Populært innlegg Mr. President™ Skrevet 26. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Jeg bandasjerte kunden, anbefalte han å gå på legevakten, solgte kniven og fikk en god historie på kjøpet. Salget, du fikk en god historie på salget. Det var kunden som kjøpte, vedkommende fikk gratis bandasje på kjøpet. Endret 26. november 2015 av Mr. President™ 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 26. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2015 Jeg bandasjerte kunden, anbefalte han å gå på legevakten, solgte kniven og fikk en god historie på kjøpet. Salget, du fikk en god historie på salget. Det var kunden som kjøpte, vedkommende fikk gratis bandasje på kjøpet. Jeg kjøper ikke kveruleringen din. 20 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Gikk akkurat på bussen (sitter der nå). Dame som selvfølgelig skulle på så fort som mulig. Står der foran sjåføren av en LANGDISTANSEBUSS og sier hun skal til "*mumlemumle*gutua-ellernokkeslik...oppihær". Sjåføren sier han ikke aner hvor det er. "Jo da, oppihær...bortafor Rimi". Viste seg at ho skulle ca 500 meter. Glatt ute visstnok... Vi har forøvrig en festlig rema1000 her. De har skaffet slike kurver man må dra på gulvet, overdimensjonerte greier som ikke hører noensteds hjemme. Ingen bruker dem, mens de 15 normale kurvene aldri står på plassen sin, fordi folk bruker dem eller de står ved kassa. Telte i går, 42 store kurver, ingen i bruk, ingen ved kassa - alle sto der. Av de små kurvene var de enten i bruk, eller sto ved kassa. Handler der ofte, og det er spesielt moro i rushtiden da det er en strøm av kunder som går inn ved kassa for å hente en kurv, rett forbi de store som står der. Har poengtert dette til butikksjefen, som sa at jo da, de store kurvene blir brukt. Akkurat NÅR vet jeg ikke, da jeg handler der ofte, til alle døgnets tider - og aldri mer enn noen få som er i bruk. Det er en slik liten filleting som blir komisk når man ser kassakøer i to retninger - en for å betale, andre for å hente kurv. Forøvrig må det være noe litt galt med de som driver stedet. For et par år siden presterte de å stenge butikken for å bygge om, holdt stengt i et pr uker.", for så å åpne med handlebåndet til hovedkassa halvert i effektiv størrelse fordi de da sannsynligvis hadde feilberegna plassen, og tyggishylla hang ut over båndet til en slik grad at halvparten ikke kunne brukes. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg liker godt de store kurvene, meget behagelig å dra de langs gulvet mens man har en god del mat i de. 5 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 La oss ta en liten test som garantert kommer til å feile spektakulært: Kan vi være enige om at noen av oss hater de store kurvene og noen elsker dem, og heller gå videre til neste tema i stedet for å diskutere dem i flere dager? 5 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg hater tester! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Moderatormelding For å unngå mer spam i denne tråden, kan vi bruke denne andre tråden for å diskutere kurver (!) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1696828&utm_source=mytsuggest 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 28. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2015 Også skjønner jeg heller ikke kunder som bruker solbriller i butikken, jeg blir faktisk på en måte irritert Finnes mennesker her i verden som har medisinske grunner til å bruke solbriller. Det utgjør neppe en stor prosentsats av kundemassen din, men hadde kanskje vært en fordel å ha en annen innstilling enn det du har. Jeg er en av de som ofte bruker solbriller i butikker. Hvorfor? Fordi jeg ikke liker å være blind. Jeg er lyssensitiv, og da reagerer spesielt på de forbanna lysrørene (også de sammenkrølla sparepærene). Lyset er så skarpt at jeg gradvis mister synet, og da gjerne resten av dagen. Og ikke bare det, jeg kan tydelig se flimringen i lyset, noe som gir meg en gedigen migrene som kan vare i flere uker. Det er ikke uvanlig å se meg med solbrillene på klokka 22:30 i januar i en butikk. --- Litt mer ontopic: For et par år siden på denne tiden av året (litt nærmere jul), så skulle jeg handle inn en god del brus. Og siden Fanta Zero ikke selges i 4pack, så hadde jeg med meg 8 1.5L flasker i løsvekt i vogna. Kommer i kassa, smiler til kassekjerringa (wait for it...) og sier muntert hei. Dette var på den tiden "min" butikk, og jeg handlet der nesten hver dag. Kjerringa i kassa var sånn halvveis ny i yrket. I det jeg skal til å løfte på armen og peke på flaskene og spørre om det holder med en på båndet, så himler kjerringa ganske tydelig med øynene, deretter nistirrer på meg og sier høyt med viskestemme "fy faen". Jeg blir fullstendig satt ut, legger ei flaske på båndet og sier "åtte". Betaler og går. Jeg var på fornavnsbasis på de fleste av de ansatte, og hadde svært god stemning med daglig leder, og hadde vært kompis med ass. daglig leder siden VGS. Klagde til kompisen min, som hadde tatt dette så alvorlig at han hadde skutt det videre til DL, som igjen hadde kjeftet på kjerringa på personalmøte. Fant ut et halvt år senere at hun hadde flyttet til en annen butikk, hvor hun hadde gjort noe tilsvarende mot en annen kunde. Som viste seg å være regionsansvarlig for butikkjeden. No more work for her. Og en historie med meg som idiotkunde: Hadde bestilt en vare, som ble sent til ICA. Jeg tenker på autopilot, og drar til det jeg tror er ICA. De finner jo selvfølgelig ikke pakken, og jeg blir mer og mer irritert siden varen allerede er betalt for. Jeg tror vi stod der i en time mens jeg krevde at de manuelt sjekka hver eneste pakke. Noe som ikke er fort gjort når de har både PiB og MyPack (PostNord). Jeg leser SMSen en siste gang og ser opp på butikkskiltet... "RIMI" Kjentes ut som om ørene mine skulle brenne opp. Beklaget i flere minutter. Bestilte pizza til dem til lunsj som unskyldning. Det skal sies at ICA og Rimi byttet lokaler med hverandre for rundt 20 år siden, og jeg har aldri helt fått med meg dette. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 29. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 29. november 2015 Jeg var på et jobbintervju på onsdag. På torsdag ringte daglig leder i det aktuelle foretaket tilbake og sa at jeg ikke fikk jobben. I dag var jeg på jobb som NSB kundeveileder og møtte igjen daglig leder da han skulle ta toget. Problemet hans var at appen hans ikke ville fungere og han hadde ikke penger til å kjøpe billett på automat. 34 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg var på et jobbintervju på onsdag. På torsdag ringte daglig leder i det aktuelle foretaket tilbake og sa at jeg ikke fikk jobben. I dag var jeg på jobb som NSB kundeveileder og møtte igjen daglig leder da han skulle ta toget. Problemet hans var at appen hans ikke ville fungere og han hadde ikke penger til å kjøpe billett på automat. Åh perfekt! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Jeg var på et jobbintervju på onsdag. På torsdag ringte daglig leder i det aktuelle foretaket tilbake og sa at jeg ikke fikk jobben. I dag var jeg på jobb som NSB kundeveileder og møtte igjen daglig leder da han skulle ta toget. Problemet hans var at appen hans ikke ville fungere og han hadde ikke penger til å kjøpe billett på automat. Var det slik at du ikke fikk jobben fordi sjefen var en drittsekk? Skjønner ikke at karma er inni bildet her... 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Nei, det var en spøk. Sjefen var en grei kar og ansettelsen var ikke opp til ham alene. Vi står på god fot, men det var likevel artig at han skulle møte nettopp meg. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hvilken moderator er det som har vært litt for glad i å slette poster her? Det var jo en tidligere forklaring på at det var bra tone mellom dere? 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 *Snip* Well played. Men apropos NSB-appen, så er det faktisk helt sinnsykt at det faktisk er lovlig at kunden stilles til ansvar når NSB-appen ikke fungerer. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 *Snip* Well played. Men apropos NSB-appen, så er det faktisk helt sinnsykt at det faktisk er lovlig at kunden stilles til ansvar når NSB-appen ikke fungerer. Er ikke sikkert det er lovlig, ingen har prøvd å kjøre noen sak på det tror jeg 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 (endret) *Snip*Well played. Men apropos NSB-appen, så er det faktisk helt sinnsykt at det faktisk er lovlig at kunden stilles til ansvar når NSB-appen ikke fungerer. http://www.commitstrip.com/en/2015/12/02/youre-game-doesnt-work/ Brukte selv 40 minutter på finne ut hvor kunden hadde miskonfigurert PC'en sin for å fucke ALT som hadde med våre tjenester å gjøre fordi jeg hadde lite å gjøre han vare eple-kjekk og påstå at han har "drevet med IT i 30 år" (og ha vært i kontakt med IT betyr så absolutt ikke at du har drevet med det) fant feilen fikk fikset problemet fikk forklart for han hvorfor det var hans feil og hvorfor det derfor ikke fungerte. Endret 5. desember 2015 av Rudde 4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Hvilken moderator er det som har vært litt for glad i å slette poster her? Det var jo en tidligere forklaring på at det var bra tone mellom dere? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 5. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2015 En kunde kjøpte et kamera, og kommer inn til butikken to dager senere, fly forbanna fordi kameraet hadde fungert første gangen, men andre gangen begynte bildene å bli uklare og nå fungerte det ikke i det hele tatt. Hun ville at vi ga henne et nytt kamera der og da. Da vi tar opp og ser nærmere på kameraet ser vi fukt inne i objektivet, vann på lukkeren, under blitsen, i batterirommet og under dekselet til USB og HDMI-kontaktene. Vi konfronterer kunden med det. -Det var sånn når vi fikk det, var kundens svar. Vår påstand om at et kamera ikke blir dryppende vått sånn helt av seg selv i en forseglet eske ble ikke godt mottatt av kunden som bare ble enda sintere. Det var heller ikke merker etter fukt inne i selve esken. Så bevisene var litt for tydelige til at det var noen tvil som kunne komme kunden til gode. 16 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Det verste er ikke at de prøver seg på en sleip en å få nytt kamera når uhellet først er ute. Det verste er at de er sinte når de gjør det. Rart at de ikke forstår hvor mye lettere det er å få god service om man er en hyggelig kunde. Problemet er vel når butikksjefer landet rundt godtar latterlige kunders ønsker bare for å få saken ut av verden. Glad det ikke gikk den veien denne gangen. 2 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Er ikke sikkert det er lovlig, ingen har prøvd å kjøre noen sak på det tror jeg Er vel en fare for at man godtar at appen brukes på eget ansvar når man installerer den. Så det er nok lov, er jeg redd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå