Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hjalp et amerikansk par i butikken å finne fram til ønsket gjenstand.

 

Meg: "There it is... Okay?"

Han: "Okay! Thank you!"

Meg: "Thank you............................ :confused: "

Helt ærlig er dette ikke et problem i det hele tatt -- amerikanere er flinke på sine høflighetsfraser, og jeg har vært i parets situasjon i USA et utall ganger og ofte har da den som har hjulpet meg også sagt "Thank you" etter at jeg har sagt det. Helt normalt.

 

 

Hehe jada, men jeg følte meg litt dum etterpå uansett ;) Det riktige svaret er vel "Youre welcome" .

 

 

Hjalp et amerikansk par i butikken å finne fram til ønsket gjenstand.

 

Meg: "There it is... Okay?"

Han: "Okay! Thank you!"

Meg: "Thank you............................ :confused: "

 

Din takk blir vel tolket som en "Takk for at du valgte å handle hos oss" Amurkah! F yeah!

 

 

Mogleg... Tror ikke di ble snurt på noe som helst vis :) Var vel min engelske selvtillit som fikk den verste knekken.

Lenke til kommentar

Står og støvsuger etter jeg var ferdig med noe gipsarbeid i kontorlokaler (de som har arbeidet med gips vet hvor mye svineri støvet er..). Så kommer det en som antageligvis var noe renholder/ sjef elns, ser halvstygt på meg og sier:
"Hai.."
Hei? 
"Ar det bare do fra [firma] som jobba hær i dag?"
neida, de andre er og henter noe utstyr
"kan do ta og rydde opp der borte? Så d ikke dra inn på kontor"

tenker for meg selv hva ser d ut som jeg driver med da din gjøk? Tror du seriøst jeg står og danser med støvsugern?  :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står og støvsuger etter jeg var ferdig med noe gipsarbeid i kontorlokaler (de som har arbeidet med gips vet hvor mye svineri støvet er..). Så kommer det en som antageligvis var noe renholder/ sjef elns, ser halvstygt på meg og sier:

"Hai.."

Hei? 

"Ar det bare do fra [firma] som jobba hær i dag?"

neida, de andre er og henter noe utstyr

"kan do ta og rydde opp der borte? Så d ikke dra inn på kontor"

 

tenker for meg selv hva ser d ut som jeg driver med da din gjøk? Tror du seriøst jeg står og danser med støvsugern?  :nei:

Er det relevant for historien at han ikke var etnisk norsk?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Står og støvsuger etter jeg var ferdig med noe gipsarbeid i kontorlokaler (de som har arbeidet med gips vet hvor mye svineri støvet er..). Så kommer det en som antageligvis var noe renholder/ sjef elns, ser halvstygt på meg og sier:

"Hai.."

Hei? 

"Ar det bare do fra [firma] som jobba hær i dag?"

neida, de andre er og henter noe utstyr

"kan do ta og rydde opp der borte? Så d ikke dra inn på kontor"

 

tenker for meg selv hva ser d ut som jeg driver med da din gjøk? Tror du seriøst jeg står og danser med støvsugern?  :nei:

Er det relevant for historien at han ikke var etnisk norsk?

 

En utlending med dårlig norsk gjør alltid en historie bedre ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Står og støvsuger etter jeg var ferdig med noe gipsarbeid i kontorlokaler (de som har arbeidet med gips vet hvor mye svineri støvet er..). Så kommer det en som antageligvis var noe renholder/ sjef elns, ser halvstygt på meg og sier:

"Hai.."

Hei? 

"Ar det bare do fra [firma] som jobba hær i dag?"

neida, de andre er og henter noe utstyr

"kan do ta og rydde opp der borte? Så d ikke dra inn på kontor"

 

tenker for meg selv hva ser d ut som jeg driver med da din gjøk? Tror du seriøst jeg står og danser med støvsugern?  :nei:

Er det relevant for historien at han ikke var etnisk norsk?

 

En utlending med dårlig norsk gjør alltid en historie bedre ;)

 

Det var ikke ment rasistisk for den som at all gidder å kommentere slikt, det var en så nøyaktig som mulig gjenskapning av hva som skjedde :p 

Og btw, vedkommende var ikke neg.. ehm "farget", mest sannsynlig polsk.. bare sånn om det også skulle bety noe.. 

 

Da er den diskusjonen død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, og det virker som om kunder ikke forstår at det er kø eller ventetid der også. Når de googler seg til telefonnummeret til butikken er det nesten så de tror de har funnet et helt unikt nummer direkte til deres egne personlige hjelper i butikken som sitter ved telefonen 24/7 kun for å hjelpe dem og ingen andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jobber i en butikk hvor vi ikke har en person til å ta henvendelser via telefon, så butikkpersonalet har ansvar for å behandle kundene som kommer inn i butikken i tillegg til de som ringer inn. Telefonene ringer i 30 sekunder før man blir sendt videre til kjedens kundeservice, og siden det stort sett alltid er kunder i butikken er det veldig vanskelig å få tak i oss på telefonen.

Når noen ringer til oss, og vi ikke svarer i løpet av 20-30 sekunder, så får de en talebeskjed om at det er mye kunder i butikken osv... og at de kan også sende oss en e-post eller ringe vår kundeservice som kan svare på det samme som vi i butikken kan svare på. Og på kundeservice er det nesten aldri kø. Denne beskjeden spilles av med sånn ca 30 sekunders mellomrom.

 

Likevel velger flere å sitte og vente i 30+ minutter i håp om at vi blir ledige. Slitsomt for oss i butikken og høre på telefonen stå og ringe hele tiden mens vi ekspederer kunder. Og så blir de sure fordi vi ikke svarer innen få sekunder, og spør om noe banalt som de hadde fått svar på fra kundeservice eller som står på første side på nettsiden vår.

 

Så løsningen med å bli satt over til kundeservice automatisk etter en stund var jo smart. Tror jeg skal tipse kundeservice om det, men kanskje med den modifiseringen at kundene kan trykke på en tast for fortsatt å vente på svar i butikken i tilfelle de absolutt må prate med en av oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det der har jo bare blitt verre med åra. Nå forventer kunder å kunne komme i kontakt med butikker via telefon, sms, epost, web, Facebook, Twitter, insta, snapchat...

Det er vel butikker selv som har lagt opp til den forventningen - når noen er delvis tilgjengelig på nett forventer man at de er helt tilgjengelig.

Når det er sagt, er jo facebook(e.l. kortfattet, direkte og skriftlig respons) support en revolusjon - én ansatt kan sitte å svare en-setnings løsninger til 100 stk om dagen, og det vil fremstå som(og være) ypperlig, rask og konkret kundeservice. Banken min har døgnåpen fb-respons, og du ser at kundene føler seg meget viktige og ivaretatt når de får svar på fem min en lørdag kl 23.

I tillegg er det flott at andre kan se løsningen på sitt problem uten å spørre, samt at man kan stille oppgølgingsspørsmål i en oversiktlig tråd, i stedet for å ringe tilbake til kundeservice og forklare alt på ny til en annen.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klart at sosiale medier kan skape god kundeservice, men at folk forlanger mer nå enn de gjorde for noen få år siden er det absolutt ingen tvil om. Er ikke mange dagene siden jeg så en tråd der det var en som klaget over at han ikke hadde fått svar i løpet av kvelden på en epost sendt kl 15. Og dette i en bransje hvor det ofte er helt kaotisk mellom kl 15 og 16 pga postgang. Regner med du også fikk med deg den tråden Toth siden du henger på samme FB side som meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...