Klatt3n Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Kombi-kundehistorie samt innspill på forsikringsbiten: For enkelte kunder lønner forsikring seg definitivt. En spesifikk kunde jeg solgte en iPhone til ba konkret om forsikring selv, og har benyttet seg av denne tre ganger for knust skjerm så langt i løpet av de 12-månedene hun betalte for. De kostet riktignok cirka 1500 der og da, men kunden har fått god bruk forsikringen spør du meg. Det varierer jo selvfølgelig fra person til person. Jeg har så sant jeg kan huske aldri mistet min egen telefon i bakken og går til og med uten noe form for beskyttelse på den, så jeg betaler ikke for noe forsikring. Folks bruk og behov er annerledes, og det er derfor vi spør og informerer om forsikringer. Det er til og med kunder som kommer tilbake i ettertid og klager på oss dersom vi ikke har fortalt dem om forsikringene vi tilbyr. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Moderatormelding Vi går videre fra forsikringsdiskusjonen, med mindre det er direkte kunderelatert. Videre avsporing vil bli fjernet. Kommentering av moderering tas på PM. 3 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Mandelgalskap i butikkene. Slosskamp til og med. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 9. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2015 Skulle hente en pakke på min lokale Coop Mega i dag. Da jeg bestiller en god del ting online er jeg godt bekjent med retur-rutinene osv. Alle varer jeg har bestilt har hatt en frist på 14 dager før di blir returnert. Derfor fikk jeg nesten magesår da jeg labbet nedover og så på lappen "returneres 8 desember", altså IGÅR! Om dette er instruksen ifra leverandøren vet jeg ikke. Spurter alt jeg kan di siste 200 meterne, kommer fram til disken hvor jeg fikk en veldig todelt opplevelse! Meg: "Hei! Denne pakken! Har dere den inne?" Dame 1: "Hmmm skaaaal jeeeeg seeee.. Nei den er dessverre sendt i retur." Meg: "Hva betyr det? Er den sendt eller er den fremdeles her?" Dame 1: "Den er her, men det er umulig å hente den." Meg: "Beklager hvis jeg virker veldig stresset, men jeg må ha denne pakken! Hvis den ligger bak der, er det da ikke bare for deg å hente den?" Dame 1: "Nei, jeg har ikke tid.. Det er andre kunder bak deg!" *Snur meg, ser 2 kunder* Meg: "Men hun på siden av deg... Kan hun finne den da?" Dame 1: "Nei, hun har ikke tid." Nå kjenner jeg at jeg begynner bli litt irritert. Først så nekter hun bastant å hjelpe meg noe som jeg synes er fair, da hun er litt eldre og kan synes det er vanskelig å løfte på tunge pakker, men når hun svarer for andre!! Meg: "Men tror du ikke hun kan svare for seg selv?" Dame 2: "Du kan skylde på deg selv da du kommer for sent å hente pakken" Meg: "............................... Men pakken ligger RETT DER!" Dame 1: "Jeg skal tilkalle butikksjef." Det går sånn 2 minutter så kommer butikksjef. Meg: "Hei! Jeg ber på mine knææææær! Jeg har en pakke som ligger rett bak der, som visstnok skal bli sendt i retur! Kan du være så snill å hjelpe meg å få den?" Butikksjef: "Ja ingen problem!!" Pakken ligger ØVERST i returburet og jeg får den med meg uten noe mer stress. Helt utrolig at folk ikke greier være litt mer medgjørlige i julestria. Hadde jeg ikke stått på krava hadde den blitt sendt i retur. Men all honnør til butikksjefen som ordnet alt fort og enkelt! 32 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Returordningene til Posten er jo helt hårreisende. Dukker du opp hos dem etter 14 dager er det null forståelsen, uansett hvilket verdenshjørne pakken er sendt fra og hvem som har skylda i at hentelapper ikke dukker opp i tide. I mitt tilfellet fikk jeg en pakke fra Hong Kong hvor hentelappen først dukket opp etter 14 dager. Hong Kong firmaet sendte meg bare en ny pakke, pga. internasjonale avtaler betaler de jo knapt porto, det er Posten i Norge som dekker størsteparten av den regningen. Så dermed måtte de håndtere to pakker i stedet for en, pluss en retur. 6 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 To ganger har jeg opplevd å ikke få henteseddel i posten, kun hentepurring, og når jeg er innom Posten samme dag som purreseddelen kom er pakken allerede sendt i retur. Hva f**n? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Endret 10. desember 2015 av Poopadoop 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Nope. Jeg har tilogmed kommet før pakken har blitt sortert så jeg har måtte vente til neste dag 6 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Det forekommer faktisk leverandører som ikke (i alle fall ikke uten på direkte forespørsel) videreformidler sporingsnummeret (eller for den del informasjon om hvilken leverandør som er brukt, som ikke nødvendigvis er Posten) til kunden. Og det forekommer også av og til at man får pakker man ikke venter på/har bestilt selv, eksempelvis jule- og bursdagsgaver. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen. Og langt fra alle pakker kommer med sporing. Unfortunately, FedEx-GlobalMailLt does not have a tracking system. Endret 10. desember 2015 av Emancipate 6 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) To ganger har jeg opplevd å ikke få henteseddel i posten, kun hentepurring, og når jeg er innom Posten samme dag som purreseddelen kom er pakken allerede sendt i retur. Hva f**n? Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Begge tilfellene har vært pakker uten sporingsnummer, typisk varer sendt fra utlandet etc. Jeg følger alltid med på sporingen på nett når det er tilgjengelig. edit: Har forøvrig også opplevd å få både henteseddel (med utskriftsdato en uke i forveien) og purreseddel i postkassen samme dag. Endret 10. desember 2015 av srbz Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...?Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen. Og langt fra alle pakker kommer med sporing. Unfortunately, FedEx-GlobalMailLt does not have a tracking system. De innenfor Norge som for eksempel Posten gir deg hentenummer på melding/sporingssiden når pakken er levert. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Dette. Sporer alltid pakken min selv, skjønner ikke hvorfor han ikke gjør det. Og du får en hentekode når du skal hente. Du må jo ikke vente på seddelen. Endret 10. desember 2015 av Quakecry 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Jeg gikk inn på forrige pakke jeg fikk fra posten (sendt fra Norge, til Norge), og nei, det var ikke noe hentenummer der. Jeg har faktisk sett etter det før også. Er du innlogget? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) Er jeg den eneste som vet hvordan man sporer pakken selv og aldri venter på henteseddel...? Man trenger hentenummeret, som kommer på hentelappen. Hehe, det er det et par andre som har prøvd å påstå også når jeg sto i "skranken" for å hente De blir alltid en smule mer røde i ansiktet når de innser at de tar feil. Edit; Hey, dette er en total avsporing. Vi får ta postkrangelen i en annen tråd. Jeg vil ikke bla gjennom slike ting som dette når jeg leser om idiotiske kunder Beklager for mitt bidrag til off topic forsøplingen. Edit; Svarer her så jeg ikke forsøpler mer. De bruker sporingsnummeret til å søke opp. Det er sporingsnummeret som blir registrert i systemet først, hentenummer/ kode genereres når de har registrert pakken. Eneste gangene jeg ikke har fått sporingsnummer er ved brevpost. De kan søke på navn når det er postens post i butikk, vet ikke med tollpost eller andre aktører. De liker det ikke og de liker heller ikke å søke opp sporingsnummer så de fleste får vel avslag fordi de ikke vet om det Endret 10. desember 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hva bruker du da for å hente? De påstår de ikke kan søke på navn. Uansett så er det et helt latterlig krav at man skal gå inn på sporingssiden hver dag i tilfelle pakken plutselig kommer når man har bestilt noe som tar 0.5-3 måneder. Den eneste gangen jeg har hatt et reelt problem med dette var en pakke uten sporingsnummer. Jeg sjekket da postkassa og dro på ferie i 13 dager. Da jeg kom tilbake var pakken sendt tilbake. Hentelappen var datert 2 dager før jeg dro. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Kanskje dette bør skilles ut i en egen tråd etterhvert, men når jeg bestiller noe fra f.eks. Amazon, hvordan mener dere at jeg skal helt av meg selv finne ut at pakken har ankommet postkontoret når Amazon ikke sender meg noe sporingsnummer og Posten Norge verken sender hentelapp eller hentemelding på SMS? Jeg er genuint nysgjerrig. Har noen av dere opplevd å få sporingsnummer når dere har bestilt fra Amazon eller tilsvarende utenlandske butikker? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Har noen av dere opplevd å få sporingsnummer når dere har bestilt fra Amazon eller tilsvarende utenlandske butikker? Ehhhh, ja? Dette er ikke unormalt for varer av absolutt noe verdi i det heletatt. Hva er du ny på internet eller? 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 (endret) http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201182000 posten registrerer stort sett nummeret når de tar imot pakken. Du får ofte ikke sport pakken med postens sporingssystem før pakken ankommer Norge. Endret 10. desember 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 10. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2015 I dag opplevde jeg noe jeg tidliger kun har hørt og lest om, blant annet her. Hadde funnet meg en baguett i påsmurtdisken og lagt den på varebåndet. Plutselig kjenner jeg noe som dytter i leggen. Man forventer jo at de som skumper borti andre trekker seg så fort de oppfatter situasjonen, så jeg gjorde ikke umiddelbart noe med det. Men her vedvarer dytten. Jeg snur meg for å se hva det går i, og der står et gammelt skinn i hatt og frakk. Med et bebreidende "unnsjyld" lener han seg så lang han er etter båndets eneste skillepinne, som ligger foran min baguett. Med et demonstrativt dunk plasserer han pinnen der han vil ha den og slenger et mikroskopisk hoderist i min retning før han selv begynner å lesse på varer. Andre folk kjører på deg ved uhell. Gamlinger gjør det med vilje. 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå