Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prossesorvifte går ikke, pc'n starter ikke opp!

Anbefalte innlegg

Hei har skiftet kabinett på pcn + ny harddisk og mere ram... I stad så funka det å slå av og på pcn og ALLE viftene funka, pcn boota opp også kom det en feilmelding om at cpu vifta funka ikke aka prossesor vifta... så jeg googla litt og folk sa at man må stille det inn i BIOS men nå starter jeg pcn og ikke noe skjer... eneste som virker er viftene og lyset på den, prossesorvifta står også helt stille... dette skjedde etter at jeg tok den ut av kontakten og prøvde å sjekke om det var noe feil... så plasserte jeg den forsiktig nedi igjen og sjekket at alle kabler satt godt i, men nå så funker ikke den stygge vifta... så jeg får kun slå på pcn men ikke av, jeg må dra ut strømkontakten... så det er akk. som om pcn ikke slår seg på om ikke vifta funker. istad når vifta funka så kom det boot screen, du kunne slå av og på pcn med knappene foran, men nå så er skjermen bare svart, akk som om hovedkortet ikke starter så lenge vifta ikke funker, please trenger hjelp!

Hilsen Robin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke helt sikker på hva du tenker på nå? messing stykker? fikk med et brun aktig papir men viste ikke hva dette var til... hovedkortet står oppe små gullaktige skruer så det rører ikke siden av kabinettet...

Lenke til kommentar

Nå har jeg også prøvd å resette bios men fortsatt samme problemet, vifta går ikke, går kun ann å skru på pcn ikke av, må trekke ut strømkontakten.. og skjermen er fortsatt svart noen tips til hva jeg burde gjøre? noe annet jeg kan gjøre eller må jeg skifte prossesorvifte / hovedkort?!? Takker for svar igjen:)

Lenke til kommentar

En liten ting til, den vifta bak pcn kan kobles til en 3 pin på hovedkortet ved siden av en 4 pin som prossoren er koblet til, men den bakre vifta går ikke når den er koblet til hovedkortet den går kun når jeg kobler den til vanlig 4 pin strøm kan det bety at hovedkortet mitt ikke utgir noe strøm?

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp driti meg ut, jeg glemte seff å sette i en liten kontakt i hovedkortet når jeg tok ut prossesor vifta, feilmelding om at cpu fan er feil kommer, men alle vifter funker. sorry for at jeg posta alt funker som det skal nå tråden er løst admin eller mod. kan slette/fjerne post mvh meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...