Teitgutt Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Det er nok alle matchane hennar som har sletta ho. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder som skriver under tidligere mail i henvendelser, hvordan klarer de å ikke bruke mail? 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder som skriver under tidligere mail i henvendelser, hvordan klarer de å ikke bruke mail? Mener du folk som skriver nederst i stedet for øverst? Hvis alle hadde gjort det så hadde det vært mye lettere å lese store mailtråder. Per nå må man begynne nederst og lese seg oppover for å komme frem i tid. Egentlig ganske slitsomt... 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder som skriver under tidligere mail i henvendelser, hvordan klarer de å ikke bruke mail? Mener du folk som skriver nederst i stedet for øverst? Hvis alle hadde gjort det så hadde det vært mye lettere å lese store mailtråder. Per nå må man begynne nederst og lese seg oppover for å komme frem i tid. Egentlig ganske slitsomt... Nei, det hadde ikke gjort det lettere basert på hvordan samtlige e-post klienter er designet. Det finnes også tonnevis av e-post lesere som gjør det du søker utrolig enkelt og overskikkelig. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder som skriver under tidligere mail i henvendelser, hvordan klarer de å ikke bruke mail? Det motsatte heter bottom quoting, og var fy-fy i tidligere tider. Derav denne instruksjonen som var gjeldene regel på mailinglister: Because it is hard to read. Why should I not bottom quote? 5 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder som skriver under tidligere mail i henvendelser, hvordan klarer de å ikke bruke mail? Mener du folk som skriver nederst i stedet for øverst? Hvis alle hadde gjort det så hadde det vært mye lettere å lese store mailtråder. Per nå må man begynne nederst og lese seg oppover for å komme frem i tid. Egentlig ganske slitsomt... Nei, det hadde ikke gjort det lettere basert på hvordan samtlige e-post klienter er designet. Det finnes også tonnevis av e-post lesere som gjør det du søker utrolig enkelt og overskikkelig. Jeg synes ikke tekniske løsninger skal bestemme hvordan vi kommuniserer. Snarere tvert i mot. Problemet mitt er egentlig det samme som ditt: Det finnes ikke én standard for hvordan folk skriver mail, så du må gjette når du får tilsendt en mailtråd du ikke selv var del av. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kunder er dumme - Fra en kundes perspektiv Var innom MAX burger i karl johan her om dagen forførste gang på lenge. Oppdaget disse nye bestillingsautomatene og at de sto tomme, så jeg bestilte noen menyer derfra. Fikk så bestillingsnummeret ropt opp av noen bak disken og maten var klar på rekordtid. *Imponert* Forundrer meg at noen likevel velger å stelle seg i kø for å bestille manuelt. Idioter tenker jeg da. Opplevde det samme i en matbutikk i et naboland. Drøssevis av sånne self service-kasser som var ledige, mens alle andre kunder stod i kø i den ene betjente kassa. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 5. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Antar jeg kommer til å få en shitstorm med dritt her nå, men i dette tilfellet er jeg litt interessert i å høre hva folk mener jeg skal gjøre: En fyr med navn.... La oss kalle han "Geir"... og med svensk aksent, kom inn der jeg jobber pga en reklamasjonssak. (...) *Du burde håndhilst uten å nøle. Det er ikke mange kunder som gjør det, og de som gjør det gjør det for å vise deg respekt. Å være tilbakeholden med å hilse tilbake anses som frekt og at du ikke viser kunden respekt. Om du ikke liker det, ha en flaske med antibac bak disken som du kan vaske hendene med når kunden har gått. *Kunden burde ikke dratt det med håndhilsingen inn i saken, da det ikke har noe med reklamasjonen å gjøre. Å gå på deg personlig har ingen hensikt og gjør bare hans sak dårligere. *Å dra frem ditt private kundeforhold til kundens arbeidsgiver, og å true med å bytte bank på grunn av hans private opptreden, er over grensen. Joda, han går med ansattkort rundt halsen og burde tenkt litt på hvordan hans arbeidsgiver fremstår, men han er der likevel i privat oppdrag. *Å sende en e-post til hans overordnede, om hans opptreden i privat oppdrag, er håpløst. Du burde i så fall fokusere på det at han ikke burde gå med bankens kjennemerker synlig når han er i privat oppdrag, men å trekke frem hans oppførsel er ikke noe hans overordnede er interessert i. For å oppsummere, dere tråkket begge over streken da dere dro dette ut på det personlige plan. Du kan gjerne si at han begynte, men det forsvarer ikke at du fulgte opp. Endret 5. august 2015 av Molekylet 19 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Antar jeg kommer til å få en shitstorm med dritt her nå, men i dette tilfellet er jeg litt interessert i å høre hva folk mener jeg skal gjøre: En fyr med navn.... La oss kalle han "Geir"... og med svensk aksent, kom inn der jeg jobber pga en reklamasjonssak. (...) *Du burde håndhilst uten å nøle. Det er ikke mange kunder som gjør det, og de som gjør det gjør det for å vise deg respekt. Å være tilbakeholden med å hilse tilbake anses som frekt og at du ikke viser kunden respekt. Om du ikke liker det, ha en flaske med antibac bak disken som du kan vaske hendene med når kunden har gått. Enig i alt du skriver, derfor jeg luftet det her før jeg gjorde noe drastisk. Ingen tjener på å strekke denne strikken lengre. Folk kan si hva di vil, men det er ukult å stå der med folk rundt å bli beskyldt for å være ditten og datten. Eneste jeg er delvis uenig i er det med håndhilsingen. Jeg håndhilste tross alt, men han var på andre siden av en disk og kastet nærmest hele kroppen over disken for å håndhilse på meg. Jeg hadde en service-rapport som jeg holdt med begge hender, og for å avvæpne situasjonen (da jeg tolket lynnet hans som delvis hissig når jeg kom dit) valgte jeg å stå min "safety-distance". Så når han strakk fram armen, så jeg på armen å tok den. Det hele tok under 1.5 sekunder. Men igjen, jeg er glad for at jeg postet det her før gjorde noe dumt. Man bobler over av følelser når slike ting oppstår (som feks han som skulle banke meg fordi jeg ikke visste hvor en annen filial av vår butikk var ). Det er bedre å få noe mockery på et forum for noe man kunne gjort, enn noe dumt man har gjort. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg egen9 Skrevet 5. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2015 En fast kunde i bokbutikken hvor jeg jobber kom inn, og fant tre pocketer som hun ville ha. Så kommer hun bort til kassen, og spør høfflig, "Jeg hørte dere hadde en sånn kundeklubb? Jeg kunne ikke bli medlem?" Jeg smiler, må være den letteste vervingen jeg har gjort i mitt liv tenker jeg, og sier selvfølgelig ja, og begynner å ta det jeg trenger av informasjon. Nærmest ekstatisk får jeg telefonnummer, navn, epost, og adresse. Trenger altså bare fødselsdato, så er jeg ferdig. Hun kan få sin gratis bok, og jeg kan få et lite pluss i boka. Yipi. "Nei, det vil jeg ikke oppgi." Jeg ser noe forundret opp ifra skjermen, og møter et helt annet blikk. Der jeg før så en glad kunde, som ivret etter å tjene poeng på bøkene, ser jeg nå lederen av datatilsynet, forbannet som få. "Beklager," sier jeg forsiktig, og prøvende. "Jeg må desverre ha det for å få lov å legge deg inn, loven krever det ser du." Hun rynger øyenbrynene enda mer, og trollene ifra LotR skinner mot meg. "Det holder jeg for meg selv takk." Nå jeg har fått mange grunner til avslag før, men å nekte å oppgi bursdagen din? Med tanke på at jeg har både adresse og navn, hadde det ikke tatt meg lange stunden å finne ut av det på egen hånd... "Da kan jeg desverre ikke legge deg til, jeg må kunne bevise at du er over 18, og da må jeg nesten ha fødselsdato. VIl selvfølgelig ikke deles med no-" "NEISA JEG! JEG SKAL FAEN IKKE GI DEG NOEN FØDSELSDATO!" på dette tidspunktet står jeg nærmest med henda i være, og kikker forundrer på trollet foran meg. Jeg bare nikket forsiktig, før hun plukket opp posen sin, og marsjerte ut av butikken. Nesten skutt for 8 siffer.....jaja. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 5. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2015 Man spør ikke en dame om hvor gammel hun er. 11 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) En fast kunde i bokbutikken hvor jeg jobber kom inn, og fant tre pocketer som hun ville ha. Så kommer hun bort til kassen, og spør høfflig, "Jeg hørte dere hadde en sånn kundeklubb? Jeg kunne ikke bli medlem?" Jeg smiler, må være den letteste vervingen jeg har gjort i mitt liv tenker jeg, og sier selvfølgelig ja, og begynner å ta det jeg trenger av informasjon. Nærmest ekstatisk får jeg telefonnummer, navn, epost, og adresse. Trenger altså bare fødselsdato, så er jeg ferdig. Hun kan få sin gratis bok, og jeg kan få et lite pluss i boka. Yipi. "Nei, det vil jeg ikke oppgi." Jeg ser noe forundret opp ifra skjermen, og møter et helt annet blikk. Der jeg før så en glad kunde, som ivret etter å tjene poeng på bøkene, ser jeg nå lederen av datatilsynet, forbannet som få. "Beklager," sier jeg forsiktig, og prøvende. "Jeg må desverre ha det for å få lov å legge deg inn, loven krever det ser du." Hun rynger øyenbrynene enda mer, og trollene ifra LotR skinner mot meg. "Det holder jeg for meg selv takk." Nå jeg har fått mange grunner til avslag før, men å nekte å oppgi bursdagen din? Med tanke på at jeg har både adresse og navn, hadde det ikke tatt meg lange stunden å finne ut av det på egen hånd... "Da kan jeg desverre ikke legge deg til, jeg må kunne bevise at du er over 18, og da må jeg nesten ha fødselsdato. VIl selvfølgelig ikke deles med no-" "NEI SA JEG! JEG SKAL FAEN IKKE GI DEG NOEN FØDSELSDATO!" på dette tidspunktet står jeg nærmest med henda i være, og kikker forundrer på trollet foran meg. Jeg bare nikket forsiktig, før hun plukket opp posen sin, og marsjerte ut av butikken. Nesten skutt for 8 siffer.....jaja. Dette er et veldig vanlig fenomen, det er først da kundene skjønner at det er alvor. Opplevd det utallige ganger som dørselger. Endret 5. august 2015 av Rudde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Man spør ikke en dame om hvor gammel hun er. Ta den neste gang en kunde vil bli medlem av en eller annen klubb, "nei dessverre, du er en kvinne, og deg kan jeg ikke spørre om fødselsdato, så du kan ikke bli medlem" Vent og se hvor lang tid det tar før himmel og helvete, likestillingsombudet og ottar detter ned i hodet på deg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Da jeg jobbet hos Norsk Gallup spurte vi veldig ofte om hvor gamle folk var slik at man kunne sette svarene inn i sammenheng med hvor de bodde, alder, utdanning, og whatnot. Jeg har ikek tall på hvor mange ganger jeg fikk til svar "Du skal ikke spørre en kvinne om hennes alder". 4 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Ganske artig at enkelte skal tviholde på slike gammeldagse tanker og holdninger, men likevel durer på med feminisme. Da bør det ikke være greit å spørre en mann om hans alder heller. Likestilling osv.... 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 6. august 2015 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2015 Har aldri skjønt hvorfor det ikke er sosialt akseptert å spørre om alderen til kvinner, jeg. Hvis noen spør meg om alderen min, og en eller annen rekker å skyte inn "du skal ikke spørre damer om alder!", så ser jeg bare rart på dem og forteller gjerne når jeg er født. Det er ingen skam. Dette likestillingsopplegget vi holder på med er noen snodige greier. Alt skal være likt, helt til regninga fra restauranten kommer - da må mannen betale. Eller med blomster, det må mannen ta med hjem. Og dette med å bære bagasjen... Nai ass. Jeg bærer bagen min selv! Husker en gang på et hotell jeg jobbet på at vi måtte skrive "40-årslag" som navn på arrangementet på alle papirer, men noen av gjestene kunne røpe at det var et 50-årslag... 13 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Det er ikke alle som ønsker å oppgi alderen sin. Spesielt når man blir litt eldre enn du er. At det er forskjell på kvinner og menn i forhold til det er imidlertid litt dummere. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hmm, holder det i retten? "Jeg kunne jo ikke spørre hvor gammel hun var" Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hmm, holder det i retten? "Jeg kunne jo ikke spørre hvor gammel hun var" Det er lov å spørre til de er 20. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hmm, holder det i retten? "Jeg kunne jo ikke spørre hvor gammel hun var" Det er lov å spørre til de er 20. Det er pålagt til de er 25. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå