Gå til innhold

Softgun - AEG anbefalinger!

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en AEG softgun nå som sommer'n er her, og jeg lurer på om det er noen som kan anbefale meg en "generelt" god AEG softgun. Jeg tenker ikke å bruke mere en 2000kr for selve våpenet, men mellom 1000-2000 for våpenet (gjerne pakke-tilbud med batteri, lader, etc, etc...) er det jeg trenger en anbefaling på!

er supert om det kan gis en link til en side som selger det våpenet du anbefaler, og ikke at dere ikke bare gir meg et navn:P

(helst en norsk nettside)

takk :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

ville gått for JG G36c som anbefalt tidligere, men som det også er sakt er det billigere fra Hong Kong.

men da kan frakt og innport avgifter vil det ut gjevne seg.

å i tillegg det med garanti. du vil aldri ha samme trygg het med å bestile fra Hong Kong vis noe skulle gå galt.

Vil ikke fra råde deg å bestile fra utlandet, men være klar over hva du gjør.

http://www.rsov.com/index.php?target=produ...product_id=1206

men vil anbefale deg vis du skal bestile fra utlande å be de skifte "invoice value" så du slipper unna, litt toll

Lenke til kommentar

okay, takk:) Jeg tenker jeg blir nødt til å kjøpe fra en norsk side, siden jeg ikke bor i norge for øyeblikket, og trenger det for bruk akkuratt nå når jeg kommer tilbake til sommeren (går raskere å bestille fra en norsk forretning regner jeg med).

jeg så også på denne ASG AUG A2 : http://www.game-on.no/webshop/asgauga2pakke-p-938.html

Hva kan man si om denne?

Endret av Trulsz
Lenke til kommentar
okay, takk:) Jeg tenker jeg blir nødt til å kjøpe fra en norsk side, siden jeg ikke bor i norge for øyeblikket, og trenger det for bruk akkuratt nå når jeg kommer tilbake til sommeren (går raskere å bestille fra en norsk forretning regner jeg med).

jeg så også på denne ASG AUG A2 : http://www.game-on.no/webshop/asgauga2pakke-p-938.html

Hva kan man si om denne?

Prøv en AUG og du skjønner fort hvorfor så få bruker den. Den er kul og tøff i starten, men ikke på lang sikt imo. Den er ikke noe digg å løpe rundt med, håndtere rundt hjørner osv. av det jeg har prøvd. Ellers så har Jing Gong gjort en god jobb med den (har bare testa A1) og gjort den ganske solid. Sikkert en vanesak om man liker den eller ikke, men jeg syns f.eks Famas er lettere å skifte magasin på hvis det kommer til bullpup design.

Jeg ville som de andre her anbefalt G36Cen som et nybegynnervåpen. Den tåler MYE, er kul og skyter bra. Eneste minuset med den er magasinene hvis man senere skal gå litt mer pro, da de eneste magasinlommene til G36 er tysk Flecktarn kamo, om man ikke bruker noen andre lommer til ammolommer.

PS: Det går ca 3 dager fra HK til pakke på døra mi med UPS, tar Posten (Bring) ca 2 dager fra mellomlevering i Oslo hvis jeg har handlet i Norge og jeg bor 1 time unna Oslo.

Lenke til kommentar

Hva kan man si om denne?

Prøv en AUG og du skjønner fort hvorfor så få bruker den. Den er kul og tøff i starten, men ikke på lang sikt imo. Den er ikke noe digg å løpe rundt med, håndtere rundt hjørner osv. av det jeg har prøvd. Ellers så har Jing Gong gjort en god jobb med den (har bare testa A1) og gjort den ganske solid. Sikkert en vanesak om man liker den eller ikke, men jeg syns f.eks Famas er lettere å skifte magasin på hvis det kommer til bullpup design.

Jeg ville som de andre her anbefalt G36Cen som et nybegynnervåpen. Den tåler MYE, er kul og skyter bra. Eneste minuset med den er magasinene hvis man senere skal gå litt mer pro, da de eneste magasinlommene til G36 er tysk Flecktarn kamo, om man ikke bruker noen andre lommer til ammolommer.

PS: Det går ca 3 dager fra HK til pakke på døra mi med UPS, tar Posten (Bring) ca 2 dager fra mellomlevering i Oslo hvis jeg har handlet i Norge og jeg bor 1 time unna Oslo.

aha.... okay! tusen takk:) får se litt nermere på den G36C'en da. bestiller jeg fra HK kan man jo i tillegg oppgradere den, og hvis det bare tar 3 dager så er jo det knallbra

Lenke til kommentar

Litt teit å spørre om dette, men hvis jeg sier at jeg har 3000kr til å kjøpe en AEG softgun + ansiktsbeskyttelse, et sikte, etc...

er det noen som kan lage/vet om en "pakke" der jeg får et generelt bra våpen (gjerne med oppgraderinger for styrke og batteri :p)?

er så utrolig mye forskjellig som er ute på markedet, og det er vanskelig å finne ut hva som egentlig er bra. Derfor lurer jeg på om det er noen med litt mere kunnskap som har noen anbefalninger? ;)

Lenke til kommentar
Litt teit å spørre om dette, men hvis jeg sier at jeg har 3000kr til å kjøpe en AEG softgun + ansiktsbeskyttelse, et sikte, etc...

er det noen som kan lage/vet om en "pakke" der jeg får et generelt bra våpen (gjerne med oppgraderinger for styrke og batteri :p)?

er så utrolig mye forskjellig som er ute på markedet, og det er vanskelig å finne ut hva som egentlig er bra. Derfor lurer jeg på om det er noen med litt mere kunnskap som har noen anbefalninger? ;)

Utsolgt for C versjonen på WGC atm, men K versjonen er jo også kul da.

Jing Gong G36K

2x Intellect 9.6V 1600mAh batterier

6x Jing Gong Hi-cap magasiner (jeg er ikke noe fan av high caps så ville heller anbefalt Tokyo Marui sine 50skudds, men de koster jo en god del mer

King Arms Aimpoint Comp2 replica

Bollé X800T beskyttelsesbriller

Stikk innom Biltema og kjøp en lader, da batteri og lader som følger med AEGen er latterlig dårlige.

Dette burde gjøre susen. Alternativt å droppe magasiner for nå, da et high cap holder lenge til å begynne med.

Vet ikke helt hva frakten vil bli, men så lenge du holder deg under 400$ inkl. frakta så vil det ende på ca 3000 +/- inkl. moms og slikt. Oppgraderinger gjør man når rifla bryter sammen eller skal bygge den til et spesielt formål f.eks sniper. Du kan få WGC til å gjøre noe oppgraderinger, men er lite vits.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Utsolgt for C versjonen på WGC atm, men K versjonen er jo også kul da.

Jing Gong G36K

2x Intellect 9.6V 1600mAh batterier

6x Jing Gong Hi-cap magasiner (jeg er ikke noe fan av high caps så ville heller anbefalt Tokyo Marui sine 50skudds, men de koster jo en god del mer

King Arms Aimpoint Comp2 replica

Bollé X800T beskyttelsesbriller

Stikk innom Biltema og kjøp en lader, da batteri og lader som følger med AEGen er latterlig dårlige.

Dette burde gjøre susen. Alternativt å droppe magasiner for nå, da et high cap holder lenge til å begynne med.

Vet ikke helt hva frakten vil bli, men så lenge du holder deg under 400$ inkl. frakta så vil det ende på ca 3000 +/- inkl. moms og slikt.

Sykt raskt svar! tusen takk! Jeg regner med at denne G36k skyter greit nok?;) selve kvaliteten, styrken og rekkevidden jeg er opptatt av

Lenke til kommentar
Sykt raskt svar! tusen takk! Jeg regner med at denne G36k skyter greit nok?;) selve kvaliteten, styrken og rekkevidden jeg er opptatt av

Kvaliteten er helt topp, sammenlignet med Classic Army sin til 3 ganger prisen er denne suveren. Masse for pengene. Styrken er perfekt for norske klubber hvis du planlegger å melde deg inn i en etterhvert. 350 FPS er liksom den magiske grensen for full auto softguns i de fleste norske klubber. Rekkevidden er kurant for et slikt våpen hvis du stiller inn hopupen godt nok.

Lenke til kommentar

Kvaliteten er helt topp, sammenlignet med Classic Army sin til 3 ganger prisen er denne suveren. Masse for pengene. Styrken er perfekt for norske klubber hvis du planlegger å melde deg inn i en etterhvert. 350 FPS er liksom den magiske grensen for full auto softguns i de fleste norske klubber. Rekkevidden er kurant for et slikt våpen hvis du stiller inn hopupen godt nok.

høres bra ut!

da trenger jeg bare en kompis som gidder å bestille detta for meg, siden jeg ikke har en adresse i norge, haha:P

Lenke til kommentar

haha! jeg tenkte ikke på at det er produsert i kina! og tilfeldigvis, så bor jeg i Kina:P men likevel vanskelig å komme borti en butikk som faktisk selger god kvalitets softguns:P Det er utrolig mye drit som selges i de tusenvis av butikkene som selger det de kaller "softguns":p

Lenke til kommentar
hei

JG G36c

ACOG

Batteri (9,6)

Briller

ville ikke anbefalt hi-cap mag, de gjør alt så ekstremt urealistisk.

ville gått får mid/low cap

50rds mag

og som sakt tidliggere ta turen innom biltema eller noe sånt å finn en grei lader, de som følger med er sugen

En liten kommentar til posten. Et ACOG sikte på en G36 vil bare se rart ut imo, og kinasikter har en 50% failrate, og aldri, aldri, aldri kjøp billige kinabriller! Den dagen du står med splinter i øynene vil du angre på at du ikke kjøpte de dyrere og bedre brillene. Sikkerhet er noe man aldri skal nøye seg med nest best. Heller aldri brukt. Er tross alt øyne og syn som står på spill.

Lenke til kommentar
haha! jeg tenkte ikke på at det er produsert i kina! og tilfeldigvis, så bor jeg i Kina:P men likevel vanskelig å komme borti en butikk som faktisk selger god kvalitets softguns:P Det er utrolig mye drit som selges i de tusenvis av butikkene som selger det de kaller "softguns":p

http://www.arniesairsoft.co.uk/reviewpost/showcat.php/cat/42 Liste over en god del HK sider. De aller fleste skal ha en butikk også som skal være mulig å besøke. Har hørt at WGC og RW har noen sykt fine butikker. Butikkpriser er jo også latterlig lavere enn internettprisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...