Alastor Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Kanskje selger velger å stole på kunden når kunden forteller om dette på en høflig og fin måte ved en evt omleveringssak han ikke er helt fornøyd med? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Men hvis kunden er sykelig opphengt i at fjernkontrollen SKAL være rosa, og butikken ikke lengre selger Hello Kitty-TVer? Kan da ekspeditøren prakke på henne en TV med samme innmat, som ikke er rosa, men lik på alle andre måter, eller kan kunden KREVE penga igjen? Jeg lurer egentlig på hva loven sier når kunde og butikk ikke klarer å bli enige o hvorvidt erstatningsvaren er god nok eller ikke, utifra kundens kriterier. Endret 27. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Loven sier på dette punktet ingenting. Jeg vil anta at dette må fremgå av en tolkning av avtalen (og et juridisk grunnlag for å nekte omlevering blir da at den nye tingen ikke oppfyller kravene i fkjl § 15 første ledd). Hvis kjøpsavtalen går ut på at man kjøper en spesifikk "Hello Kitty"-TV må omlevering skje i samsvar med den avtalen, se for eksempel prinsippet nedfelt i § 15 annet ledd bokstav c. Hvis forbrukeren har gitt klart uttrykk til selger at denne tingen kjøpes på grunn av at det er en rosa "Hello Kitty"-TV heller jeg derfor til at å erstatte den med noe annet ikke vil kunne oppfylle kravene til omlevering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå