Schreiber Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg er nok ikke typen til å dytte folk unna, men det betyr ikke at jeg flytter meg frivillig heller. Jeg bare overså damen fullstendig og nektet å flytte meg. Brøyt deg frem ved siden av meg alt du vil, men ikke faen om du sniker foran meg i køen. Spesielt ikke når jeg er fremst. Men samtidig skal det jo nevnes at hvis vi er to stk fremst og ikke er helt sikre på hvem som er først, slipper jeg så godt som bestandig den andre personen forbi. Koster så lite, og kan fort gjøre dagen mye bedre for han/hun andre. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eivor Skrevet 3. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 3. mars 2016 Vi var på fest i et boligfelt og hadde i god tid bestilt taxi for hjemreisen. Vi gikk ut 5 min. før tida, det var 10 minus og kaldt som bare det, men ingen taxi kom. Etter 25 min. dukka det opp ei taxi fra nabobyen, og kjørte forbi oss i en vill fart. Etter denne kom det en ungdom i bil, som det viste seg, hadde hengt seg på taxi-en for å finne ut av byggefeltet, for taxi-sjåfører er jo kjent overalt. Vel, taxi-en kom tilbake etter å ha snudd på toppen og stoppa nede hos oss. Han «kone ikke fine veien ot av denne forbanna bogefelt» og om vi kunne hjelpe ham. Siteringa er ikke rasistisk ment, men det minna meg sånn etterhvert om ei tekstlinje i låta Calcutta (Taxi, Taxi, Taxi) av Dr. Bombay, «åldau i have no lisense, I always find the clutch». Vi hoppa inn, klart vi skulle lose ham ut på E39, vi bodde jo faktisk langs europaveien. Ungdommen bak taxien ble jo også letta da han fikk vite at det bare var å følge etter, men det er mulig han angra seg etterhvert. Vel, ferden gikk i 70-80 km gjennom byggefeltet med 30 km fartsgrense og fartsdumper, og selvfølgelig bråbrems før de skarpeste svingene. Rødt lys gjennom krysset i en liten småby midt på natta er jo heller ikke så farlig. Nesten framme ber vi sjåføren stoppe på parkeringslomma like ved, men det var visst like greit med en bråstopp på E39, noe ungdommen bak oss også fant ut. Vi slapp å betale for turen, men vi glemmer den aldri... 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 4. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2016 En bruker ringer firmaets datahjelp (det er oss) for å få hjelp til å sette opp firma-epost på telefonen sin. Vi sier at vi ikke støtter mobiltelefoner, men at vi har en lett forståelig guide vi kan sende bruker. Så går det noen timer før bruker svarer dette: "I can not find any icon on my home screen that is called tap menu". 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 4. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 4. mars 2016 "It's right next to any key". 11 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Inb4 ny pantediskusjon. DENNE maskinen hadde vært helt topp å kunne pante på: http://dbtv.no/4791371916001#_ga=1.169705953.1762089282.1396117599 5 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Kunder som stiller altfor høye krav og så omtrent blir sure når jeg sier at det er umulig. For å sammenligne med biler, så har jeg stadig kunder som sier: "Jeg vil ha en bil med sprek motor, helt ny, cabriolet, alt av ekstrautstyr og et bra utseende. Og ja, så har jeg budsjett på 200.000.".... 5 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Du vet kassedama på Meny er lei av jobben sin når hun spør meg "3 stykker sant?", var ikke vanskelig eller energikrevende å se selv akkurat... Var en plastpose med 3 bakevarer, Meny har plukk og miks 3 for 35kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Tja, vet aldri. Folka på peppes drar frem kalkulatoren for å trekke fra 20% studentrabatt på 260 kr Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg er egentlig imponert over at de klarer det med kalkulator. Ikke alle som klarer det. Prosentregning er skikkelig vanskelig, kan det virke som. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Tja, vet aldri. Folka på peppes drar frem kalkulatoren for å trekke fra 20% studentrabatt på 260 kr For meg tar det mer tid å regne ut 20% av 260kr med kalkulator enn med hoderegning... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Tja, vet aldri. Folka på peppes drar frem kalkulatoren for å trekke fra 20% studentrabatt på 260 kr For meg tar det mer tid å regne ut 20% av 260kr med kalkulator enn med hoderegning... Det gjør det sikkert, men når var det 80% av 260 kr som var målet, sånn jeg oppfatter det. 0.8*260 er raskt å taste inn, klart at det går fortere på kalkulator for mange enn å ta 26, doble det og få 52, deretter trekke det fra 260. 4 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Om du hadde tatt 260 og ganget det med 0,8 så hadde du gitt 25% rabatt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Tror du bør sjekke matten din litt. 260 * 0.8 = 208 260 - 26 - 26 = 208 260 * 25 / 100 = 65 (for å se hvor mye 25% utgjør) 260 - 65 = 195 (trekk det så ifra) Endret 9. mars 2016 av Schreiber 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 9. mars 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. mars 2016 Neste gang jeg er hos veivesenet skal jeg spørre om å få midtrabatt. 10 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Noen folk er helt utrolige, driver med litt helgefirma ved siden av utdanning og jobb, og har ganske mange forespørsler på facebooksiden med 500 likes. Får melding der en spør om pris og ledig time, og leste meldinga og hadde ikke tid til å svare. Får så etter kun 15min melding "tar det alltid så lang tid å få svar?" Svarte han barr at det er helgefirma som også står på sida og vi svarer når vi kan. Var også på kvelden, vanlig arbeidstid for et ordentlig firma er vel 9-16 cirka. Uansett, han sier han skal levere dem tirsdag eller onsdag og jeg hører ikke noe mer så tenkte ikke over det. Vanligvis får jeg melding "passer det kl14?" osv, men nå har de to dagene vært og jeg har vært borte, får jeg plutselig melding "er her, noen som kan ta meg imot?" Spør om han lot det stå her, og får grettent svar at "tok det til konkurrenten".... geez 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Driver Facebooksiden til arbeidsplassen min, og kan fortelle at folk forventer svar til alle døgnets tider. Vil anbefale å legge inn automatisk svar når du ikke er tilgjengelig, hvor du takker for meldingen/interessen, og at du gir tilbakemelding innen kort tid/på søndag/det som passer deg. Da har de i det minste fått et svar, og da er det lettere å være tålmodig. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Det er jo en grei silingsmekanisme. Folk som lar seg støte av at Facebook-chattere står bakerst i køen, er kanskje ikke folk du vil ha som kunder uansett. "Hah, dette SMUTTHULLET har ikke de andre tenkt på! Jeg er et geni! Nå får jeg sikkert svar med en gang, og slipper både å møte opp og sitte i telefonkø!" Endret 10. mars 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det verste var vel at jeg veldig tydelig sa i første melding at vi driver dette uten åpningstider kun på avtale, fordi vi har vanlig jobb og skole vi er på. Så presterer han å møte opp her kl10 på morgenen og sender melding "er her kan noen komme?"... utrolig nok var dette en vanlig kar i 20-30 åra. Sendte han en pen og høflig melding at "som forklart er dette helgefirma uten faste åpningstider, en kan derfor ikke forvente å få hjelp på få minutters advarsel, i tillegg når du opprinnelig sa du ville levere igår. Ha en fortsatt fin dag." 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Nei, det var ikke en vanlig kar. Det var en dum drittsekk. Tror du kan prise deg lykkelig for at du slapp ham. Endret 10. mars 2016 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Var'a voldsomt. Spørs nesten om jeg har jobbet i resepsjon på hotell for lenge. Det der er ingen ting i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå