Gå til innhold

Hvor lenge varer en pantelapp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

står det ingenting på den kan du jo gå ut ifra at den holder fra du har panta flaskene til du rekker frem til kassa i det minste. :p

Seriøst, hvor gammel er den lappen liksom? Pantelappen er jo et IOU som du får fra maskinen, så den burde jo være gyldig for evig.

Lenke til kommentar

Husker en gang jeg var på butikken sammen med moren min (6-7 år siden nå), så gikk jeg litt for meg selv. Så en gammel mann pante hundrevis av flasker. Da han var ferdig, trykket han på knappen og bare gikk, han glemte å ta med seg lappen. Den viste seg å være på 230 kr :p Jeg tok den i lomma, men turte ikke løse den inn samme dag pga. mamma var med. Glemte den helt og fant den igjen noen mnd senere. Gikk tilbake til butikken og den funka fortsatt :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pantelappen er gyldig så lenge en kan se hvor det er blitt pantet og beløpet er leselig. Jobber selv i butikk og har hendt folk har kommet med pantelapper som er ett par år gamle. På de nymoderne panteautomatene står det butikkens navn på lappen, samt dato/tid. Så skal ikke være noe problem å komme med en pantelapp som er f.eks. 3 år.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...