Schreiber Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 1. Jeg blir kalt rasist. Hva ville dere gjort? Enkelt. Dette er strengt tatt i humor-kategorien, så vi tar en sang. 1 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Solgte billetter til en utenlandsk, eldre kvinne nettopp. Jeg "Da må du ha god fornøyelse!" Hun "Takk, i lige måte.". 7 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Hmm, holder det i retten? "Jeg kunne jo ikke spørre hvor gammel hun var" Det er lov å spørre til de er 20. Det er pålagt til de er 25. Tror ikke det var helt det han tenkte på Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) "Hun sa hun var 16." Endret 7. august 2015 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stonemeister Skrevet 11. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 11. august 2015 Fylte bensin for en stund tilbake og gikk inn på stasjonen for å plukke med meg litt å drikke på til bilturen før jeg gikk til kassa for å betale bensinen min. Han i kassa begynner å svette litt og sier at det ikke er registrert fylling på pumpa jeg brukte. Han finner riktignok fort ut at mannen som betalte like før meg rett og slett har betalt min bensin istedenfor sin egen. Jeg står der og lurer på hva jeg skal gjøre i et par sekunder før den spandable fyren kommer inn døra igjen med en bærepose varer og kikker på kvitteringen med forvirring i øynene. - Det står at jeg bare har betalt for bensin her, sier han. - Ja, du betalte for bensinen hans... sier han bak kassa og peker på meg Jeg smiler litt nervøst, og han i kassa kommer kjapt med ideen om at han kan dele betalingen av den andres varer, hvor jeg betaler det bensinen min kostet og han med bæreposen betaler restbeløpet, så går alt opp i opp. Det virker fair for min del, så jeg tar ut kortet og gjør opp for meg, takker han andre fyren for bensinen han spanderte og får tilbake en takk og kvitteringen på min bensin i retur. Han tar sin kvittering og vi går begge fornøyd ut uten videre om og men. Med litt erfaring fra butikkarbeid er jeg sjeleglad for at køkameraten min ikke var av varianten "umulig kunde", og jeg tør ikke tenke på hvor lettet han bak kassa var når det løste seg såpass enkelt. Kudos til kassemannen for å være løsningsorientert i en litt stressende situasjon også 30 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Det er INGEN som har lyst på de idiotiske plastkurvene med hjul. Jo,jeg som sitter i rullestol synes de er geniale. 3 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Merkelig at det er de vanlige kurvene som vanligvis er merket med "reservert bevegelseshemmede" da. De vil jo vi som går bruke. Høres ut som det burde være omvendt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 kan aldri huske å ha sett noen kurver er reservert for noe som helst 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Merkelig at det er de vanlige kurvene som vanligvis er merket med "reservert bevegelseshemmede" da. De vil jo vi som går bruke. Høres ut som det burde være omvendt. Det er på grunn av at de fleste utviklingshemmede trenger noe de kan ha på fanget. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hvor vanlig er det at dersom en har kjøpt en vare, men neste dag er det plutselig halv pris feks, at man kan pent spørre om å få tilbake forskjellen? Ble nærmest kjeftet ut av butikken og sett dumt ned på når jeg lurte på om det var mulig å gjøre noe med... fikk stygt og kjeftene "nei selvfølgelig ikke er du gærn" fra selveste butikksjefen (i en Jernia butikk) og når jeg sa at da kan jo jeg levere tilbake varen siden dere har 30 dagers "fornøyd"garanti for å kjøpe den nye billigere fikk jeg kjeft at "det går jo ikke an når du har åpna boksen selvfølgelig"... hva er fornøydgaranti når man ikke en gang kan åpne boksen, ikke minst ihvertfall teste varen? Burde det ikke heller hete åpent kjøp eller noe i den dur? Kan umulig vite om man er fornøyd... 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hvis de kaller det fornøydgaranti, så vil jeg si at det må gå an å prøve produktet, det er hele poenget. På jernia.no står det imidlertid bare at det er 30 dagers åpent kjøp ved uåpnet originalemballasje. (Formuleringen "åpent kjøp" pleier alltid å innebære uåpnet emballasje.) Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 De kalte det ihvertfall fornøydgaranti så vidt jeg mener å huske. Løsningen blir vel å kjøpe ny grill til lavere pris, returnere den nye en uke senere (uåpna) med den gamle kvitteringen og få tilbake det større beløpet... Uansett er det ikke det jeg reagerer på, men måten de behandlet og snakket til meg. Han første lo rett og slett, og hentet sjefen som snakket i telefon, som faktisk ble sur på meg, selv om jeg forholdt meg veldig høflig og snill med tanke på at jeg spør om å få noe, men istedenfor fikk jeg tilbake kjefting som om jeg var en idiot og ble nærmest jaget ut av butikken... Det hadde holdt med et "det kan vi dessverre ikke gjøre pga ... og ..., beklager". 2 Lenke til kommentar
xelp Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hvor vanlig er det at dersom en har kjøpt en vare, men neste dag er det plutselig halv pris feks, at man kan pent spørre om å få tilbake forskjellen? Ble nærmest kjeftet ut av butikken og sett dumt ned på når jeg lurte på om det var mulig å gjøre noe med... fikk stygt og kjeftene "nei selvfølgelig ikke er du gærn" fra selveste butikksjefen (i en Jernia butikk) og når jeg sa at da kan jo jeg levere tilbake varen siden dere har 30 dagers "fornøyd"garanti for å kjøpe den nye billigere fikk jeg kjeft at "det går jo ikke an når du har åpna boksen selvfølgelig"... hva er fornøydgaranti når man ikke en gang kan åpne boksen, ikke minst ihvertfall teste varen? Burde det ikke heller hete åpent kjøp eller noe i den dur? Kan umulig vite om man er fornøyd... Du kan jo pent spørre, men slik jeg ser det blir det litt for dumt. Hvis en kampanje begynner f.eks på onsdag, så starter den altså ikke tirsdag. Det er det som ofte er greia med kampanjer, de varer fra en dato til en dato. Hvis du som kjøpte 1 dag før skal få kampanjen, vil også han som kjøpte 2 dager før få kampanjen. Da burde jo egentlig han som kjøpte den en uke før få den også.. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Ja, og det er det jeg gjorde, og da kunne de pent sagt nei og beklaget, istedenfor å kjefte meg ut av butikken. Skal kjøpe en ny grill, for å levere den tilbake med gamle kvitteringa. Problem løst. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Hva hvis du treffer de samme folka? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Forferdelig kundeservice spør du meg. De burde i det minste ha gitt beskjed dagen før kjøpet at varen kom på salg dagen etter. 1 Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Forferdelig kundeservice spør du meg. De burde i det minste ha gitt beskjed dagen før kjøpet at varen kom på salg dagen etter. Min personlig erfaring (jobber i sportsbransjen) er at hvis en kunde kommer å ser varen på salg, som kunden kjøpte for fullpris, så gir jeg ut mellomlegget. Er ikke noe å snakke om en gang. 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Det hadde vært veldig god service å gi tilbudsprisen dagen før, men nå tviler jeg på at alle ansatte i slike franchiser går rundt og vet hva som kommer på salg dagen etter. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Stemmer det. Der jeg jobber får vi ikke vite neste dag tilbud for dagen før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå