Gå til innhold

Er det dyremishandling eller omsorg å gi hunden sin all tilgjengelig behandling?

Anbefalte innlegg

Om dyret blir alvorlig skadet/sykt og/eller rekonvalensen er spesielt lang og (til tider) smertefull ville jeg nok ha latt dyret slippe. Det kommer også an på alderen på dyret og hvor stor prognosene er for at det vil bli friskt igjen. Jeg mener forsåvidt også tilnærmet det samme når det gjelder mennesker.

F.eks en ung hund som kreft som kan fjernes mot at hunden må opereres samt gå på medisiner/cellegift/whatever som kan være plagsomt og smertefullt en kortere periode, ville jeg ha gjort det jeg kan for å la hunden leve og bli frisk.

F.eks en eldre hest som brekker en fot på et kinkig sted (fører ofte til at den f.eks må stå på boks i sele i lengre perioder samt at det ofte tar rimelig lang tid før den kan brukes/løpe fritt igjen), ville jeg nok heller avlivet.

Hva andre velger å gjøre er egentlig ikke min sak, men de "verste" tilfellene hvor eier gjør bokstavelig hva som helst for å redde dyret selv om det etter min mening volder mer smerte og plage for dyret, kan (nesten?) havne i båsen dyremishandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...