Schreiber Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Intet nødutgangskilt? Trodde det var et krav? Er sånn jeg kommer meg ut av bygg jeg ikke kjenner. Følger grønne skilt og unngår å åpne en dør som kun fungerer som nødutgang. At det er et krav betyr ikke at det alltid er der. Sier jo sitt når det er skilt på størrelse med en vanlig person med "Røyking forbudt", go folk sitter to meter unna og røyker. Det er vel dette med teori og praksis. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Og der var (nød)skilt-diskusjonen i gang ja. Kommer tilbake om 10 sider jeg, så kommer det forhåpentligvis noen kundehistorier igjen rundt der 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Men døra ut, hvordan så den ut? Dette er jo helt ufattelig. 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg var i en matbutikk i dag med TRE forskjellige bærekurver, men bare plass til en type ved kassa. Det ble det mye rot av. Skjønner jo at det er bare å ta med kurven tilbake til der jeg fant den men det hadde vært mye mer praktisk med en type kurver som passet oppi hverandre, både for de ansatte og kundene. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Har det samme problemet på Kiwi her. Bare verre. To typer kurver, to kasser som deler gangvei for kundene, gangveien har plass til en kunde og ingen kurver. Også har de en kasse til, som kun er brukt når det er veldig mange kunder. Sånn som helligdager og søndager. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Og der var (nød)skilt-diskusjonen i gang ja. Kommer tilbake om 10 sider jeg, så kommer det forhåpentligvis noen kundehistorier igjen rundt der Jeg var i en matbutikk i dag med TRE forskjellige bærekurver, men bare plass til en type ved kassa. Det ble det mye rot av. Skjønner jo at det er bare å ta med kurven tilbake til der jeg fant den men det hadde vært mye mer praktisk med en type kurver som passet oppi hverandre, både for de ansatte og kundene. Ta det med ro, vi er for lengst tilbake til kurvdiskusjonen igjen. Vi får heller prøve å finne plass til nødskiltdiskusjonen neste uke. 6 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ta det med ro, vi er for lengst tilbake til kurvdiskusjonen igjen. Vi får heller prøve å finne plass til nødskiltdiskusjonen neste uke. Begge de diskusjonene slutter nå. Videre snakk om dette fører til moderering av poster. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zetheus Skrevet 9. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 9. februar 2016 Nå er dette jeg som kunde som opplevde. Litt bakgrunnsinfo er nok nødvendig: Jeg jobber nord for Bergen, akkurat på kommunegrensa, og kommer akkurat inn under sonetaksten for Bergen kommune. Bussen jeg tar til og fra jobb går over grensa, og jeg må i ny og ne vise billett og fortelle hvilket stopp jeg skal av på ved påstigning i sentrum. Det er forståelig. Nå er det også mulighet til å gå rett på bussen om man har gyldig billett på mobiltelefon, uten å vise eller scanne denne. Effektivt - så lenge folk betaler for seg. Jeg var ferdig på jobb sent søndag kveld og skulle busse hjemover med siste buss. Snakket i telefonen med en som jobber som bussjåfør, og da bussen stoppet forran meg, gikk jeg mot bakdøren for å hoppe inn i varmen. Den blir ikke åpnet. "Nei, ikke det, nei" tenker jeg og går inn fremme. Der stoppes jeg fysisk av armen til sjåføren, som krever at jeg viser gyldig billett. Forklarer dette til han jeg har på tråden, og tar mobilen ned for å legge på. Da utbryter han i andre enden, godt hørbart: "Haha, idiot! Du får hilse fra en sjåførkollega og si at han er en regelrytter av rang!" Sjåføren blir noe skarpere i blikket, samt et par hakk rødere i anskitet, og vinker meg inn på bussen uten å se på billetten... 20 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Har dere ikke kunder i butikken lenger? Stukket av? Det er jo ingen som skriver noe her... Lenke til kommentar
Populært innlegg DagErlend Skrevet 15. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2016 Har sluttet og skrive historier her, rett og slett på grunn av at uansett hvor håpløst folk oppfører seg så ender det i en lang diskusjon om at jeg burde nok ha strekt meg lengre enn langt og helst tatt den i r*va for og blidgjøre umulige kunder. 12 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det høres ikke bra ut,skjerp dere! Lenke til kommentar
Populært innlegg Klatt3n Skrevet 15. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Har en historie som definitivt bekrefter at kunden ikke alltid har rett. Kommer en eldre herremann inn i butikken min med en hustelefon (i eske) under armen. Kommer rett bort til pulten min og sier han vil bytte denne telefonen som ikke falt i smak og som han synes var vanskelig å bruke. Jeg tar en kjapp titt på esken og ser med én gang at dette ikke er en modell vi fører. Jeg spør han om produktet er kjøpt her, og får til svar at ja, den var kjøpt her i forrige uke. Han overrekker meg så en kvittering på et kjøp som er foretatt forrige uke, men på en modell som ikke tilsvarer verken eske eller produkt som ligger i eske (kvittering var på en Gigaset C430, telefonen kunde hadde var en A1xx). Informerte pent om at telefonen han hadde med seg ikke var samme som på kvitteringen, og kunden ble rasende. Han hevet umiddelbart stemmen med fem nivå og sa fra klart og tydelig at dette var den eneste telefonen han hadde kjøpt her og denne ble kjøpt FORRIGE UKE. Jeg pekte på kvitteringen hvor det klart og tydelig stod modellnavnet på produktet han hadde kjøpt, at dette ikke stemte overens med eska han hadde med, og han mente så at VI måtte ha gitt han feil produkt, for han hadde aldri hatt noe annen telefon enn denne han hadde tatt med seg. Jeg sjekka kjapt varekoden på produktet hans, som jeg fant i butikksystemet vårt. Produktet har aldri vært på lager hos oss i de 10 årene vi har vært åpne, så han kan umulig ha fått telefonen fra oss. Jeg prøver å si at jeg ikke kan ta imot denne, men han blir sintere og sintere og vil ikke gi seg. Til slutt gir jeg kunden videre til butikksjef, som tilfeldigvis kom gående, som går gjennom akkurat samme som meg. Til slutt ender det med at kunden stormer ut av butikken og lirer fra seg det ene skjellordet etter det andre, snakker høylytt om forbrukerrådet, garanti og slett service. To timer senere kommer kunden sluntrende inn igjen, kommer rett bort til meg og legger fra seg en hustelefoneske på disken. Denne gang har han tatt med seg riktig produkt, C430, som på kvitteringen. Han legger seg flat og beklager seg så mye han bare kan, sier han tok feil og aldri skulle vært så rask med å hevde at dette var vår feil. Han får umiddelbart bytte produktet, får pengene tilbake, og forlater butikken med et hengende hode og halen mellom beina. Har ikke sett han her siden. Digg å se at folk tør å innrømme feilene sine. Tenker en god del hadde blitt såpass flau over reaksjonen sin at de faktisk hadde latt være å komme tilbake. Endret 15. februar 2016 av Klatt3n 31 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Har sluttet og skrive historier her, rett og slett på grunn av at uansett hvor håpløst folk oppfører seg så ender det i en lang diskusjon om at jeg burde nok ha strekt meg lengre enn langt og helst tatt den i r*va for og blidgjøre umulige kunder. Samme her, bortsett fra at enhver historie tydeligvis "må" følges med flere sider off-topic, helt til en moderator gjør kort prosess. Men selv da har off-topic diskusjonen en tendens til å dukke opp igjen med første anledning. Ta bare pose- og pinne-diskusjonen, for eksempel. Forrige historie jeg skrev var at jeg gikk meg vill på dass, og selv da ble det en hel masse off-topic. Og ja, jeg ser dette er ironisk, siden denne også er off-topic. Beklager det. Sier bare at man ikke kan forvente mange historier fra meg den nærmeste tiden. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Det er enkelte som dessverre tilsynelatende går aktivt inn for å ha mest mulig OT 3 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Digg å se at folk tør å innrømme feilene sine. Tenker en god del hadde blitt såpass flau over reaksjonen sin at de faktisk hadde latt være å komme tilbake. Har hatt en del angrende kunder jeg også, enten på oppførselen sin eller at de har tatt feil i en sak der de hardnakket har påstått at de har hatt rett. Men så har du også de kundene som ikke vil innrømme feil, og selv etter at det er blitt konstatert at de har feil, så innrømmer de det ikke likevel. Det er spesielt ett tilfelle jeg husker godt. Jeg skal ikke ta hele historien her, for den er så lang at ingen hadde giddet å lese den, men i korte trekk så hevdet kunden at det var noe feil på en gjenstand han hadde kjøpt hos oss, og det det halvt år etter han oppdaget feilen. Det var ikke en funksjonsfeil, mer en visuell/designmessig greie. Vi mente det ikke var noen feil, da kundens gjenstand og vår demo var helt lik på dette punktet. Men kunden krevde at vi sendte den inn til verksted. Vi gjorde det, men fikk den tilbake med ingen feil funnet. Etter mange e-poster frem og tilbake mellom oss, kunde, verksted og importør (lengste og mest utmattende e-postveksling jeg noen sinne har opplevd), kom kunden ingen vei og ble forbannet og skulle aldri handle hos oss igjen (hørt den før?). Han skulle også levere den til et annet frittstående verksted, og når han fikk konstatert av de at det var en feil, skulle han komme og slå i bordet med det. Men han fikk aldri konstatert noen feil av de heller. I stedet for å si at, beklager jeg hadde feil, så kommer en litt småarrogant e-post en stund senere der han krever en god pris på et annet produkt, fordi han opplevde så mye rot med den andre saken, som om det var vår feil Han fikk aldri svar på den e-posten... Endret 15. februar 2016 av Molekylet 8 Lenke til kommentar
branick Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Digg å se at folk tør å innrømme feilene sine. Tenker en god del hadde blitt såpass flau over reaksjonen sin at de faktisk hadde latt være å komme tilbake. Har hatt en del angrende kunder jeg også, enten på oppførselen sin eller at de har tatt feil i en sak der de hardnakket har påstått at de har hatt rett. Men så har du også de kundene som ikke vil innrømme feil, og selv etter at det er blitt konstatert at de har feil, så innrømmer de det ikke likevel. Det er spesielt ett tilfelle jeg husker godt. Jeg skal ikke ta hele historien her, for den er så lang at ingen hadde giddet å lese den, men i korte trekk så hevdet kunden at det var noe feil på en gjenstand han hadde kjøpt hos oss, og det det halvt år etter han oppdaget feilen. Det var ikke en funksjonsfeil, mer en visuell/designmessig greie. Vi mente det ikke var noen feil, da kundens gjenstand og vår demo var helt lik på dette punktet. Men kunden krevde at vi sendte den inn til verksted. Vi gjorde det, men fikk den tilbake med ingen feil funnet. Etter mange e-poster frem og tilbake mellom oss, kunde, verksted og importør (lengste og mest utmattende e-postveksling jeg noen sinne har opplevd), kom kunden ingen vei og ble forbannet og skulle aldri handle hos oss igjen (hørt den før?). Han skulle også levere den til et annet frittstående verksted, og når han fikk konstatert av de at det var en feil, skulle han komme og slå i bordet med det. Men han fikk aldri konstatert noen feil av de heller. I stedet for å si at, beklager jeg hadde feil, så kommer en litt småarrogant e-post en stund senere der han krever en god pris på et annet produkt, fordi han opplevde så mye rot med den andre saken, som om det var vår feil Han fikk aldri svar på den e-posten... Minner meg om en lignende sak jeg hadde for et par år siden. Kunden fikk riktignok svar på eposten sin, men med link til komplett.no og beskjed om at han ikke fikk handle produktet av oss pga sist handel. Er ikke tjent med slike kunder i lengden noen gang. 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Minner meg om en lignende sak jeg hadde for et par år siden. Kunden fikk riktignok svar på eposten sin, men med link til komplett.no og beskjed om at han ikke fikk handle produktet av oss pga sist handel. Er ikke tjent med slike kunder i lengden noen gang.Helt enig. Noen kunder er ikke verdt tiden og frustrasjonen. Til syvende og sist taper man stort sett også økonomisk på den typen kunder. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 En kunde noen plasser foran meg i dag kjøpte en røykpakke, men etter å ha sett hva slags skremselsbilde det var på pakken skulle hun bytte den til en annen. Fikk ikke med meg annet enn småord av samtalen men så da denne noe puslete dameskapningen som oppdaget bildet, pekte og styrte til eksepeditøren som henten en håndfull pakker fra skapet og holdt dem frem så bildene var synlige, slik at hun fikk velge seg en ny. Hørte noe mumling om "hjerteinfarkt" før hun gikk blid ut med en annen pakke av samme merke og med annet bilde. Vet ikke om ett spesifikt bilde var spesielt effektivt eller om hun samler på alle de forskjellige... hadde vært ironi av dimensjoner om noen har oppfattet de bildene som en "collect them all"-situasjon. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Smokemon, gotta catch 'em all! 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå