michael691 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Lurte på om det er noe siste forbruks dag på det? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 står det ingenting på den kan du jo gå ut ifra at den holder fra du har panta flaskene til du rekker frem til kassa i det minste. Seriøst, hvor gammel er den lappen liksom? Pantelappen er jo et IOU som du får fra maskinen, så den burde jo være gyldig for evig. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Trodde det stod dato på de, jeg. Mener å huske det, men tror den varte i et år eller to. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Den er 2 dager gammel. Hver gang jeg kjøper noe glemmer jeg å gi den Det er bare 5 kr but still.. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 hahaha. episk tråd da:D Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 De varer nok i flere år:P om de ikke bytter system i butikkene, det er jo et verdipapir, ikke en gulrot. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg har noen ganger funnet glemte pantelapper i jakkelommene mine. De har fungert fint etter noen uker, så de holder seg ganske godt Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Husker en gang jeg var på butikken sammen med moren min (6-7 år siden nå), så gikk jeg litt for meg selv. Så en gammel mann pante hundrevis av flasker. Da han var ferdig, trykket han på knappen og bare gikk, han glemte å ta med seg lappen. Den viste seg å være på 230 kr Jeg tok den i lomma, men turte ikke løse den inn samme dag pga. mamma var med. Glemte den helt og fant den igjen noen mnd senere. Gikk tilbake til butikken og den funka fortsatt 1 Lenke til kommentar
Groening Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Eneste er vel hvis blekket favner bort. Må passe på at den ikke ligger ute i vind og sol. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Vet du, om den pantelappen skulle bli avvist av en eller annen årsak, altså... uansett.. så skal jeg dekke den uten avkortning! Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Pantelappen er gyldig så lenge en kan se hvor det er blitt pantet og beløpet er leselig. Jobber selv i butikk og har hendt folk har kommet med pantelapper som er ett par år gamle. På de nymoderne panteautomatene står det butikkens navn på lappen, samt dato/tid. Så skal ikke være noe problem å komme med en pantelapp som er f.eks. 3 år. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 hahaha. episk tråd da:D Godt at du har høye krav til hva som er en episk tråd. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Den er 2 dager gammel. Hver gang jeg kjøper noe glemmer jeg å gi den Det er bare 5 kr but still.. Dette er årsaken til at jeg syns den er episk. 1 Lenke til kommentar
zirkaye Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Trodde det sto dato på dem jeg. Men må man levere pantelappen i samme butikk som man pantet flaskene ? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Det står dato på den ja. Men det er når du pantet den. Ikke når (hvis) den blir ugyldig Lenke til kommentar
Groening Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 zirkaye: Ja, du må bruke pantelappen i samme butikk, det går vel på panteautomaten og strekkodene. Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Åpner en gammel tråd: Dersom det ikke står noen dato på pantelappen og den er såpass at strekkoden ikke kan leses/ man klarer ikke lese alle tallene i EAN-rekka, er man da uansett pliktig til å løse den inn? Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Jeg spør fordi butikker har ulike rutiner på hvordan de behandler pantelappene; såfremt det er en pantelapp fra riktig butikk og EAN-koden er uleselig er man pliktig til å ta i mot den? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 3 år er vel alminnelig foreldelse av økonomiske krav.. Så med mindre det står annet på lappen kan man vel gå ut fra at 3 år er regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå