Zash Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 500 kroner er jo 500 kroner! Hadde de gitt deg en 500-lapp, hadde du takket nei til den? Men ein får vell ikkje 500 kr, det er vell snakk om rabatt eventuelt gavekort pålydande 500 kr? Uansett så virker det tvilsomt at ein leverandør som lover billegare straumrekningar må betale for å skaffe seg kundar. Då får det meg umiddelbart til å tenke at ein her må finlese kva vilkår som ein må akseptere for å bli kunde, er ikkje heilt uvanlig at ein må binde seg i langt tid, eller at ein må betale gebyr for å endre eller avslutte avtalen. Med den logikken der, saa er alle som reklarerer for butikken sin tvilsom da. Reklame er langt fra gratis, ergo, de betaler for aa skaffe seg flere kunder. Bindingstiden er 3 mnd, og slik jeg forstaar xibriz hadde han faatt 500 i avslag paa det han kjøpte. 500 kroner er en ganske grei deal, spesielt hvis han bruker saa lite strøm at han ikke bryr seg om hvilken strømleverandør han har. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Da vi skulle kjøpe kjøkkenting på elkjøp sa de at det "var enklere å gi rabatt om vi betalte via cresco? Elns". Betalte med visa og fikk rabatt. Gikk og for en billig tørketrommel. De hadde en som var dyrere og brukte mindre strøm i timen, men mye lengere tid på å bli færdig Endret 7. september 2015 av Complexity Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 "Spare 500 kroner" betyr ikke at man får 500 kroner. Sånn jeg tolket utsagnet var et utsagn basert på typen statistikk som "en gjennomsnittsfamilie sparer 500 kroner på å bytte fra et gjennomsnittsabonnement til vårt". 2 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Man får 500 avslag på varen man kjøper. Kjøpte akkurat oppvaskmaskin der og fikk den for 500 mindre ved å bytte. Bra deal 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 "Spare 500 kroner" betyr ikke at man får 500 kroner. Sånn jeg tolket utsagnet var et utsagn basert på typen statistikk som "en gjennomsnittsfamilie sparer 500 kroner på å bytte fra et gjennomsnittsabonnement til vårt". Du får et gavekort eller rabatt på 500kr. Spørsmålet er om det er andre utgifter i avtalen som gjør den dårlige enn evt billigere leverandører og bindingstid. En selger fra Fjordkraft prøvde få meg med på en sånn del en gang. Da var det snakk om 500 kr i bonus om jeg signerte. Jeg regnet kjapt ut at avtalen i sin helhet kun var gunstig om jeg var kunde i mindre enn 10 måneder, og spurte om jeg kunne takke ja, si opp avtalen etter noen måneder og kassere pengene. Men det var jo overraskende nok ikke greit. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Da vi skulle kjøpe kjøkkenting på elkjøp sa de at det "var enklere å gi rabatt om vi betalte via cresco? Elns". Betalte med visa og fikk rabatt. Gikk og for en billig tørketrommel. De hadde en som var dyrere og brukte mindre strøm i timen, men mye lengere tid på å bli færdig Butikken betaler ganske høy prosentandel (2 %) for at du til eks. bruker MasterCard. Visa med BankAxept er dog rimelig for butikken. Cresco betaler en liten prosent eller to til butikken for å skaffe kunder og motivere selger/butikk. På den måten er det lettere å gi rabatt, siden man har mer å gå på. Å kjøpe billige hvitevarer er dog en annen diskusjon. Selv sverger jeg til kvalitet. Jeg hater ting som går i stykker. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Da vi skulle kjøpe kjøkkenting på elkjøp sa de at det "var enklere å gi rabatt om vi betalte via cresco? Elns". Betalte med visa og fikk rabatt. Gikk og for en billig tørketrommel. De hadde en som var dyrere og brukte mindre strøm i timen, men mye lengere tid på å bli færdig Butikken betaler ganske høy prosentandel (2 %) for at du til eks. bruker MasterCard. Visa med BankAxept er dog rimelig for butikken. Cresco betaler en liten prosent eller to til butikken for å skaffe kunder og motivere selger/butikk. På den måten er det lettere å gi rabatt, siden man har mer å gå på. Å kjøpe billige hvitevarer er dog en annen diskusjon. Selv sverger jeg til kvalitet. Jeg hater ting som går i stykker. Selgere får kansje provisjon og av å få folk til å bruke cresco? Fikk 10% rabatt (kosta vel 36 tusen ca), og dagen etter fikk vi reklameblad fra Lefdal med 20% på alle hvitevarer. Gikk tilbake til elkjøp å nevnte dette, og fikk ytterligere 10% i avslag. Veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Så du fikk bare 19 % rabatt? 4 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Selgere får kansje provisjon og av å få folk til å bruke cresco? Kan skrive under på at vi ikke får det Vi får vår faste lønn vi... og that's it. Veldig sjelden det er snakk om noen form for provisjon. Jobber ikke i en av elkjedene, men lignende bransje. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Vi får vår faste lønn vi... og that's it. Veldig sjelden det er snakk om noen form for provisjon. Jobber ikke i en av elkjedene, men lignende bransje. Dette hørtes rart ut. Hva slags bransje er dette? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Da vi skulle kjøpe kjøkkenting på elkjøp sa de at det "var enklere å gi rabatt om vi betalte via cresco? Elns". Betalte med visa og fikk rabatt. Gikk og for en billig tørketrommel. De hadde en som var dyrere og brukte mindre strøm i timen, men mye lengere tid på å bli færdig Butikken betaler ganske høy prosentandel (2 %) for at du til eks. bruker MasterCard. Visa med BankAxept er dog rimelig for butikken. Cresco betaler en liten prosent eller to til butikken for å skaffe kunder og motivere selger/butikk. På den måten er det lettere å gi rabatt, siden man har mer å gå på. Å kjøpe billige hvitevarer er dog en annen diskusjon. Selv sverger jeg til kvalitet. Jeg hater ting som går i stykker. Selgere får kansje provisjon og av å få folk til å bruke cresco? Fikk 10% rabatt (kosta vel 36 tusen ca), og dagen etter fikk vi reklameblad fra Lefdal med 20% på alle hvitevarer. Gikk tilbake til elkjøp å nevnte dette, og fikk ytterligere 10% i avslag. Veldig fornøyd med det. Nei, fast lønn uten noen form for provisjon. Handler i prinsippet om å kapre en kunde fra en annen kjede, derfor er man som regel villig til å redusere prisen. Det spørs dog på hva inntjeningen faktisk er, og jeg vet mange selgere er villige til å gå ganske lang for å holde kundens interesse. Det siste skyldes jo at både Lefdal og Elkjøp har prisgaranti på 30 dager, som fungerer som en fordel for deg og meg! :-) Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Selgerene får kanskje ikke provisjon, men butikken får provisjon av finansieringstjenestene. Selger de finansiering med cresco så får de betalt av cresco. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 10. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 10. september 2015 Jeg sitter på jobb og korrekturleser e-postkorrespondansen en av kollegene mine har med en forretningspartner. Hun sendte en e-post der hun sa "hei, jeg håper du har hatt en rolig mandag så langt". Hun fikk til svar at "rolig" var feil ord, for han hadde blitt innelåst i en slakterforretning i Buenos Aires og var nå på vei til Lima uten mobillader. 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 11. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 11. september 2015 Jeg fikk en telefon fra en veldig høflig og alvorlig amerikaner i dag, og linja er jo ikke helt "ren", så ikke alle bokstaver o.l. kommer like tydelig frem. Samtalen gikk omtrent slik: - Velkommen til NavnPåHotell, du snakker med Navn - Hello, my name is Name Name. Do you speak English? - Hello! Yes, I do! - Ah, wonderful. I would like to speak to Wenley Nilsen. Is he around? - Uh, sorry, can you repeat that? - Yes, Wenley Nilsen, is he there today? - I'm sorry ma'am, there is noone named Nilsen employed here. - Well, I've got an email from this Wenley Nilsen, so that's a bit odd. - Hmm. Can you please spell it for me? - Yes, certainly. It's V - E - N - N - L - I - G space H - I - L - S - E - N Hahah 66 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. september 2015 Del Skrevet 11. september 2015 Turteldove: den var herlig! Lenke til kommentar
Populært innlegg Pernille M Skrevet 13. september 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Min verste kundeopplevelse hadde jeg da jeg jobbet i en liten interiørbutikk på Frogner for noen år siden. Jeg hadde bare vært ansatt i noen uker og hadde enda ikke fått opplæring, så det jeg kunne om produktene var selvlært. Jeg var alene på jobb da det kom en vestkantfrue i typ 40-årene og spurte etter dekketallerkener. Jeg visste ærlig talt ikke helt hva det var, men utvalget vårt av servise var så lite at jeg bare viste henne det vi hadde. Hun så plutselig på meg med mord i blikket som om jeg skulle vært fullstendig tilbakestående."D-E-K-K-E-T-A-L-L-E-R-K-E-N-E-R!!!!!""Ehhh..." "Vet du ikke hva det er?!!!"Jeg unnskyldte meg med at jeg var ny og ikke hadde fått opplæring enda, mens hun stormet ut av butikken om mumlet noe om hvor ubrukelig jeg var.Noen uker senere var både jeg, butikksjefen og salgssjefen for merket vi førte på jobb da denne samme damen braste inn i butikken igjen og startet en tirade om hvordan hun hadde fått en helt hårreisende service av en fullstendig inkompetent jente som ikke hadde noen som helst anelse om hva dekketallerkener var, samtidig som hun skulte bort på meg slik at det ikke skulle være noen som helst tvil om hvem det var hun snakket om.Salgssjefen gav en diplomatisk unnskylding før hun tok henne med seg og viste NØYAKTIG de samme tallerkenene som det jeg hadde gjort sist.Og da var det plutselig helt riktig og akkurat det hun skulle ha???!!!! Så forbannet har jeg aldri vært i jobbsammenheng, tror jeg.Hun kjøpte i hvert fall dette serviset, men det måtte bestilles da vi ikke hadde nok av det i butikken. Da leveransen ble litt forsinket ble hun skikkelig ufin mot butikksjefen også, men jeg slapp heldigvis å ha noe mer med henne å gjøre. Endret 13. september 2015 av Pernille M 16 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Jeg fikk en telefon fra en veldig høflig og alvorlig amerikaner i dag, og linja er jo ikke helt "ren", så ikke alle bokstaver o.l. kommer like tydelig frem. Samtalen gikk omtrent slik: - Velkommen til NavnPåHotell, du snakker med Navn - Hello, my name is Name Name. Do you speak English? - Hello! Yes, I do! - Ah, wonderful. I would like to speak to Wenley Nilsen. Is he around? - Uh, sorry, can you repeat that? - Yes, Wenley Nilsen, is he there today? - I'm sorry ma'am, there is noone named Nilsen employed here. - Well, I've got an email from this Wenley Nilsen, so that's a bit odd. - Hmm. Can you please spell it for me? - Yes, certainly. It's V - E - N - N - L - I - G space H - I - L - S - E - N Hahah Jeg får innimellom svar på mail fra kinesere, når jeg har glemt å bytte signatur fra norsk til engelsk: " Dear Mr. MVH, ..." Endret 13. september 2015 av toth 1 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Hadde en fin episode i går. Eldre dame som kommer inn og skal ha ladekort til telefonen og trenger hjelp til påfyllingen. Ringer til nummeret, men kommer ikke igjennom pga. det ikke er signal på telefonen. Tar en kjapp restart, slik at det er signal igjen. Får ringt og fyllt opp, så viser det seg at hun allerede hadde 400kr igjen å ringe for. Hun hadde trodd at mobilen var sperret pga. tomt kort -_-. Forklarte til henne at det kunne være greit med en restart i nye og ne og om det ikke gikk ann å ringe. Endte opp med at hun spurte om hun kunne gi en klem og gikk fra butikken kjempefornøyd selv om det nå var 900kr å ringe for 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Jeg brukte ordet "åpenbart" ovenfor en kunde idag, noe jeg aldri har gjort før. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Jeg brukte ordet "åpenbart" ovenfor en kunde idag, noe jeg aldri har gjort før. Hvilken sammenheng? Endret 14. september 2015 av Comma Chameleon 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå