Hyperavansert Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Har et Abit VT7 Kort som jeg har hatt det siden 2004 fungerte helt fint til 2007/2008. jeg trudde at hovedkorte var defekt så jeg bare la det på hylla senere det året kobla jeg opp pcen igjen for og virkelig sjekke hva som var galt med den, så fikk jeg jaggu med start på den og installerte windows xp på den fungerte fint i et par dager igjen så klikka den igjen. Problemet er at jeg skrur på pcen ingenting skjer, må kansje trykke på start/reset knappen 30-40 gang før den starter opp med Bios/intel P4 screen, idag så fikk jeg start på den igjen, jeg hadde bare koblet til skjermkort, cpu & Ram når jeg fikk startet den, så kobla jeg inn hardisken, da ville den såklart ikke starte, den starter men skjermen er bare svart, så restarta jeg den flere utalige ganger så starta den igjen, men man må vell ikke trykke på start/reset knapp mange ganger for og starte pcen...Så noen som har noen ideer over hva som er feil og hva som kan bli gjort? Det ikke strømforsyninga som er for liten siden jeg kobla bare på de nødvendige delene + at jeg har testet den på andre pcer. PSU: NorthQ 400w CPU: P4 3.0ghz socket 478 HDD: Maxtor(Diamondmax Plus 9) ATA133 80GB Ram: 2xCrucial 1024mb PC3200 CL3 - 2xTwinmos 512mb PC3200 CL3 (Bruker bare 1xCrucial mens jeg konfiguerer pcen for og forsikre meg om at det ikke er noe feil med rammen) 3D-kort: Asus GeForce 6600GT 128mb Hovedkort: Abit-VT7 Så jeg tipper det er noe feil med hovedkorte som tittelen sier, er det noe slags kortsluttning på hovedkorte som forårsaker dette? trenger desperat hjelp! ( Håper overskriften/tittelen på emnet var passende >.< ) Endret 1. juli 2009 av Hyperavansert Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Veldig vanskelig å gi noen diagnose herfra, men jeg vil tippe på en sprukket lodding. Evt. en ødelagt kondensator eller motstand som har tatt kvelden. Det at det fungerer en stund til ting blir varme før feilen kommer indikerer noe slikt. Lenke til kommentar
Hyperavansert Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 Veldig vanskelig å gi noen diagnose herfra, men jeg vil tippe på en sprukket lodding. Evt. en ødelagt kondensator eller motstand som har tatt kvelden. Det at det fungerer en stund til ting blir varme før feilen kommer indikerer noe slikt. Det fungerer når jeg har først har fått den på, da kan jeg til og med restarte den vist jeg ikke kobler til noe på hovedkorte da, men er det mulig og finne og fikse en sprukket lodding eller lignende dà? Lenke til kommentar
Hyperavansert Skrevet 1. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2009 hmmm, nå klarte jeg og skru den på på første forsøk + at jeg har koblet på en raptor disk og en cdrom :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå