RattleBattle Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg vet at jeg egentlig ikke bør spørre, men hun rett og slett dreit på gulvet? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Det er faktisk flere mennesker enn den Oslodamen i dette landet som har en tendens til å gjøre sitt fornødende når de er på tur med offentlig transport. Er en person som er temmelig kjent her hvor jeg kommer fra også. Når jeg var helt fersk gjorde jeg den tabben å kjøre vedkommende. Bilen stod på verksted for avrensing i tre uker etterpå. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Kjøpte brukeren ny sekk ett annet sted eller hva? Nei, han bare gikk igjen, så jeg antar at da fortsetter han å bruke den han har, selv om det var utslitt. Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 14. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2015 Zarac har du noen gode kundehistorier som buss for tog veileder? For noen uker siden kom en fyr bort til meg og kollegaen min inne på Oslo S. Problemet hans var som følger: "Jeg skal reise på mandag, men har ikke penger før på tirsdag. Hva gjør jeg?" Vel, vi måtte si at vi ikke kan gjøre noe med det. Togbilletter selges ikke på avbetaling og at enkelte ikke klarer å fordele inntekten sin over hele måneden, må få være en av de tingene kundebehandlere ikke kan ta ansvar for. Har man ikke penger, får man ikke kjøpt en togbillett og så enkelt er det. For ikke så lenge siden var det ei ung jente som glemte mobilen sin på en buss. Hun kom til meg og lurte på om jeg kunne ringe sjåføren og be ham komme tilbake med mobilen. Jeg ringte sjåføren, men det er ikke så enkelt at han bare kan komme tilbake. Denne stasjonen var riktignok bussens siste stopp, men den hadde naturligvis en annen tur den måtte rekke og det er ikke alltid like enkelt å snu en buss som å snu en bil. Men jeg fikk kontakt med sjåføren og en kollega på en annen stasjon og mobilen kom tilbake til oss relativt kort tid etterpå. Jenta forlot stasjonen kun 40 minutter senere enn planlagt, noe som er veldig raskt. Det hender jevnlig at kunder glemmer mobiler, lommebøker, bager og andre ting på busser og som regel kan vi hjelpe dem, men det kan fort ta timer før vi har muligheten til å få tingene tilbake til kunden, avhengig av hvor på ruta vi står, hvilke andre stasjoner som er bemannet og hvor godt den ene bussen treffer på avgangstiden til en annen buss eller tog. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Darkbill Skrevet 14. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2015 Morsom historie fra dum kunde spør du meg. Vet ikke om jeg har fortalt den delen her før, men forteller den på nytt. Soter vinduer og driver reg. firma. Hadde en vrien kunde som kom innom og absolutt skulle se på at vi jobbet. Pekte her og der og sa "du glemte litt her og her og her" osv. Klaget på at vi brukte mye vann. Klaget på det meste. Klaget på at jeg var fyllesyk (ja hva forventer han kl11 på søndagmorgen hvis han absolutt skulle være med inn i garasjen) alt i alt en vanskelig kunde. Vi sotet bakvinduene som er lovlige, og han skulle komme tilbake for å sote vinduene foran en annen gang. Så sier han at han ville prøve 2 forskjellige nyanser for å se hvilken han synes er finest. Greit det, men jeg bare minnet han på det at det koster ekstra hvis vi skal bytte filmen hvis vi har satt den på. Han ble sur og forbannet og skjønte ikke hvorfor vi skulle tatt ekstra penger for det. Vi sa jo tross alt at "Ja det er jo bare å bytte film hvis du ville ha en annen nyanse likevel". Det er jo ganske tydelig at vi ikke soter 2 vinduer foran i halvannentime gratis for å så rive av filmen og sette på ny. Man tror vel heller ikke at det er "fargefornøydgaranti" når noen maler døra di, og skraper av maling på nytt og maler en annen farge for deg, gratis, hvis du ikke likte fargen? Uansett, flere uker senere klager han på at vi har ødelagt høytalerene hans fordi de har blitt fuktige. De har absolutt ikke blitt mer fuktige eller fått se mer vann enn om man skulle åpnet døra i pøsregn. Bilen er 15 år gammel så det er jo levetid inn i bildet her og. Ikke vår skyld sier vi. Vi tar gjerne på oss skylda, hvis det er vår feil. Han var misfornøyd med resten og sier han, og vi ville bare få det her ut av verdenen og ga han hele beløpet tlbake så han satt igjen med gratis solfilm. Truer forsatt med advokat forbrukerrådet osvosv for høytalerene som koster 200kr, og som et merkeverksted skulle sette inn for han, han skulle sende videre faktura osvosv og vi eller han skulle ikke røre en skrue!!! (ja, ha brukte så mange utropstegn) Hører ikke noe på flere mnd inntil nylig.... han lurer på om den gamle prisen for å sote vinduene foran på bilen hans forsatt gjelder, for at han ikke skulle ha noe fargeforskjell fra en annen leverandør! Kokte inni meg at han trodde han kunne få oss til å gjøre noe for han igjen, men holdt responsen rolig. "Hei, siden det har vært så mye problemer og du har vært misfornøyd med oss tidligere kan vi dessverre ikke hjelpe deg." Svaret hans var "seriøst?? men ok" Gud.... 25 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Denne er jeg skråsikker på at motparten din har spurt om i en juss tråd eller forbrukerrett tråd her på forumet. Fant den ikke igjen i farten men har lest dette før. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Denne er jeg skråsikker på at motparten din har spurt om i en juss tråd eller forbrukerrett tråd her på forumet. Fant den ikke igjen i farten men har lest dette før. samme her. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg tror det var Poopadoop som skrev forrige gang også. Vet ikke om jeg har fortalt den delen her før, men forteller den på nytt. 1 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Historien ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1662587 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Denne er jeg skråsikker på at motparten din har spurt om i en juss tråd eller forbrukerrett tråd her på forumet. Fant den ikke igjen i farten men har lest dette før. samme her. Det er meg... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bra gjort å ikke huske å ha laget tråd om det. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bra gjort å ikke huske å ha laget tråd om det. Tråden hadde vel lite med historien å gjøre? "Kunde på jobben din" -historien var vel at han spurte om han kunne sote enda en gang. Det blir lite morsomt og informativt å skrive "en vanskelig kunde kom akkurat tilbake og ba om tilgivelse"... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Corey Skrevet 17. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 17. november 2015 Har dere ikke fått snodige kunder på jobben i det siste? Jeg opplever ofte morsomme kunde-historier, men nesten hver eneste gang jeg skriver en historie så kommer det en eller annen besserwisser som skal fortelle folk hvordan ting "egentlig fungerer". Jeg skriver historiene mine uten filter, og jeg gjør av og til feil, store som små, men jeg gidder ikke sitte forsvare meg pga det på et forum hvor ingen kjenner meg. 11 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg opplever ofte morsomme kunde-historier, men nesten hver eneste gang jeg skriver en historie så kommer det en eller annen besserwisser som skal fortelle folk hvordan ting "egentlig fungerer". Er bare å bli vant til det i denne tråden. "Pinnen skal være foran på samlebåndet når du handler!" "Nei, bak!" "Jo, foran!" "Bak! "Foran!" (fortsett i en halvtime, og partene endelig blir enige, under sterk tvil.) "Hva med poser?" Here we go again... 6 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg opplever ofte morsomme kunde-historier, men nesten hver eneste gang jeg skriver en historie så kommer det en eller annen besserwisser som skal fortelle folk hvordan ting "egentlig fungerer". Er bare å bli vant til det i denne tråden. Du glemmer kanskje fort, men det gjør ikke jeg, mr. "du burde aldri jobbet med kunder!" + en drøss med personangrep! Så kanskje se seg selv i speilet først kan være en god start.. 5 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Morsom historie fra dum kunde spør du meg. Vet ikke om jeg har fortalt den delen her før, men forteller den på nytt. Soter vinduer og driver reg. firma. Hadde en vrien kunde som kom innom og absolutt skulle se på at vi jobbet. Pekte her og der og sa "du glemte litt her og her og her" osv. Klaget på at vi brukte mye vann. Klaget på det meste. Klaget på at jeg var fyllesyk (ja hva forventer han kl11 på søndagmorgen hvis han absolutt skulle være med inn i garasjen) alt i alt en vanskelig kunde. Vi sotet bakvinduene som er lovlige, og han skulle komme tilbake for å sote vinduene foran en annen gang. Så sier han at han ville prøve 2 forskjellige nyanser for å se hvilken han synes er finest. Greit det, men jeg bare minnet han på det at det koster ekstra hvis vi skal bytte filmen hvis vi har satt den på. Han ble sur og forbannet og skjønte ikke hvorfor vi skulle tatt ekstra penger for det. Vi sa jo tross alt at "Ja det er jo bare å bytte film hvis du ville ha en annen nyanse likevel". Det er jo ganske tydelig at vi ikke soter 2 vinduer foran i halvannentime gratis for å så rive av filmen og sette på ny. Man tror vel heller ikke at det er "fargefornøydgaranti" når noen maler døra di, og skraper av maling på nytt og maler en annen farge for deg, gratis, hvis du ikke likte fargen? Uansett, flere uker senere klager han på at vi har ødelagt høytalerene hans fordi de har blitt fuktige. De har absolutt ikke blitt mer fuktige eller fått se mer vann enn om man skulle åpnet døra i pøsregn. Bilen er 15 år gammel så det er jo levetid inn i bildet her og. Ikke vår skyld sier vi. Vi tar gjerne på oss skylda, hvis det er vår feil. Han var misfornøyd med resten og sier han, og vi ville bare få det her ut av verdenen og ga han hele beløpet tlbake så han satt igjen med gratis solfilm. Truer forsatt med advokat forbrukerrådet osvosv for høytalerene som koster 200kr, og som et merkeverksted skulle sette inn for han, han skulle sende videre faktura osvosv og vi eller han skulle ikke røre en skrue!!! (ja, ha brukte så mange utropstegn) Hører ikke noe på flere mnd inntil nylig.... han lurer på om den gamle prisen for å sote vinduene foran på bilen hans forsatt gjelder, for at han ikke skulle ha noe fargeforskjell fra en annen leverandør! Kokte inni meg at han trodde han kunne få oss til å gjøre noe for han igjen, men holdt responsen rolig. "Hei, siden det har vært så mye problemer og du har vært misfornøyd med oss tidligere kan vi dessverre ikke hjelpe deg." Svaret hans var "seriøst?? men ok" Gud.... kunne sakt:Vi er ikke komponente nokk til å kunne gjøre denne jobben for deg. for det første er jeg hangover og for det andre hopper jeg over for mye når jeg gjør jobben så tror jeg ikke kan gjøre jobben for deg Endret 17. november 2015 av Christoffero89 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Fikk denne om dagen, brukeren hevder han har problemer med nedlastingshastigheten fra tjenesten vår. et eksempel er at jeg i regel da har en minimumst på rundt 200 kg bytte pr sek (men som regel ca1,5 mb pr sek). I går og i dag var den på 17 kg bytte pr sek. Dette er den hastigheten jeg hadde for mange år siden, altså den gangen vi brukte ISDN linjer for å komme på nett. 4 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 (endret) kunne sakt:Vi er ikke komponente nokk til å kunne gjøre denne jobben for deg. for det første er jeg hangover og for det andre hopper jeg over for mye når jeg gjør jobben så tror jeg ikke kan gjøre jobben for deg Hva baserer du dette på? Er du tidligere kunde hos meg? Siden du påstår jeg "hopper over for mye" - tror kanskje det heller er du som hoppet over norsktimene på skolen, ihvertfall skriftlig, nå som vi er så godt i gang med personangrep. Edit; forsatt veldig spent hva du mener jeg hopper over mens jeg soter, siden du vet hvordan jeg soter, og siden du tydeligvis selv er ekspert. Endret 17. november 2015 av Poopadoop Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 17. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Jeg tror ikke du skjønte hva han mente. Han mente du skulle gjenta kritikken kunden hadde kommet med av deg, tilbake til ham. Sitat fra posten din: * Klaget på at jeg var fyllesyk * sa "du glemte litt her og her og her" Personlig synes jeg det hadde vært festlig, men du må jo forstå den selv for å dra den... Endret 17. november 2015 av Emancipate 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå