og renamer fil etter fil manuelt, noe som tar gruelig lang tid, spesielt med tanke på at jeg har et par tusen foran meg.

Jeg vet ikke helt hva slags program jeg trenger for å gjøre jobben enklere. Jeg vil ha det så enkelt som mulig for meg å rename filene. Jeg tenker på et program som leser en mappe med filene, og den går viser meg filnavnet, så kan jeg fylle inn nytt navn og gå videre til neste. Slik at jeg bare trenger å skrive kundenummer-enter-kundenummer-enter-kundenummer-enter osv.

Forstod dere hva jeg er ute etter? Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du må lese kundenummeret manuelt? Det kan ikke hentes ut fra teksten? Er vel ikke mulig om det er håndskrevet nei..

Om du derimot kan hente ut kundenummeret fra teksten, er det ikke noe stress å lage et program som gjør hele jobben automagisk :)

Lenke til kommentar

Scanneren her på jobben søker gjennom dokumentene etter tekst og gjør den søkbar, men kundenummeret finner den ikke, har tenkt i samme baner alt.

Det ultimate hadde vært en liste over filene, et stort vindu som forhåndsviser filene og et lite vindu med nåværende navn og en tekstboks under til nytt navn. Så trykke enter for å hoppe til neste.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned en pakke med alle plugins og der var en plugin som skulle la meg lagre filene i pdf-format, men den lot meg ikke åpne pdfs. Enten en bug eller så er den bare designet for å lagre i pdf, ikke å vise det.

Lenke til kommentar

Hei.. satt å kjeda meg litt her så mekka ihop noe som kanskje kan hjelpe deg. Slenger med et bilde for å vise. Er bare å velge mappe, den lister opp pdf's. åsså kan du rename de i tur og orden nedover. Laga dette på en halvtime så er ikke helt usannsynlig at den er bugga. Anbefaler at du har en sikkerhetskopi i tillfelle. Bare å pm meg så kan jeg sende det over. krever .net 2.

Edit: Det beste hadde selvfølgelig vært å kunne gjøre hele jobben automatisk ved å hente ut bilde fra hver pdf og så analysere det med litt ocr/icr for å hente ut kundenummer. Burde ikke være helt umulig med mindre folk skriver helt for jævlig :p .. Feltet for kundenummer ligger vel bestandig på samme plass så man trenger bare å analysere en liten bit av bildet. Kunne vært gøy å prøvd dette men da må jeg ha et par sampler av pdfs.

post-44561-1246548923_thumb.jpg

Endret av The_Viper@EFNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...