Glowman Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Aner ikke, men var ikke noe kræsj med personligheter. Når jeg spør om forskjellen på 2 produkter som er forskjellige men ser identisk ut og han svarer så kort han bare klarer før han går og når det kommer en annen selger til meg så roper først selgeren på den andre å sier at jeg ikke trenger hjelp for jeg bare ser på de produktene mens jeg egentlig vil ha hjelp... Det er å være en drittsekk, ikke noe annet. Ganske spesielt... Endret 25. september 2015 av Glowman Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg tror kanskje du mistolker situasjonen. Han tror at han har hjulpet deg med det du trenger, så han vil forskåne deg fra å bli spurt igjen. Noen ville sikkert boikottet butikken hvis de hadde blitt spurt om hjelp to ganger. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg har også blitt fly forbannet over ansatte. Men så vidt det bare dreier seg om en enkelt ansatt så hvorfor boikotte hele butiken/kjeden? Altså det er ikke en organisert boikott av kjeden, men jeg vil heller nå først gå til andre kjeder hvor jeg vet jeg er velkommen og da heller ta denne kjeden til sist om det er noe jeg ser etter. Jeg gidder ikke dra til en butikk hvor det er risiko for at jeg må snu i døra og dra et annet sted uansett. 4 Lenke til kommentar
Glowman Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Er det sånn det er Rudde? Har du vært uklar i hvilke produkter du ønsket å se på med tanke på at du ønsket å gjennomføre et kjøp? Endret 25. september 2015 av Glowman Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Jeg tror kanskje du mistolker situasjonen. Han tror at han har hjulpet deg med det du trenger, så han vil forskåne deg fra å bli spurt igjen. Noen ville sikkert boikottet butikken hvis de hadde blitt spurt om hjelp to ganger. Tviler litt, selgeren hadde hele veien en frekk holdning og tilsynelatende ville hjelpe minst mulig og bare bli fortest mulig ferdig med meg, selv om jeg var den eneste kunden i lokalet. uansett, det er ikke mitt tap Endret 25. september 2015 av aklla Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Er det sånn det er Rudde? Har du vært uklar i hvilke produkter du ønsket å se på med tanke på at du ønsket å gjennomføre et kjøp? Hva? 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 (endret) Jeg befant meg i Tyskland i fjor. Jeg besøkte en del ulike restauranter der jeg hadde både gode og litt dårligere opplever og der servicenivået kunne variere på samme restaurant mellom forskjellige tidspunkter. Kun én gang er jeg blitt sint og det var på et restaurantbesøk for nesten et år siden. Jeg husker datoen fordi det tilfeldigvis var 3. oktober, Tysklands nasjonaldag. Jeg bestilte pasta carbonara. Jeg vet at misforståelser kan oppstå ved bestillinger på restauranter. Derfor sa jeg hva jeg skulle ha samtidig som jeg pekte i menyen slik at servitøren kunne se det, slik jeg alltid gjør om mulig. "Pasta carbonara" sa jeg og pekte mens han sto bak skulderen min. Han gjentok "pasta carbonara" og noterte tilsynelatende bestillingen på blokka si. Jeg og de fem andre som satt rundt bordet ventet lenge. Deretter kom to servitører med mat. Jeg vet ikke om det var bestillingen til et annet bord, men ingen av de rettene var bestilt av oss. De tok bort maten og kom snart tilbake med annen mat. De andre fikk sin riktige bestilling. Jeg fikk derimot blåskjell. Jeg sa "unnskyld, jeg bestilte pasta carbonara". Nå kommer vi til hva som gjorde meg sint. Istedenfor å ta med seg blåkjellene tilbake og prøve én gang til, påsto servitøren at jeg hadde fått det jeg hadde bestilt. Jeg er ikke glad i sjømat, spesielt ikke blåskjell, så det ville jeg aldri bestilt ved mindre jeg fikk slag eller liknende. Men der var det altså nødvendig å krangle med servitøren før han motvillig aksepterte at jeg skulle ha pasta carbonara, da han burde lagt seg flat og beklaget at han kom med feil bestilling for andre gang. Da var jeg egentlig klar til å gå, men resten av selskapet hadde fått sin mat og de var ikke sinte nok på mine vegne til å gå midt i måltidet. Så jeg fikk vente en stund og spise når de andre nesten var mette. På arbeidsplassen min har alle ansatte bodd i Tyskland en periode. Vi snakket om dette under lunsj en gang og vi norske deler i hvert fall inntrykket at servicen kan være veldig dårlig der. Rettelse: skjell, ikke Kjell. Endret 26. september 2015 av Zarac 3 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Denne her passer både her og under ting som irriterer.. Kom hjem nylig hjem fra butikken og handlet litt. Kom til en kasse det ikke var særlig kø på, men to kompiser som skal kjøpe en 4pck-Kvikk-lunsj. Begge står i kassen, han som skal betale foran og kompisen bak. Båndet er helt tomt men jeg får ikke lagt på mine varer fordi han duden foran verken flytter på seg eller la på skillepinne. Først når de omsider tok to skritt fram at jeg rakk for en pinne og begynte å legge på mine. Moralen i historien er: handler man som gruppe, så lar man èn betale og resten vente utenfor og ikke skape unødig kø for oss andre. Og så viser man hensyn til de andre bak og lar dem komme fram slik at de kan legge på sine varer. 6 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Folkeskikk er forbausende sjelden vare, men desto hyggeligere da det først dukker opp Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Har i det siste året begynt å legge pinne til de bak meg. Veldig mange lyser opp og blir utrolig glad for en så liten ting. Har noe med at det er ekstremt irriterende når man må vente med å sette på når folk er i veien 2 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Stiller meg ofte slik at personen bak ikke får lagt på varene. Enda mer irriterende når varene sklir forbi deg og du må gi beskjed om at det ikke er dine varer. Har skjedd noen ganger når jeg skal ha noe fra godtskapet, bak kassa. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Denne her passer både her og under ting som irriterer.. Kom hjem nylig hjem fra butikken og handlet litt. Kom til en kasse det ikke var særlig kø på, men to kompiser som skal kjøpe en 4pck-Kvikk-lunsj. Begge står i kassen, han som skal betale foran og kompisen bak. Båndet er helt tomt men jeg får ikke lagt på mine varer fordi han duden foran verken flytter på seg eller la på skillepinne. Først når de omsider tok to skritt fram at jeg rakk for en pinne og begynte å legge på mine. Moralen i historien er: handler man som gruppe, så lar man èn betale og resten vente utenfor og ikke skape unødig kø for oss andre. Og så viser man hensyn til de andre bak og lar dem komme fram slik at de kan legge på sine varer. Det går også an å ta saken i egne hender og be de flytte på seg så du kan legge på varer. 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Ja, for de vågale ja. Blir litt vanskelig for oss beskjedne og konfliktskye med sosial angst. 2 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Stiller meg ofte slik at personen bak ikke får lagt på varene. Enda mer irriterende når varene sklir forbi deg og du må gi beskjed om at det ikke er dine varer. Har skjedd noen ganger når jeg skal ha noe fra godtskapet, bak kassa. Legg en skillepinne bak dine egne varer, så løser du problemet OG nestemann kan begynne å legge på.. 7 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Stiller meg ofte slik at personen bak ikke får lagt på varene. Enda mer irriterende når varene sklir forbi deg og du må gi beskjed om at det ikke er dine varer. Har skjedd noen ganger når jeg skal ha noe fra godtskapet, bak kassa. Legg en skillepinne bak dine egne varer, så løser du problemet OG nestemann kan begynne å legge på.. Har ikke noe å legge på rullebåndet, skal ha noe bak kassa som jeg sa i min forrige post Men dette er jo lenge siden, finnes jo sånne lappe maskiner nå.. Endret 26. september 2015 av SpongeFrog 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 Har i det siste året begynt å legge pinne til de bak meg. Veldig mange lyser opp og blir utrolig glad for en så liten ting. Har noe med at det er ekstremt irriterende når man må vente med å sette på når folk er i veien I Tyskland er det en selvfølge at man alltid legger skillepinne bak sine egne varer. Ingen blir spesielt glade for det, men til gjengjeld gir tyskerne deg fæle blikk hvis du skulle glemme det. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 Er det tid for en ny skillepinne-debatt i denne tråden? Begynner jo å bli en god stund siden forrige gang den diskusjonen kom opp.... 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Beste bruken for en skillepinne er for å kakke folk i hodet når de tukler med mobilen på butikken. En dame her om dagen var så ekstrem at jeg bare håper at hun for guds skyld ikke gjør det samme i bil. Hun var i en telefonsamtale mens hun betalte i kassa, og fikk ikke med seg noe som foregikk rundt henne. Husket knapt å betale, fikk ikke med seg hva personen bak kassa sa, mistet penger på gulvet som hun da måtte fiske opp mens hun fortsatte å snakke, tok opp hele pakkeområdet nederst på båndet mens ho prøvde å pakke varer, og holdt på å vimse ned flere innkommende kunder på vei ut. Endret 27. september 2015 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Jeg har to fine historier siden sist. Den ene var på kjøpesenteret her i byen. Jeg hadde nettopp handlet en masse på en fredag ettermiddag (rundt 14-tiden). Det var på dette tidspunktet fredagsrushet hadde begynt og butikkene begynte å fylles opp. Da jeg kom ut med varene, så jeg et mindre klesplagg liggende på bakken med prislapp på. Jeg satte fra meg varene ved sykkelen og tok det med meg opp på sportsbutikken. Ventet litt i kø, før jeg fikk spurt om de solgte slike. Nei, det gjorde de ikke. Så gikk ned på klesbutikken hvor det var litt mer kø, og spurte da jeg kom frem. Joda, de solgte dem. Forklarte at jeg hadde funnet det utenfor. Hun tok imot plagget, og sa hun visste hvem som hadde kjøpt det og takket meg. Det var bra service, tenkte jeg. Ble glad på eier sine vegne. Den neste var en telefonsamtale til Zalando. Jeg hadde bestilt to jakker i to forskjellige størrelser. Det gjør jeg alltid når jeg er usikker på størrelse. Slik slipper jeg å vente på at de skal sende ny hvis en ikke passer. I dette tilfellet var det første gang at ingen av dem passet, da jakken var ekstremt liten i størrelse. Jeg hadde bestilt M og L, og begge var for små. Zalando har en slik ordning at dersom det du bestiller ikke passer, sender du det tilbake og bestiller ny samtidig. Problemet her var at jeg hadde bestilt jakken på et veldig godt tilbud (1100kr rabatt), og det var eneste grunnen til at jeg bestilte en fordi den ellers var for dyr. Selvfølgelig hadde prisen gått betraktelig opp igjen da jeg skulle til å bestille på nytt, så jeg ringte kundeserviceg - noen dager senere, da det var lørdag - og spurte om det var mulighet for å få bestille en ny jakke i XL til samme pris. Til min store, positive overraskelse, var ikke det noe problem i det hele tatt. Jeg trengte bare å legge inn bestillingen, så skulle hun ordne resten. Men jeg måtte skyndte meg, da det kun var én jakke igjen i den størrelsen. Så da jeg hadde lagt på, la jeg inn retur for de andre jakkene, før jeg skulle bestille den nye. Dette tok ca. 5 minutter da jeg holdt på med flere ting samtidig. Da jeg var ferdig og skulle til å bestille, var den solgt ut. På 5 minutter. Just my fucking luck! My samtale til Zalando, der jeg spurte om det var mulig å fremdeles bestille den nye til tilbudsprisen dersom de fikk den inn på lager senere. Det var det, men kun dersom den kom inn før 30 dager hadde gått fra bestillingsdatoen av de to andre. Så jeg gikk hele den dagen og ergret meg over at jeg ikke ringte dagen før eller ba kundeservice om å legge inn bestillingen til meg. Den natten ble jeg vekket av en e-post som tikket inn i 2-tiden. Jeg sjekket mobilen, og jaggu var ikke jakken i XL kommet inn igjen! Så jeg skyndte meg å bestille, og la meg til å sove igjen med et smil. VELDIG fornøyd med kundeservicen til Zalando. TL;DR: Bestilte to jakker til tilbudspris som var for små. Fikk bestille større til samme pris. Den gikk ut av lager og kom inn igjen samme dag. Nå henger den i gangen, og venter på at vinteren skal sette inn. Endret 28. september 2015 av Therawyn 5 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det irriterer meg mer enn det burde når kunder skal lese opp f eks telefonnummeret sitt til meg og leser det som: "Syv og førti, tre og femti, søtten, ni og åtti" Det er hundre ganger lettere og raskere om du leser tallene fra start til slutt, slik at jeg slipper å måtte drive å fikse tallene etter jeg begynner å skrive når jeg hører du sier 9 før 8 ved å si "ni og åtti" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå