KVTL Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Alle bør sette pinne etter varene på rullebåndet. Ikke helt enig. Da jeg jobbet i butikk synes jeg det var mer effektivt uten den "pinnen". Klarer kundene å lage et naturlig opphold mellom varene går det som regel greit. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 31. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2015 Og der startet enda en pinne-diskusjon... 12 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Det var for å stoppe en off-topic diskusjon, om noen var i tvil. Tilbake on-topic, er dere snille. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Anaio Skrevet 31. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Mine kunder er riktignok pasienter (eller mer spesifikt deres pårørende, da det er barna deres som er pasientene mine), men i og med at folk tror de bor på hotell, kan man jo si at det er et serviceyrke...: - Ikke overholder de smitte. Åja, kan jeg smitte immunkomprimerte barn med kreft? MEN DETTE ER DA ET FRITT LAND? Overraskende mange som blir dritsure fordi de må isoleres med de influensabefestede barna sine og som likevel sniker seg ut til buffeten når de tror vi ikke ser dem. - Ikke rydder de etter seg - matrester, bleier, snus, søppel - gjerne i vinduskarmer, på gulv, på dvd-spilleren etc. Motparten til nordmenn i denne sammenheng er forøvrig øst-europeere, spesielt russere, de rydder helt nazi før de reiser hjem. - Om de først er isolert, er det vi ansatte som må hente mat, kaffe etc inn til dem. Vi forsøker så godt vi kan å gjøre det delikat, med frukt og grønt og et godt utvalg av pålegg. Likevel klager folk, ikke liker de ditt og ikke liker de datt, ting de selvsagt ikke informerte om da de ble spurt "noe spesielt du ønsker?". Innvandrere derimot, spesielt de nye syriske flyktningene, er ustanselig takknemlig. - Alltid konstant whine om når legen går visitt. Smitterom blir logisk nok alltid tatt til sist, noe mange oppfatter som verdens største urettferdighet - man bør da RULLERE på hvem som er først og sist... Spesielt i mottaket kan folk klage ustanselig over ventetiden, men når du absolutt skal dra inn ungen din som snørrer litt til pediatertilsyn, må du forvente at barn med respirasjonsstans og hjertesvikt kommer før deg i køen. - Uendelige mengder klaging over at "dere gjør ingenting, dere bare observerer, ikke rart helsevesenet ikke fungerer", som om det er noe vi kan gjøre med ungenes viral shit med mindre de blir dehydrerte eller respiratorisk påvirket. Ofte får vi sykepleiere ofte også kritikk for at vi er så ofte inne på rommene uten å gjøre noe, som om vi har en eller annen retardutdanning som ikke gjør oss i stand til å gjøre kliniske vurderinger selv og vurdere hvor ofte barnet trenger tilsyn. MÅ DU KOMME INN HVER HALVTIME, JEG FÅR IKKE SOVE?! - Når avdelingen er full og det er mange dårlige barn som trenger intensivovervåkning, må pårørende dele rom ute i avdelingen (da de ikke kan være inne hos barna hele tiden om de er veldig dårlige). Dette blir det ofte krangler uten like av, og vi har måtte sende pasienter til andre sykehus fordi det ikke har vært tilgjengelige rom fordi voksne folk ikke klarer å dele rom. Heia, heia. Endret 31. desember 2015 av Anaio 20 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Den klassiske romjula. Kunder som tror vi på mirakuløst vis kan trylle frem varer og fakturere det i inneværende regnskapsår når det ikke er på lager. Eventuelt de som spør om vi ikke bare kan jukse med datoen, og blir sure når vi sier nei. Vi strekker oss langt, jobber hele romjula med mye overtid, men et sted går grensa. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i? Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i? Tuller du? 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Det ser ut som at han spør om et helt ærlig spørsmål. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i? Forskjellen på skattefradrag/skatt tilgode/redusert restskatt i år (det vil jo egentlig si utpå høsten neste år, når skatteoppgjøret for 2015 er klart, og skatten skal betales ut eller inn) eller til neste år (altså høsten 2017) Edit: og tilsvarende for momsen, i alle fall for de mindre foretakene som har årlig momsoppgaveplikt i stedet for tomånedlige terminer. Endret 31. desember 2015 av Inge Rognmo 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. desember 2015 Del Skrevet 31. desember 2015 Så altså, bedrifter som har gått med overskudd i år og forventer underskudd neste år? Ellers skjønner jeg ikke hvorfor dette spiller noen rolle, la oss si om 5 år, om det blir satt på regnskap i år eller neste år. 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Det minner meg om innslaget på nyhetene for et par år siden om at det var kaos på apoteket før nyttår fordi alle skulle hente ut medisiner på apoteket før årets frikort gikk ut. Dette er jo likegyldig så lenge man går over frikortgrensen hvert år. Flere medisiner på frikort i år = lenger til frikort neste år. Endret 1. januar 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
SailorMoon Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Litt OT i forhold til mobil etc, men uansett. En kamerat av meg gikk inn på en bensinstasjon. Kunde: Hei, jeg skulle hatt ei H7 pære til bilen min Kassadama: Beklager, vi selger ikke frukt Det endte med at kameraten min måtte bak disken og finne pæra si selv. haha konge. Folk på bensinstasjon i dag vet ikke så mye alltid 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg RattleBattle Skrevet 1. januar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2016 Dett skjedde altså for over 7 år siden. 17 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i? De fleste er offentlige/kommunale kunder som ikke kan dra med seg evt rest på budsjettet til neste år. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ronald Ulysses Swanson Skrevet 1. januar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2016 Ahhh, 1. januar - den store varetellingsdagen! Det er også dagen for kunder som banker på vinduene i forbannelse på hvorfor det er lys og folk i butikken mens døra er låst.. 11 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hvilken rolle spiller det hvilket regnskapsår det er i? De fleste er offentlige/kommunale kunder som ikke kan dra med seg evt rest på budsjettet til neste år. Da er de stort sett for seint ute uansett. Faktura som skulle med på 2015 hos oss, måtte være registrert hos faturamottaket vårt før 7. desember, slik at vi rakk å attestere og anvise utbetalingen før nyttår. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Mulig dette blir off-topic i og med at jeg her kommer til å beskrive det jeg kaller dårlig kundebehandling snarere enn dårlig kunde Var på post i butikk for et par måneder siden ettersom jeg hadde fått hentelapp. Jeg forstå fort at dette dreide seg om en pakke sendt med DHL. Hvordan posten hadde fått fingrene sine i den vet jeg ikke, men jeg antar posten har utlevering på stedet hvor pakken skulle til? Denne pakken hadde leveringsadresse et annet sted i landet, og fakturaadresse på min adresse. Greit nok, tenker jeg. Det er jo forståelig at den må momses ut på fakturaadresse tenker jeg, selv om det hadde vært greit å få en faktura slik jeg alltid har pleid å få fra DHL. Snakker med damen i skranken, og hun smiler og sier at dette ikke er noe problem - skulle ikke være noe problem at dette ble momset ut på mottakeradresse. Toppers tenkte jeg, glad for å slippe å gjøre noe. To uker senere er pakken kommet i retur! Litt overgitt reiser jeg tilbake til post i butikk og spør om jeg kan få momse den ut, eller helst få en faktura. Nei, posten kan ikke sende faktura på slikt fikk jeg beskjed om, ikke med forenklet tollbehandling. Det visen endte med var at den måtte utleveres til meg, på fakturaadresse, så måtte jeg kjøpe norgespakke fra posten til 300,- for å sende den videre. Jeg må innrømme at det tok litt viljestyrke å ikke vise hvor misfornøyd jeg var akkurat der og da, men for helvete det skal da ikke være slik at man må betale to ganger for å få sendt pakken til leveringsadressen som er oppgitt! Noen her som jobber i posten og kan bekrefte at det virkelig er slik? Jeg smilte og betalte da den stakkars COOP-ansatte gjorde så godt som hun kunne og det ikke er verdt å lage et helvete over 300,- men herregud 2 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Hvor kom pakken fra? Var moms betalt på forhånd? Posten behandler pakker fra utlandet for å fortolle de. Kanskje DHL ga den til dem fordi den måtte fortolles? Er kanskje slik at pakker med forskjellig fakturaadresse og mottakeradresse ikke blir utlevert før den er blitt betalt for akkurat slik som det er hvis det var mottakeren som skulle betale for den. Har aldri hatt problemstillingen selv så er ikke helt sikker. Går vel an å sende klage til Posten og få høre hva som har hendt. Kan jo hende at du bare var uheldig med en ansatt som hadde driti seg ut og sendt den i retur isteden. Endret 3. januar 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 DHL er retards og skulle aldri levert den til posten til å begynne med, DHL er rett og slett for late til å gjøre jobben de har tatt betalt for å prøver derfor å prakke ting over på Posten (uten å betale de for det) fordi de ikke har noen lokale utleveringkontor rundt i landet. Dette er blitt et økende problem for posten etter at de begynte med Post i butikk hvor det er større sannsynlighet for at de møter en uerfaren ansatt. De kommer inn på posten og laster som om de skal levere en pakke som er til posten (noe det absolutt ikke er), noen tar da imot fordi de ikke får med seg at det er til en privatkunde og ikke faktisk butikken, eller fordi de ikke har fått beskjed om å ikke ta imot pakker fra DHL enda. DHL tar betalt for levering på døra, men gidder ikke forholde seg til alle ulempene ved det. 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Jeg smilte og betalte da den stakkars COOP-ansatte gjorde så godt som hun kunne og det ikke er verdt å lage et helvete over 300,- men herregud Du skal være glad det bare var en pakke. Hadde en bil til EU-kontroll, men den passerte ikke direkte. Det gjør de sjelden. Jeg spurte verkstedet om hvor mye det ville koste å reparere den og få den godkjent, og mekanikeren sa det ville bli sånn ca fire, kanskje fem tusen. Litt i dyreste laget for en gammel bil, men pytt. Bil må man jo han. Time ble bestilt, nytt overslag regnet ut da jeg leverte den, og joda, rundt fire, fem tusen. Senere på dagen var den ferdig, og mekanikeren kom med regning på kr 21.000... WTF... Han gadd ikke engang kommentere det. Og hva skulle jeg gjøre? Bilen var jo reparert, så jeg kunne jo ikke bare nekte å betale. Hadde jeg visst det ville blitt så mye hadde jeg skrotet bilen og kjøpt en ny bruktbil til under halve prisen. Har ikke vært der igjen, for å si det sånn... Btw grunnen til hvorfor det var så dyrt var fordi de måtte skifte clutchen. Men bare slenge på kr 15.000, og dermed firedoble kostnadene, uten å advare meg i forkant? Hvem faen gjør noe sånt? Endret 3. januar 2016 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå