ze5400 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Fra C# er jeg vandt til å referere til enumer ved des navn. enum foo { bar }; og refererer til bar som foo.bar. Om jeg gjør dette i C++ får jeg en compiler advarsel. Det jeg vil spørre om da er, støtter gcc å referere til foo.bar, slik VS gjør? Eller vil det nekte å compile i det hele tatt? Blir fort rotete dersom ting beveger seg utenfor scopet jeg vil ha det i Endret 2. juli 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Det vanlige i C++ er vel å refere direkete til bar. Du kan riktignok lure den ved å bruke en struct - men jeg vet ikke om dette er god kode. #include <iostream> struct foostruct { enum { en, to ,tre ,fire }; } foo; int main() { int a = foo.en; int b = foo.tre; std::cout << a << b; } Edit: nå vil man vel ikke vanligvis skrive ut enum'er heller, men det var en del av debug'ingen min. Endret 1. juli 2009 av Kagee Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Takk for svaret Var faktisk ingen dum ide å løse det med en struct nei Endret 2. juli 2009 av ze5400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå