Lemon Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Du sier noe. Jeg er jo redd for at de skal bli irritert og sånn, men det er vel ikke noe annet å gjøre. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Altså. Er man så opptatt med å prate i telefonen at man blir irritert om noen spør deg om noe, når du står først i køen og får hjelp, da har du ikke noe der å gjøre.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Skjer relativt ofte at kunder får telefon mens jeg ekspederer dem. Er det ikke kø, så går det helt greit, og jeg rydder litt på disken eller et eller annet mens jeg venter. Men er det kø i butikken når det skjer, og kunden ikke innleder samtalen med "ring tilbake senere", så tar jeg med en gang neste kunde i køen. Da må "telefonkunden" pent vente på sin tur, selv om den nye kunden skal spørre og grave om diverse ting i lengre tid. En annen ting som irriterer meg litt, er folk som ikke forstår at jeg er opptatt med andre ting når jeg sier fra om det. Hvis jeg for eksempel henter frem noe på internett for en kunde, som brosjyrer, tekniske spesifikasjoner eller annen info, mens kunden står og ser på kamera et par meter unna, så hender det folk spør om jeg er opptatt. Det er greit nok. Men når jeg svarer at jeg dessverre er opptatt med en annen kunde, og de begynner med å "bare spørre om en ting" så blir jeg litt irritert. Ofte er svaret på et spørsmål, mye lenger enn selve spørsmålet. Er sjelden det er ja/nei spørsmål, og er det spørsmål om lagerstatus må man jo gjerne sjekke først. Hvis jeg sier at de må vente på svaret til jeg er ferdig med den andre kunden, så blir de sure fordi de skjønner ikke at jeg "ikke bare kan svare". Her er kinesere desidert det verste folkeslaget. I Kina har de visstnok ikke noen som helst form for køkultur, og er det kø i en norsk butikk, så går de bare foran alle i køen, rett frem til disken, og begynner å spørre og grave selv om jeg står og snakker med en annen kunde. Hver gang så sier jeg litt surt tilbake at de må stille seg i kø. Ikke alltid det fungerer, så da bare ignorerer jeg de, helt til de har stilt seg bakerst i køen og ventet på tur. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Enkelte nordmenn er etter mitt syn like ille på det med køkultur. Stedet jeg jobber har disk som strekker seg langs hele lokalet. Ofte går den helt ut av butikken. Det verste er folk som går rett forbi, "kikker på plakatene" et par minutter før de presser seg fram og ber om bestilling. Jeg bare nikker og sier at køen starter langt der bak. De blir selvsagt potte sur og strener ut av butikken uten å handle noe. Endret 16. februar 2010 av aunmar Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Det var en kunde som ramla skikkelig ned trappa i dag på jobb, sikkert helt fra toppen. Stakkars... Endret 16. februar 2010 av Nymph Lenke til kommentar
Corey Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 MÅ fortelle denne,mens jeg ennå har den friskt i minnet. Igår,altså mandag,kom det en kunde inn på butikken.Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært. Kunden var av asiatisk-ish opprinnelse,og jeg forstod raskt at denne kunden ikke vær særlig sprek i språket Norge. Etter en hel del fram og tilbake,med gestikulering og forklaring fra vår side,og en masse rare setninger fra kunden,I quote (prøver ihvertfall): Jai ha bin tsho garanti sevis baj. Så plutselig: BAI HAN WHOOOOAAAAAAAAAAAA!!!! DÅÅÅLIIII SEEEEVIIIIICEEEE!! Kunden peker på kollegaen min,og ser ut som han skal dra til han!Jeg har hørt mange kunder skrike i butikker,men dette er by miles det høyeste skriket jeg har hørt! Securitas blir tilkalt som igjen tilkaller politi.Kunden blir dratt ut av butikken i politibil.Om di hadde en tolk eller whatever i den bilen vet jeg ikke,men plutselig kommer politimannen inn "Kunden lurer på hvorfor dere har installer XP på pcen hans,ettersom han hadde Vista?" Dette er jo selvfølgelig NONSENS,PCen hadde fått en ny vifte og da fjerner ikke verkstedet noe som helst,ihvertfall ikke en downgrade! Etter et par minutter så kommer politimannen inn igjen og sier "Ok,han sa han hadde installert XP,kan dere installere eller ordne Vista for han?" Dette ordnet vi,selvfølgelig imot betaling,og vips så kjørte politibilen vekk med kunden. Enden på Visa er vel hvorfor i allverden han ikke kjøpte Windows 7 istedenfor? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg begynte å jobbe i en lokal databutikk med verksted like etter nyttår, og ca annenhver kunde vil ikke ha hjelp av meg. Går jeg bort til en kunde og spør om det er noe jeg kan hjelpe vedkommende med, får jeg ofte responsen "Kan du noe om data da?" og før jeg får svart for meg legger de til at de heller venter på at en av (de mannlige) kollegene mine skal bli ledig. Det er da ekstra morsomt om de har levert pc-en inn på verkstedet og det er jeg som har fikset hva enn de har klart å fucke opp. Om jeg da er der når de skal hente den, er det jeg som leverer den ut og forteller de hva jeg har gjort. De får et like morsomt uttrykk hver gang. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært. Veldig off topic, men vi skriver 17.02.2010 i dag. Det er halvannen måned siden julestria og nyttår. Dere(verkstedet) burde virkelig ha klart å hente dere inn igjen til nå. Ikke glem at om dette er en reklamasjonssak vil forbrukeren fort kunne heve kjøpet da det har tatt urimelig lang tid(4-6 uker). For å slenge inn litt ontopic: Eg sitter innimellom og besvarer førstelinje telefoner på jobb. Det er overrasker meg like mye hver gang en kunde presterer å ringe inn og si at nettsidene våres(eller andres) ikke fungerer når de er fullstendig klar over at de har problemer med internettlinja si. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Han gikk til en kollega av meg og PCen hans hadde vært på service i 2.mnd. noe som ikke er uvanlig med tanke på at julestria nettopp har vært. Veldig off topic, men vi skriver 17.02.2010 i dag. Det er halvannen måned siden julestria og nyttår. Dere(verkstedet) burde virkelig ha klart å hente dere inn igjen til nå. Ikke glem at om dette er en reklamasjonssak vil forbrukeren fort kunne heve kjøpet da det har tatt urimelig lang tid(4-6 uker). Joda,forsåvidt,men serviceverkstedet våres er InfoCare og di henger som regel litt etter,etter jul og nyttår.Same as every year,James. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Eg er ofte servicetekniker for min mors pc Bruker logmein for å gå inn og fikse eventuelle problemer... Den klassiske som hun aldri lærer er denne: Du, eg komme ikke inn på internett eller msn. Kan ikke du gå inn på pc'en og fikse det? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Haha. "Critical low battery". Tror aldri jeg har fikset noe så fort.. (siden lader lå rett på sida). Dritgøy å jobbe i IT-avdeling på skole:D Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Joda,forsåvidt,men serviceverkstedet våres er InfoCare og di henger som regel litt etter,etter jul og nyttår.Same as every year,James. Har fått inntrykket av at infocare er meget trege året rundt jeg etter utallige innsendinger av laptop til rep Lenke til kommentar
Corey Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jepp,InfoCare er generelt drita-treige.Har jobbet i elektrobransjen i et halvt tiår nå,og hveeeer gang det begynner gå noenlunde på skinner så skjer det alltid noe som stagnerer hele driten. Lenke til kommentar
No14 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det er da ekstra morsomt om de har levert pc-en inn på verkstedet og det er jeg som har fikset hva enn de har klart å fucke opp. Om jeg da er der når de skal hente den, er det jeg som leverer den ut og forteller de hva jeg har gjort. De får et like morsomt uttrykk hver gang. Haha, konge!! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Er det helt vanlig at folk kommer fordi PC'en er tom for strøm? Haha, noen som hadde opplevd at matboksen hadde smelta pga varm PC. Må ha hatt det på loft-gulv (den eldre typen) eller noe.. 60-70 grader da ingen programmer kjører.. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Enden på Visa er vel hvorfor i allverden han ikke kjøpte Windows 7 istedenfor? Vell jeg aner ikke hva du kan. I alle fall så er det en Serial som regel under bærbaren. Er det en Vista Serial så ville han vell bruke den? Tok dere og solgte han Vista? Når han hadde lisens? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 FAENS UNGER SOM SKAL RIVE NED HELE BUTIKKEN! Og hva faen er det med foreldre som lar ungene lage så mye faenskap?! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har noen unger revet ned butikken Martin? Hva? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå