WeirdFace Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Folk som kommer, og spør "har dere denne, i en annen farge også?" og den ansatte svarer "nei, denne finnes BARE i grønn" Femten sekunder seinere kommer den samme kunden tilbake, og spør "men har dere denne, som fargen oransje da?" og den ansatte må igjen "nei, denne finnes BARE i fargen grønn!" Hva pokker er vitsen med å spørre om den finnes i forskjellige andre farger, når de ansatte allerede har svart at den bare finnes i ein enkelt farge? Samme med størrelser, også. Når den ansatte allerede har sagt at ett produkt bare finnes i den ene størrelsen som henger fremme - så burde det da virkelig ikke være nødvendig å spørre gjentatte ganger om det samme produktet finnes i andre størrelser også! 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Mange tror det finnes spørsmål man kan stille som utløser et hemmelig lager, reservert de ekstra lure kundene. "Utsolgt? Sånn, helt utsolgt?" "Bare i 36? Du har den ikke i 34, da?" Men jeg må si at fra egen erfaring som teit kunde hender det at jeg blir litt usikker på om den ansatte har fått med seg hva jeg sier, og det kan resultere i dumme oppfølginggspørsmål. Endret 6. mai 2016 av Isbilen 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg tHz Skrevet 6. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 6. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut. 14 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut. Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. 5 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. I kommunen er det motsatt. Å si ja på en byggesøknad kan hvem som helst gjøre, å si nei krever fagkunnskap, konsekvens og logikk. Et nei må begrunnes i lover og regler og må samtidig følges opp på nytt om søkeren ikke godtar at garasjen hans ikke kan plasseres der han vil. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 Byggesøknader er som regel "OK", og så går det to uker før noen faktisk ser på den, og så får man kontrabeskjed, nei, denne skulle aldri vært godkjent, det mangler to komma og et hermetegn, og så får man bot fordi man har begynt likevel, og så klager man på boten, og får selvfølgelig medhold til slutt, og så blir byggesøknaden godkjent en gang til. Hva skulle byråkratene ellers drevet med? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut. Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. Personlig har jeg jobbet mye i butikk og funnet ut hvordan man bør gå frem. Får man et spørsmål man faktisk er usikker på, så sier man bare beklager, det er jeg usikker på, men jeg skal sjekke det for deg. ALDRI vær cocky og lat som du kan noe du ikke kan. Plutselig finner du ut at kunden vet mer enn deg, og da er du på tynn is. Vet du at du har rett - IKKE gi etter. Forklar heller at dette er hvordan dette fungerer, men du står fritt til å velge det du selv ønsker. Da forteller du egentlig bare at du er sikker i din sak, men at du ønsker at kunden selv velger. Personlig skulle jeg handle støvsuger for 2 uker siden. Jeg tenkte at den billigste til 500kr burde holde. Da jeg så den så den så billig ut at jeg tenkte jeg kunne laget den selv, og måtte nesten le. Jeg tok kontakt med betjeningen. 18 åringen som stod der hadde tydelig null opplæring, så jeg lot bare argumentene være da jeg skjønte åpenbart at det var butikken sin feil at han ikke visste bedre, og ikke han. Et av argumentene hans var at den billigste hadde plastikkhjul, hvilket selv de dyreste også hadde lol. Det endte med at jeg bare brukte hodet. Neste modell var på tilbud fra 1800kr til 800kr. Rett ved siden av stod "årets" modell til 1800kr. De så identiske ut i utførelse, og spesifikasjonene var identiske. Eneste forskjell var at den på tilbud var hvit, og den "nye" var sort. For å si det sånn, endte jeg opp med en ok støvsuger til 800kr. Problem solved lol. Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 12. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) I går satt jeg i telefon med noen amerikanere i Houston som prøvde å bruke mediarommet til å ringe ut. De ville vite koden for å ringe ut fra det interne systemet. Mens jeg jobber fra min side hører jeg de begynner å snakke med noen med norsk aksent, så jeg tenkte at de klarte å finne koden. Det viste seg at de hadde tastet 112, og siden landskoden teknisk sett er norsk selv om de sitter i USA, så havnet de hos politiet. - Yes, hello? Is this Stavanger? (Med den breieste texas-aksenten du kan tenke deg) - No, this is the police in Norway. Endret 12. mai 2016 av Skurupu 17 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut. Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang. Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger. 9 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg jobber på en dagligvare og jeg har opplevd at vi er tom for en vare samme dag som vi får inn ny leveranse. Problemet da er at jeg ikke vet hvor den varen ligger på de 5-6 pallene vi får. Har også hendt at jeg har sakt at vi er tom for en vare, for så å finne den på en pall endel timer senere. Har også vært totalt kaos på jobb de siste dagene, folk handlet som bare det før langhelga. Langhelg kombinert med priskrig på visse populære 17 mai varer (is/pølser/ketchup) slo godt ut. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg jobber på en dagligvare og jeg har opplevd at vi er tom for en vare samme dag som vi får inn ny leveranse. Problemet da er at jeg ikke vet hvor den varen ligger på de 5-6 pallene vi får. Har også hendt at jeg har sakt at vi er tom for en vare, for så å finne den på en pall endel timer senere. Har også vært totalt kaos på jobb de siste dagene, folk handlet som bare det før langhelga. Langhelg kombinert med priskrig på visse populære 17 mai varer (is/pølser/ketchup) slo godt ut. Har opplevd akkurat det samme på dagligvaren jeg jobber på, og skjer det sier jeg alltid at vi er tomme. Vi bygde om fra Rimi til Coop her forleden, og da fikk vi inn 30 paller på et lager som tok maks 15, med to i høyda, så vi måtte stable i butikken. Allikevel forventet kunder at vi kan trylle frem varer og er direkte frekke. Siden har jeg alltid bare sagt at vi er tomme om lageret er fult og uoversiktlig Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 15. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 15. mai 2016 Steindødt i flere timer. Så kommer sjefen med pizza. Da kommer det ni kunder på rad. Ligger de på lur? 14 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Steindødt i flere timer. Så kommer sjefen med pizza. Da kommer det ni kunder på rad. Ligger de på lur? Haha.. Det husker jeg fra mine dager på Esso. Ingen kunder på lenge... Lure seg en tur på do før å gjøre nummer to... *pling* 9 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang. Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger. Folk som jobber i elektrobutikk som Expert og Elkjøp er 9/10 ganger folk som ikke har peiling eller lyst og kun jobber der for å få lønn dem ikke klarer å få noe annet sted... 2 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Irriterende kunder som stikker innom en butikk tre eller fire minutter før stengetid, og påstår at de "skal bare" ha ett par ting. Men de kommer til kassen, med smekk full handlevogn - femten minutter etter oppsatt stengetid. 7 Lenke til kommentar
branick Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 For ikke å snakke om ansatte som svarer NEI på alle spørsmål fordi de ikke vet, og ikke orker å finne ut.Ja, fy faen. Det irriterer vettet av meg. Opplever det svært ofte. Det er helt tydelig at den ansatte ikke kan jobben sin, og i redsel for å gjøre noe feil, så velger de heller å bare juge til deg for å få deg ut av butikken. Det skjedde med meg sist gang jeg var å skulle kjøpe en mini usb kabel. Han sa de ikke hadde den typen. Jeg insiterte på at jeg så at de hadde den på nettsiden demmes. Han søkte opp og fant ikke. Så spurte jeg om han ikke kunne sjekke nettsiden og finne varenummer derfra og søke opp det. Han gjorde det og fant varen med en gang. Fælt når man må gjøre jobben for dem. Det fortalte jeg han også, og lo. Han lo selv og synes det var en god ide å finne varenummer på den måten. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å innrømme at de ikke vet alt. Når jeg drar til en butikk med sikkert 4000 forskjellige artikler så forventer jeg ikke at de vet hva alt er. Forventer bare en vilje til å hjelpe meg med å finne det jeg trenger. Folk som jobber i elektrobutikk som Expert og Elkjøp er 9/10 ganger folk som ikke har peiling eller lyst og kun jobber der for å få lønn dem ikke klarer å få noe annet sted... Mener du nå å si at 90% av de ansatte i butikker som selger elektronikk ikke har peiling eller interesse av å jobbe med elektronikk? Hvilken planet kommer du evt ifra? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg DagErlend Skrevet 17. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. mai 2016 Irriterende kunder som stikker innom en butikk tre eller fire minutter før stengetid, og påstår at de "skal bare" ha ett par ting. Men de kommer til kassen, med smekk full handlevogn - femten minutter etter oppsatt stengetid. Liker også de som kommer springende i det jeg låser døra og slår av lyset. Det står og banker på døra så jeg går bort og låser opp og spør om det var noe spesielt, "har du stengt?" Neida, jeg bare pleier og låse døra og slå av lyset mens vi har åpent, blir masse salg av sånt! 12 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Mener du nå å si at 90% av de ansatte i butikker som selger elektronikk ikke har peiling eller interesse av å jobbe med elektronikk? Hvilken planet kommer du evt ifra? Kan du fortelle hva du mener med dette,at ansatte ikke har peiling på hva de jobber med? ## sitatpyramide fjernet av ilpostino ## Endret 30. mai 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 30. mai 2016 Populært innlegg Del Skrevet 30. mai 2016 Topp eksempel på at kunder oppfatter akkurat det de vil, og overser alt annet. Subway. Jenta foran meg i køen "skal ha en sånn til 35". Den ansatte setter i gang, skjærer brødet over på midten og legger på pålegget. "NEI! Vil ikke ha det! Skal ha noe annet!" "Men det er dette som koster 35 kroner. Dagens. De andre koster mer. Vil du heller ha noe annet?" Jenta forlater oppgitt lokalet uten å si noe mer. Jeg dør litt inni meg. 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå