Populært innlegg Emancipate Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Overhørt på Obs: Her koster smågodtet 24 kroner. Nei, da går jeg heller på REMA, for der er det billigere. Der koster det 2,90! Endret 17. mars 2016 av Emancipate 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kea Skrevet 18. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Hadde kjøpt en vare jeg ville bytte mot en annen vare i en elektronikkbutikk. Varen som skulle byttes kostet 799 og den nye varen kostet 399. Kundebehandleren gikk inn på bakrommet for å hente penger; de hadde nettopp åpnet. Kom ut igjen, slo inn begge varene, og ga meg penger og kvittering. Jeg fikk 150kr og på kvitteringen sto det at den nye varen kostet 649kr. "Koster denne 649 kroner?", spurte jeg. "Hæ, nei, står det det da?". Han tok imot kvitteringen, slo inn begge varene på nytt, og ga meg en ny kvittering der det sto riktig pris. "Sånn, da var det i orden.", konstanterte han. Jeg sto der med mine 150 kroner og ventet i noen sekunder, men ingenting skjedde. "Da skal jeg vel ha litt mer penger igjen av deg?", spurte jeg forsiktig. "Ja, stemmer!". Han gikk inn på bakrommet igjen og kom ut med 100 kroner til. Jeg tok imot, og gikk opp i andre etasje og spiste lunsj. Etter lunsjen, tok jeg ut kvitteringen og så på pengene. Det stemte naturligvis ikke. Jeg visste jo det, men jeg er så konfliktsky at jeg ikke liker å si fra om ting. Så jeg gikk ned igjen og ventet på tur. Da jeg kom til, forklarte jeg at jeg hadde fått for lite penger i sted og hvor mye jeg fikk. "Åh? Det var da rart.", mente han. Jeg ga ham kvitteringen, og han gikk inn på bakrommet nok en gang og hentet ut den gamle varen, og slo den inn på nytt. Da gikk det halvt minutt før han sa "201 kroner skal du ha da.". "Eh, nei, bare 200. Sju hundre og nittini minus-" "201 kroner, værsågod! Da skal det være i orden!". Tror kanskje han var litt trøtt. Endret 18. mars 2016 av Therawyn 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr. President™ Skrevet 18. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2016 Hæ? Alt ordnet seg uten at du måtte skrike og kjefte og true med å dra til konkurrenten isteden??! 13 Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hæ? Alt ordnet seg uten at du måtte skrike og kjefte og true med å dra til konkurrenten isteden??! For det hjelper jo veldig, vær drittsekk mot han som skal hjelpe deg... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 18. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2016 Var sikkert ment som sarkasme. 17 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Hadde kjøpt en vare jeg ville bytte mot en annen vare i en elektronikkbutikk. Varen som skulle byttes kostet 799 og den nye varen kostet 399. (...) Jeg fikk 150kr (...) Han gikk inn på bakrommet igjen og kom ut med 100 kroner til. (...) Da gikk det halvt minutt før han sa "201 kroner skal du ha da.". "Eh, nei, bare 200. Sju hundre og nittini minus-" Du skulle hatt 150 kr mer igjen, ikke hverken 200 eller 201. M.a.o., dere hadde begge feil. (i din favør...) 799-399=400-(150+100) =400-250=150. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 (endret) Nei, jeg sto igjen med 400, og jeg skulle ha 200 kroner av ham. Jeg kom på nå at han måtte veksle en 1000-lapp, og jeg ga ham alle pengene jeg hadde fått før og fikk igjen 400; 2 200-lapper. Før det fikk jeg 50-lapper av ham. Det var kanskje 50 til jeg fikk da, istedenfor 100. Men poenget var at det ble kluss. Edit: Nå husker jeg hvordan det var. Jeg fikk 100 kroner igjen første gangen, ikke 150; alt var i femtilapper, så det gikk litt i surr da jeg skulle gjenfortelle det. Endret 23. mars 2016 av Therawyn Lenke til kommentar
Populært innlegg Schreiber Skrevet 20. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Var innom en Byggmakkeren her om dagen med faren min. Er sjelden han ber meg med på noe sånt, så var skeptisk. Visste seg at det var en god grunn til det. En av de som jobber der gikk i klassen min på ungdomsskolen for over tyve år siden. Dermed regnet fatter'n med at vi var gode venner, så han burde gi oss rabatt. Det gikk selvsagt ikke. Vi var ikke "gode venner" på den tiden, og det er over tyve år siden vi har hatt noen som helst kontakt. Var ikke engang store summene det var snakk om, bare noen hundrelapper. Neste gang fatter'n vil ha meg med på handletur blir jeg hjemme. Endret 20. mars 2016 av Schreiber 19 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Det er litt rart det der med venner/bekjente og rabatter. Noen skal på død og liv handle av kjente, for å kanskje få rabatt på et par hundrelapper selv om man betaler mer i økte drivstoffutgifter for å komme dit. Andre nekter å handle av kjente, fordi de er redd for at det fremstår som de vil ha rabatt Lenke til kommentar
branick Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Jeg gleder meg til å jobbe i morra, det slår jo aldri feil etter en lansering fra Apple.. "Hei, jeg skal ha den nye iphonen jeg, har du den på lager?" 4 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Eller alle de som "tilfeldigvis" mister eller ødelegger iPhonene sine rett etter det har kommet en ny iPhone og vil ha det på forsikringen. 3 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 En stor nedside med "priskrig" er at kundene får en helt forvrengt og urealistisk forestilling om hva prisbildet i en butikk egentlig er. Om en "priskrigvare" går opp til normal pris igjen, så får vi selvsagt høre det at "Nå skal butikkene tjene penger igjen""Hva med å gi litt tilbake til kundene?!" "Denne er så dyr nå""Hvorfor kan dere ikke holde de lave prisene? Dere tjener jo så mye penger fra før av!" Har også hatt kunder som forventer "prismatch" på varer som er noen kroner billigere enn konkurrenten; vi snakker da 12 kr vs 10 kr. Tror det er vanskelig å skjønne for mange at man driver butikk, ikke veldedighet. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Tror det er vanskelig å skjønne for mange at man driver butikk, ikke veldedighet. Det samme gjelder vel for kundene. Mye som skal til i dagens samfunn at det kun er én butikk som tilbyr en vare, så kundene gjør dem en større tjeneste ved å handle der enn de gjør dem. Når da kjedene velger å begi seg ut i priskrig så dreper de samtidig kundenes oppfatning av hva en vare er verd, og da er det strengt talt kun seg selv de har å takke. Det er irriterende for deg som har null innflytelse over hva toppledelsen gjør, men da gjelder det å rette sinnet i riktig retning. Back to topic, ringte nesten politiet etter bussturen i dag. Starta med at bussjåføren la hodet nedpå rattet i "sovemodus" da folk gikk på, utløste tuta, og skvatt til. Resten av bussturen ble rykk og napp med et kjøremønster som pent kan beskrives som "svimete". Var sikker på han skulle kjøre inn i ræva til bilen foran flere ganger, da han ble like forfjamsa og hev seg på bremsen hver gang den måtte stoppe for trafikk. Kan umulig ha være mange hakk over sovende. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Og hvorfor ringte du ikke? Høres livsfarlig ut, særlig for møtende trafikk. Busselskapet burde og fått en kraftig smell for det der. 4 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg hadde også ringt. Direkte farlig det der. Å kjøre når man er stuptrøtt kan definitivt sammenlignes med å kjøre i alkoholrus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Av to grunner. For det første er det egentlig business as usual for busselskapet. Svimete sjåfører som gjør alt fra å glemme å stoppe, ikke se at noen skal av bak, nesten kjører over folk som kommer på siden av bussen akkurat i det den skal reise, kjører på rødt lys (konstant - regionsbussene gir faen i lyskryss), etc. For det andre så er det like mye vits i å ringe politiet her omkring som det er å ringe kontofonen og snakke hendelsen inn i røret der. Senest for et par uker siden var det en artikkel om at alt av mindre art blir henlagt, og blant tingene på lista over ting som blir nedprioritert var brudd på vegtrafikkloven hvor det ikke er personskade. På 6 år her i området har jeg til dags dato ikke sett en trafikkontroll av noe slag. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Mange av oss har hatt urimelige kunder, men denne slår de aller fleste: http://www.osloby.no/nyheter/Politiet---Frisor-angrepet-av-mann-som-klippet-av-henne-haret-8407959.html?xtatc=INT-56-[5] 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Det er stor forskjell på nettbutikk-kunder... Noen sender "Takk for kjapt svar" når vi bruker en dag eller to på å svare, mens andre spør "Hvor blir det av svar på denne?" etter 1 time. (Kan forøvrig legge til at gjennomsnittlig svartid ligger på godt under en time.) EDIT: Har også hatt noen ganger der jeg ikke har fått sove, og har logga meg inn på jobbmailen. Da svarte jeg en kunde etter ca. 2 minutter når klokka var mellom 3 og 4. Han takka iallfall for kjapt svar. Har også opplevd det motsatte, en annen gang jeg ikke fikk sove. Svarte en kunde på Facebook-melding midt på natta, han reagerte ikke på å få umiddelbart svar midt på natta. Endret 1. april 2016 av Knewt 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Opplevelse som kunde hos posten: Bestilt pakke fra ebay, og regnet med at det tar lang tid. Fikk hentelapp i posten igår og går fornøyd for å hente. Får bare dessverre beskjed om at den er sendt i retur, for den har liggi der i to uker! Stod to stk i skranken i post i butikk; Kundebehandler 1: Da må du ringe posten og høre om de kan snu pakken. Kundebehandler 2, som stod i kassa ved siden av: Du kan jo kanskje ringe posten du, da? Kundebehandler 1 snur seg og går.. Prøver å ringe posten selv, men de har såklart stengt. Sender mail som jeg får svar på idag, og den er dessverre sortert og ligger allerede i bunken som skal til utlandet, så det er for sent.. Får et par minutter etter den e-posten mail om en spørreundersøkelse om mine opplevelser med posten! 4 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Merkelig. Står det ikke utskriftsdato på sånne hentelapper? Var det sånn bilde av pakken eller ordentlig sporingsnummer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå