bjaanes Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg husker når jeg første gang kjøpte PC ble jeg anbefalt å ha en kjapp disk som OS-disk og alle programmer og filer på en annen. Det er slik jeg har kjørt i alle år nå, uten helt å tenke over det. Spørsmålet er egentlig om det har noe for seg? Alle filer (Musikk, filmer, dokumenter osv) har jeg på en NAS-server, så det er ikke spørsmålet =) Jeg planlagger å kjøpe 2 SSD-disker og sette de opp i RAID 0, men burde jeg tenke på å ha programmer på samme disken, eller ha en annen disk til dette? Grunnen til at jeg spør har veldig mye med om 60Gb disk tilsammen vil være tilstrekkelig (2x30GB SSD disker). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Kommer helt an på hvilke programmer det er snakk om. Poenget med å ha programmer på egen disk kan være todelt. Enten ved å få frigjort plass på systemdisk (hvis denne er liten og kjapp, fex ssd disk) eller ved at man slipper å installere programmet neste gang man resetter/reinstallerer windows - det holder å lage en link til exe-fila på skrivebordet. Men igjen er det slik at langt fra alle programmer vil fungere da. Mange programmer MÅ være installert ordentlig for å i det hele tatt kunne fungere etter hensikten. Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg vil alltid formatere alle disker ved bytte av OS-disk. Registertrøbbel er ikke ønsket =) Jeg kan se greia med å frigjøre plass, men sett bort i fra det - er det noen fordeler ved å få programmer på en annen disk enn OS-disken? Eller omvendt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå