Emancipate Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 Ta med kvitteringen på varene du har med deg inn. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. november 2015 Del Skrevet 22. november 2015 "It's a bird!" "It's a plane! "No, it's... the point!" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Man spør ikke om å få se i poser og sekker med mindre man er helt sikker på å finne tyvegods der. Egentlig bare tull at butikker henger opp sånne skilt, for de kan ikke innvilge seg selv retten til å sjekke bagasjen til besøkende. Det eneste de oppnår er å fremstå som tullinger. 1 Lenke til kommentar
Braindawg Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Var ei som kom løpende fra kassa og insisterte på at jeg skulle tømme lommene mine en gang, når jeg spurte hvorfor så svarte hun at hun var sikker på at jeg hadde stjålet noe. ho blei litt flau når jeg vrengte lommene og bare hadde pengebok, nøkler og telefon. kan si jeg er litt glad at hun kom rett bort istedenfor å snoke rundt å stirre på meg, men hun håndterte vel ikke situasjonen prefekt. Ho var litt for sikker på at jeg hadde stjålet noe. Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 23. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 23. november 2015 Man spør ikke om å få se i poser og sekker med mindre man er helt sikker på å finne tyvegods der. Egentlig bare tull at butikker henger opp sånne skilt, for de kan ikke innvilge seg selv retten til å sjekke bagasjen til besøkende. Det eneste de oppnår er å fremstå som tullinger. Her på Filippinene sjekkes alt av vesker og poser ved både inngang og utgang. Visse steder sjekker vakten posen med varer på vei ut av butikken og stempler kvitteringen. Du kommer ikke ut med varene om ikke alt stemmer. Men jeg er jo hvit, så da gjelder ikke reglene for meg. 11 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Javel,så du må gjøre det på en annen måte? 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Regner med han bare slipper å bli kontrollert Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 23. november 2015 Del Skrevet 23. november 2015 Ok,det stemmer sikkert det. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Javel,så du må gjøre det på en annen måte? Ja, her snakker vi pekefinger og gummihansker.... 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Regner med han bare slipper å bli kontrollert Det stemmer, ja. Jeg og dama gjorde et sosialt eksperiment. Hun må alltid vise frem vesken sin når vi går inn på et kjøpesenter. En gang prøvde jeg å bære væsken hennes for henne. Tilbø meg til og med å åpne vesken, men vakten bare vinket meg forbi. Ganske rasistisk. 3 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg og dama gjorde et sosialt eksperiment. Hun må alltid vise frem vesken sin når vi går inn på et kjøpesenter. En gang prøvde jeg å bære væsken hennes for henne. Tilbø meg til og med å åpne vesken, men vakten bare vinket meg forbi. Ganske rasistisk. Rasistisk? Du mener ikke diskriminerende? Jeg er kvinne, men er da av samme rase som menn...? Snakker man ikke om forskjeller i farger og andre egenskaper når man prater om rasisme? Eller har jeg misforstått totalt? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Jeg og dama gjorde et sosialt eksperiment. Hun må alltid vise frem vesken sin når vi går inn på et kjøpesenter. En gang prøvde jeg å bære væsken hennes for henne. Tilbø meg til og med å åpne vesken, men vakten bare vinket meg forbi. Ganske rasistisk.Rasistisk? Du mener ikke diskriminerende? Jeg er kvinne, men er da av samme rase som menn...? Snakker man ikke om forskjeller i farger og andre egenskaper når man prater om rasisme? Eller har jeg misforstått totalt? Dama er ikke av samme etnisitet som han? 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Det er ikke noe som er typisk for Filippinene. Veskekontroller er ikke vanlig på norske butikker, men både sikkerhetskontrollører på flyplasser og tollere kategoriserer mennesker etter hudfarge og nasjonalitet i Norge og sikkert i resten av verden. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Dama er ikke av samme etnisitet som han? Ah, det kan tenkes. I have no idea, det sto ingen ting om det i innlegget. =P 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hva er det med gamle folk som gjør at de gir fullstendig blaffen i resten av verden rundt dem? Var og handlet nettopp, og selv om det skulle være en kort tur, gjorde visse gamle folk at den ble langt lengre enn jeg hadde regnet med. For å ta noen høydepunkter: 1. Har gamle folk radar innebygget? Hvordan klarer de å gå i flokk inn i en dør, finne det stedet der de blokkerer så mye som overhodet mulig, og så bare bli stående der? 2. Greit, du har betalt med kontant. Men betyr det at du må stå rett ved cashguarden (og dermed kortterminalen) i en halvtime og sperre for oss andre, så jeg må strekke meg for å klare å taste inn koden til kortet mitt? Er dessverre for høflig til å dytte fyren unna fysisk, men et kremt eller "unnskyld?" hjalp overhodet ikke. Heller ikke en diskret vinking fra dama i kassen. Fyren var rett og slett så innlåst i sin egen lille verden at han ikke oppfattet at det var andre kunder der. 3. Bør gamle folk få lov til å ha bil? En gamling rygget bilen ut av parkeringsplassen i litt vel stor fart, smalt inn i en annen bil, og kjørte bare videre som om ingenting var skjedd. WTF? Heldigvis var det ikke min bil, men likevel. Merket han det ikke, eller gav han faen? 4. Ikke røyke inne? Helt greit. Men nå står jeg faktisk et halv skritt utenfor døren (og dermed holder den automatiske døren åpen, og samtidig blokkerer inngangen fullstendig), så da er det lov. Ifølge enkelte folk. 5. "Unnskyld, kan jeg komme forbi?", "Unnskyld, kan jeg få hente en av varene der?", "Unnskyld, du står litt i veien," osv hjelper ikke. Skal du ha en vare og en eller flere gamlinger står og blokkerer varene (enten de skal ha en eller ikke) er det bare å gå til en annen butikk. Tro meg, det tar kortere tid. Og dette er bare noen få høydepunkter fra en handletur som vanligvis tar under en halvtime fra jeg starter hjemmefra til jeg er hjemme igjen. Men får å ikke virke for "rasistisk" mot gamle folk, er ikke unge folk stort bedre. Har faktisk opplevd at en ung fyr i 20-årene kjørte ned en fyr, men gadd ikke gå ut av bilen engang. Dette var heldigvis i sentrum der han måtte ha lav fart, og fyren som ble nedkjørt ble ikke skadet. Men likevel. Bare sitte i bilen og drite i å sjekke om fyren var skadet? 6 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Er bare å heve stemmen når du sier "Unnskyld" andre gang. Selv har jeg dårlig temperament, og det var en fyr som så litt sliten ut i den døra til Narvesen på Jernbanetorget, den lille døra. Han stoppa like i døra og begynte å telle penger og jeg var på vei ut. "Unnskyld" sier jeg, og han ser på meg og flytter seg en cm. "Unnskyld, kan jeg komme forbi" sier jeg litt mer bestemt, men høfflig. Han ser på meg rart og forsetter å telle penger... til slutt hever jeg stemmen så halve kiosken kunne høre meg og sier "Unnskyld, skal du stå og sperre og telle småpenger hele dagen eller..?" og han flytter seg mens kjerringa vifter med henda som om jeg er verdens frekkeste person. Apropos bilen, skrev du ikke ned regnr hans? Og sendte det til feks. han som han rygget i....?Egen historie; skulle bestille lunsj ved McDonalds. "Kan jeg få en McDouble med ekstra ost og sylteaugurk, og bacon på?" "nei det går bare på Bacon clubhouse." rart, bestilte det igår ved en annen McDonalds, var visst ikke mulig selv om jeg sa dette til dem... er det så vanskelig/mye å spørre om en skive med bacon til 5kr? I verste tilfelle kunne de bare slengt på en hvis det ikke fysisk var mulig i kassesystemet, jeg var tross alt den eneste kunden der. 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Ikke glem at gamle mennesker ofte er tunghørte. 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Hvis folk står og blokkerer veien og ikke reagerer på at jeg prøver å snakke til de pleier jeg bare å gripe tak i de med begge hendene og skyve de pent til siden. Er jeg slem da? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Nei. Jeg dytter dem lett i armen, som å prøve å "skuffe" dem videre. Hører du ikke at jeg sier "unnskyld" gjør jeg fint noe som får oppmerksomheten deres. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. november 2015 Del Skrevet 25. november 2015 Kan finne på å gjøre det selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå