Gå til innhold

Hyperlink forsvinner ved flytting av mail Outlook-07

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten nøtt i Outlook 2007 jeg ikke helt forstår meg på her.

Sakens kjerne er at jeg abonerer på e-post varsel om nye poster fra denne forum, og siden det til tider blir en del e-post, har jeg opprettet noen mapper og laget filtreringsregler som sender disse e-postene videre til korrekt undermappe avhengig av innhold.

Dette fungerte utmerket et års tid, men plutselig en dag var ikke linkene for å gå til forumposten aktiv, og kom bare som vanlig tekst. Linken til forumets e-post nederst i mail, var fortsatt aktiv.

Lang historie kort, så ser jeg nå etter et lite forsøk på å løse dette, at dette er noe som kun skjer i forbindelse med at regler flytter posten fra innboks til en av undermappene.

Dersom jeg skrur av reglene slik at e-post forblir i den vanlig innboks, er alle linker inntakt.

Har sjekket alle relevante instillinger jeg kan finne for dette, og hele domenet disse mailene sendes fra er også lagt til i listen over sikre sendere.

Det som forvirrer meg er at det bare er akkurat linkene til forumpostene som deaktiveres, altså som feks

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1126903&view=getnewpost

, mens eventuelle linker som er lagt inn i forumposten jeg får kopi av, fortsatt er aktiv.

Med andre ord er det ikke en konsekvent deaktivering av alle linker (den fjerner bare de jeg trenger mest :roll: ).

For meg fremstår det som en merkelig bug, men hører gjerne tips, eller eventuelt om andre har vært borti det samme?

Jeg oppfattet det som noe som startet plutselig, dvs jeg er sikker på at jeg ikke har gjort noen instilling i Outlook da det startet, men jeg kan ikke utelukke at det kom i forbindelse med oppdatering, installasjon av andre programmer, ol. Bruker Vista Business, og Avira AV om det skulle kunne ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...