Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For NSBs kunder er det mulig å kjøpe billett på mobilapp, så de har enda mindre grunn til å bli sure. Men generelt bør man ikke ha dårlig tid verken når man skal pante flasker, skjære brød eller kjøpe togbillett, hvis ikke man kan betjene seg selv, for eksempel på en app. Man kan jo ikke forvente at det alltid skal være en ledig maskin som står og venter.

 

Jeg husker jeg kikket inne på NSB sin Facebookside en gang, der en person klaget på at det ikke var mulig å kjøpe billett på appen etter et visst tidspunkt. Vedkommende hadde vært på stasjonen hele to minutter før avgang.... Eh, to minutter før avgang? Akkurat..

 

 

Ellers reiser jeg ofte med tog fra Gardermoen, og er det en kundegruppe jeg ikke skjønner meg på, så er det de som kjøper papirbillett til Flytoget.

For det første: Flytoget er dyrt

For det andre: Skal du først ta Flytoget, er det 10 ganger raskere å dra kortet i kortleseren for å slippe gjennom sperringene.

 

For å ta en kundehistorie:

Jeg tuslet opp på perrongen på Lillestrøm stasjon, der et flytog nettopp hadde gått (med avgang 30 minutter over hel time). En relativt stresset fyr hadde nettopp mistet nevnte  flytog, og da er det 20 minutter til neste. I mellomtiden har NSB hele to avganger (35 og 45 minutter over timen). Han spør om jeg ikke vet hvordan han kan komme seg raskest mulig til Gardermoen. Jeg forklarer at det kommer et NSB-tog om ca. 5 minutter, som går direkte til Gardermone. Han utbryter: "Men det er vel lokaltog??"

Jeg gjentok at det gikk direkte til Gardermoen, og at det gikk omtrent like raskt som det toget han nettopp hadde mistet, fikk han så hakeslipp at det var flaks han ikke stod nærmere sporet. 

 

En annen var han som trykket febrilsk på døråpnekappen etter at toget hadd begynt å kjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen var han som trykket febrilsk på døråpnekappen etter at toget hadd begynt å kjøre.

 

Dette er ett konsept som fasinerer meg litt. Hva forventer folk som trykker på døråpneren på T-bane og tog etter at det har begynt å kjøre at skal skje? At toget skal stoppe? At dørene skal åpne i fart?

Skulle toget stoppet, så hadde en jo aldri komt av gårde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En annen var han som trykket febrilsk på døråpnekappen etter at toget hadd begynt å kjøre.

 

Dette er ett konsept som fasinerer meg litt. Hva forventer folk som trykker på døråpneren på T-bane og tog etter at det har begynt å kjøre at skal skje? At toget skal stoppe? At dørene skal åpne i fart?

Skulle toget stoppet, så hadde en jo aldri komt av gårde.

 

Husker jeg tok toget en gang for ganske lenge siden nå. Det var vel flytoget så vidt jeg husker, for på den tiden så var det raskere enn NSB.

 

Det var bekmørkt ute, så man så ikke en skit gjennom døra. Det var allerede annonsert at vi nærmet oss Oslo sentralstasjon for en stund siden så jeg sto og ventet ved døra, og toget hadde redusert farten betraktelig på dette tidspunktet. Plutselig kjenner jeg et lite rykk i toget, og antok at det betød at toget hadde stoppet. Så jeg trykket på åpne-knappen til døra. Absolutt ingenting skjedde, så jeg gjentok dette trykket en 3-4 ganger før jeg plutselig så et lys fra et aller annet fyke forbi vinduet i døra, og skjønte plutselig at... f*aen, vi beveger oss fortsatt. Jeg så meg litt betutta rundt meg og så at en håndfull personer sto og så rart på meg.

 

Jævla tog som må gå så rolig at man tror det står stille...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ellers reiser jeg ofte med tog fra Gardermoen, og er det en kundegruppe jeg ikke skjønner meg på, så er det de som kjøper papirbillett til Flytoget.

For det første: Flytoget er dyrt

For det andre: Skal du først ta Flytoget, er det 10 ganger raskere å dra kortet i kortleseren for å slippe gjennom sperringene.

Jeg kjøper papirbillet fordi arbeidsgiver krever å se denne sammen med refusjonsskjemaene når jeg leverer inn dette.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Ellers reiser jeg ofte med tog fra Gardermoen, og er det en kundegruppe jeg ikke skjønner meg på, så er det de som kjøper papirbillett til Flytoget.

For det første: Flytoget er dyrt

For det andre: Skal du først ta Flytoget, er det 10 ganger raskere å dra kortet i kortleseren for å slippe gjennom sperringene.

Jeg kjøper papirbillet fordi arbeidsgiver krever å se denne sammen med refusjonsskjemaene når jeg leverer inn dette.

 

 

Arbeidsgiver godtar ikke kvittering på e-post?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ah, NSB og den appen deres... 

 

Papirbilletter på strekka jeg kjører er ofte slik at de gjelder en spesifikk dag, slik at det ikke er så farlig hvilket tog man reiser med. 

 

Da app-billetten først kom  (innen et par dager fra lansering) lurte jeg derfor på om samme sak var tilfellet der, så jeg ringte NSB, og fikk som svar at jeg kunne bruke app-billetten når som helst den dagen...  Irritasjonen ble derfor merkbar da jeg bestemte meg for å ta et senere tog, og billetten i appen da var utgått. 

 

Det var siste gang jeg kjøpte billett før jeg fysisk sto på perrongen. Noe som da er like moro hver gang toget er forsinka og appen ikke tillater bilettkjøp når toget faktisk er der, kun når det SKULLE ha vært der. Togene her omkring er også noen ganger så forsinka at om man kommer litt i god tid så kan man møte på toget som skulle gått timen før, eventuelt en annen type tog (region vs lokal eller hva de kaller det). 

 

NSB er virkelig pesten selv. 

Lenke til kommentar

Stod der på Gardermoen og skulle ta flytoget. Har et firmakredittkort jeg bruker. Kan jeg få kvittering per epost når jeg kjøper i automaten der? Dessuten måtte jeg printa den ut uansett, alt skal leveres i en konvolutt og sendes til godkjenning sentralt.

 

Ja, om man har kortet registrert i profilen sin på Flytoget sine nettsider, så får man automatisk tilsendt kvittering på e-post. 

 

Lenke til kommentar

 

Ellers reiser jeg ofte med tog fra Gardermoen, og er det en kundegruppe jeg ikke skjønner meg på, så er det de som kjøper papirbillett til Flytoget.

For det første: Flytoget er dyrt

For det andre: Skal du først ta Flytoget, er det 10 ganger raskere å dra kortet i kortleseren for å slippe gjennom sperringene.

Jeg kjøper papirbillet fordi arbeidsgiver krever å se denne sammen med refusjonsskjemaene når jeg leverer inn dette.

 

Det er ikke lenger påkrevd at man har "originalfaktura/billett" å levere inn lenger.  Dersom arbeidsgiver fortsatt krever dette, bør de kanskje oppdatere rutinene sine til dagens standarder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dette er samme inefektivitet og tankeløshet som man ser på flyplasser når folk strømmer frem til bagasjebåndet i steden for å vente på oversiktlig avstand og gå frem  først når de ser bagen sin komme.

 

Mennesker har en lei tendens til å skape kø for andre i situasjoner hvor det er unødvendig.

 

Man bør i enhver sammenheng regne med at majoriteten kommer til å oppføre seg ineffektivt og hensynsløst.

 

I dag var det flere biler foran meg på veien. Er for dårlig at det finnes andre folk her i verden, altså.

http://www.blv.no/sortland/nyheter/trafikk/trafikkultur-som-skaper-ko-etterlyser-gentleman-man-rer-bak-rattet/s/5-9-98387

 

Ja , bare spør vesterålingene , de har ikke kø-kultur whatsoever ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Kan dere GI FAEN i off-topic ? Dere ødelegger jo denne tråden..

Bruk rapporter-knappen, du er 100% like ille nå. Faktisk verre, da jeg synes de andre innleggene er mer interessant enn ditt.

 

On-topic:

Som kunde merker jeg at jeg unngår lokalbutikken min som er 20 meter unna og heller kjører fem minutt til neste butikk. Alt dette fordi noen av de som jobber der er noen surpomper og gir 100% faen i kundeservice. Burde vel levere en anonym klage. Gjelder et par av de yngre som jobber der.

 

Har jobbet i butikk og andre service-yrker selv, og vet hvor lett det er å gi god service.

 

De er McD-generasjonen , mao gir totalt blaffen :p

Lenke til kommentar

Nå nettopp, på den lokale butikken, sånn bare for å dra igang skillepinnediskusjonen igjen; Tror kassedama idag var sliten. Skulle ha litt pålegg til kvelds, og personen før meg hadde ikke lagt skillepinne på, så det ordner jeg, og legger varene mine på båndet. Kassedama skanner ferdig karen før meg i køen sine varer, fjerner skillepinnen, og fortsetter å skanne varene mine. Får ordner opp i det slik at han betaler for sitt, og jeg for mitt, så spør hun om jeg skal ha pose. Sier Ja, og får tilbake "Sa du Nei?" "Nei, jeg sa Ja.".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med fare for å starte en lang diskusjon: Da jeg handlet sto en dame uten noe i hendene fremfor meg. Jeg antok at hun bare skulle ha en røyk eller noe og stilte meg i køen. Så viser det seg at hun holder av plassen til gubben som kommer drassende med full handlekurv. Er dette helt innenfor? (Nei, jeg klager ikke nevneverdig, køen ved siden av ble fort tom.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med fare for å starte en lang diskusjon: Da jeg handlet sto en dame uten noe i hendene fremfor meg. Jeg antok at hun bare skulle ha en røyk eller noe og stilte meg i køen. Så viser det seg at hun holder av plassen til gubben som kommer drassende med full handlekurv. Er dette helt innenfor? (Nei, jeg klager ikke nevneverdig, køen ved siden av ble fort tom.)

Det er vel ikke akkurat noe i Norges Lover som ikke gir deg lov til å gjøre noe sånt, men det er jo direkte frekt. Står jeg overfor to cirka lange køer når jeg kommer frem til kassa, velger jeg den hvor det ser ut som de foran meg har minst varer. Hvis da en sullik holder av plassen til en som plutselig kommer med en full handlekurv så ser jeg det som ganske så frekt.

 

Men hadde jeg brydd meg? Ikke veldig mye. Jeg har vanligvis ikke spesielt dårlig tid. Men faren min kom med en kommentar til noen sånne folk en gang når jeg var liten. Det så ikke ut som de skjønte hva som var problemet, så det kommer kanskje litt an på intelligensen hva man får seg til å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...